TravelSupermarket, brytyjska platforma porównująca oferty turystyczne, przeprowadziła analizę cen wyjazdów od 8 lipca do 31 października sprzedawanych od 24 marca do 8 czerwca. Jej wyniki publikuje portal branży turystycznej TTG Media.
Okazuje się, że brytyjscy touroperatorzy i inni usługodawcy próbują skusić klientów dużymi zniżkami, sięgającymi nawet 48 procent. O tyle przeceniona została na przykład impreza turystyczna do portugalskiego Algarve, weekendowe wypady do miast potaniały o 42 procent.
CZYTAJ TEŻ: Wielka Brytania – będzie kwarantanna dla wjeżdżających
Klienci, którzy zdecydują się polecieć do Hiszpanii, będą mogli zaoszczędzić do 19 procent na Teneryfie, do 17 procent na Lanzarote, do 13 procent na Majorce i do 10 procent na Fuerteventurze. W wypadku wysp greckich przeceny wynoszą od 12 do 21 procent.
Wśród najlepszych ofert znalazły się trzydniowy pobyt w Wenecji ze śniadaniami z wylotem z Londynu-Stansted we wrześniu od 113 funtów za osobę, tygodniowy pobyt w Antalyi z all inclusive z wylotem z Londynu-Gatwick w sierpniu od 297 funtów za osobę i tygodniowy pobyt na Costa del Sol bez wyżywienia w przyszłoroczne święta wielkanocne z wylotem z Londynu-Stansted od 176 funtów od osoby. Touroperatorzy obniżyli też ceny innych przyszłorocznych wyjazdów, na przykład wycieczkę do Meksyku można kupić taniej o 20 procent, a na Baleary o 13 procent.