Reklama
Rozwiń
Reklama

Niemiecki rząd ręczy za vouchery

Klienci sami zdecydują, czy przyjąć voucher zamiast gotówki za niezrealizowane usługi turystyczne. Niemiecki rząd zagwarantuje jedynie, że bon będzie ważny, nawet gdyby biuro zbankrutowało.

Publikacja: 21.05.2020 07:58

Niemiecki rząd ręczy za vouchery

Foto: Fot. AFP

Niemieckie Ministerstwo Sprawiedliwości przedstawiło założenia dotyczące voucherów wydawanych zamiast gotówki za niezrealizowane usługi turystyczne – informuje portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Zostały one ujęte w 10 punktach.

1. Touroperatorzy będą mogli oferować klientom vouchery zamiast oddawać pieniądze za niezrealizowane usługi turystyczne. Ich ważność nawet w wypadku ogłoszenia niewypłacalności przez biuro zagwarantuje rząd. W ten sposób organizatorzy mają uniknąć sytuacji zagrażających ich istnieniu.

2. Vouchery mogą być wydawane za wycieczki zarezerwowane przed 8 marca, odwołane z powodu koronawirusa.

3. Przyjęcie vouchera nie może oznaczać dla klientów dodatkowych kosztów.

4. Vouchery będą ważne do 31 grudnia 2021 roku.

Reklama
Reklama

5. Jeśli klient nie wykorzysta bonu, biuro musi zwrócić kwotę, na jaką opiewa, w ciągu 14 dni.

6. Voucher będzie wystawiony zgodnie z przepisami dotyczącymi ogłoszenia przez biuro niewypłacalności.

7. Rząd zabezpieczy vouchery na cały okres ich ważności, by w ten sposób podnieść ich atrakcyjność w oczach klienta.

8. Dla klientów przyjęcie vouchera jest lepsze niż żądanie wypłaty gotówki, ponieważ w tym drugim wypadku mogą doprowadzić do bankructwa touroperatora – wówczas ich żądania mogą zostać zaspokojone tylko w części.

9. Ministerstwa sprawiedliwości, finansów i gospodarki ustalą dokładne zasady działania i zabezpieczenia voucherów.

10. Do czerwca rząd przeanalizuje, w jaki sposób można skorzystać z programów pomocowych lub jak je zmodyfikować, żeby znaleźć rozwiązanie dla organizatorów imprez turystycznych, biorąc pod uwagę także problem wypłaconych już prowizji.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TEŻ: Nie ma zgody Komisji Europejskiej na obowiązkowe vouchery

DRV (Deutscher ReiseVerband, odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) skrytykował propozycję rządową, podkreślając, że dziś zostało przyjęte to, co już od dawna jest praktykowane. Jedyna różnica polega na tym, że vouchery będą zabezpieczone na wypadek ogłoszenia niewypłacalności przez touroperatora. Zdaniem prezesa DRV Norberta Fiebiga to tylko pozorne działanie, które nie rozwiązuje problemów branży. Klienci nie są zainteresowani voucherami, a kasy organizatorów są puste. Tymczasem żądania zwrotu pieniędzy opiewają na łączną sumę 6 miliardów euro.

DRV od tygodni wzywa rząd do podjęcia działań zabezpieczających płynność finansową firm, ale wygląda na to, że politycy nie mają żadnego planu. DRV apeluje, by program dobrowolnych voucherów został uzupełniony o fundusz kredytowy, z którego agenci mogliby otrzymać prowizje za anulowane wycieczki, a touroperatorzy zwrócić klientom pieniądze. Później przedsiębiorcy oddawaliby stopniowo te środki, dlatego budżet państwa by na tym nie ucierpiał.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy za voucher płacą agentowi dodatkową prowizję

Niemieckie Ministerstwo Sprawiedliwości przedstawiło założenia dotyczące voucherów wydawanych zamiast gotówki za niezrealizowane usługi turystyczne – informuje portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Zostały one ujęte w 10 punktach.

1. Touroperatorzy będą mogli oferować klientom vouchery zamiast oddawać pieniądze za niezrealizowane usługi turystyczne. Ich ważność nawet w wypadku ogłoszenia niewypłacalności przez biuro zagwarantuje rząd. W ten sposób organizatorzy mają uniknąć sytuacji zagrażających ich istnieniu.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biura Podróży
Europejskie biura podróży ostrzegają przed zniszczeniem rynku wyjazdów zorganizowanych
Biura Podróży
Rainbow wystartował z Katowic do Akaby. Za tydzień pierwszy rejs do Cartageny
Biura Podróży
Nekera otworzy sezon narciarski w Austrii, a zakończy na Słowacji
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biura Podróży
Artur Makolągwa nowym kierownikiem marketingu w Eximie tours
Reklama
Reklama