Po pandemii klienci wrócą do agentów turystycznych

Po pandemii agenci będą odgrywać ważną rolę w zakupie wyjazdów turystycznych – twierdzi brytyjska organizacja ABTA. Wśród innych trendów wymienia powrót do znanych kierunków, ale też realizację odkładanych wcześniej planów.

Publikacja: 15.12.2020 08:23

Po pandemii klienci wrócą do agentów turystycznych

Foto: Fot. Adobe Stock

Brytyjska organizacja branży turystycznej ABTA jak co roku opublikowała listę trendów, które będą rządzić turystyką w następnym roku. W 2021 roku będzie ich sześć.

Z analizy rezerwacji członków organizacji i jej badań wynika, że w przyszłym roku wiele osób będzie chciało wyjechać za granicę. 32 procent twierdzi, że zamierza wybrać się w miejsce, w którym jeszcze nigdy nie było (w ten sposób odpowiedziało 45 procent pytanych przed rokiem). Powrót do dobrze znanych kierunków widoczny jest też we wskazaniach krajów, do których zamierza wyjechać najwięcej Brytyjczyków. Mowa o Hiszpanii, Francji, Stanach Zjednoczonych, Włoszech i Grecji.

Dokładniejsza analiza celów podróży pokazuje, że powodzeniem cieszyć się będą Turcja, Baleary, Kanary i Algarve, a z dalekich kierunków przede wszystkim Floryda. W pierwszej dziesiątce znalazły się także Niemcy, Chorwacja, Holandia i Australia.

CZYTAJ TEŻ: Brytyjscy agenci turystyczni: Pieniędzy wystarczy nam tylko do końca roku

Raport wskazuje również, że wyraźnie zaznacza się nowa grupa podróżnych, czyli osoby, które chcą w końcu zrealizować swoje turystyczne marzenia, na przykład wejść na Kilimandżaro, powędrować śladami Inków czy zobaczyć zorzę polarną. Najchętniej w drogę wyruszą młodzi – 62 procent osób z grupy wiekowej 18-24 lata deklaruje, że na wyjazdy przeznaczy tyle samo lub więcej dni niż w zeszłym roku, a 22 procent planuje odbyć podróż życia.

Z danych ABTA wynika ponadto, że rośnie liczba osób, które chcą zarezerwować wyjazd na przyszły rok – 62 procent pytanych ma nadzieję, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy kupi wycieczkę zagraniczną, w sierpniu takiej odpowiedzi udzieliło 52 procentów respondentów. To sugeruje, że nastroje konsumenckie poprawiają się.

Organizacja twierdzi również, że po pandemii ważną rolę w procesie zakupu wyjazdów odgrywać będą agenci. 20 procent respondentów deklaruje, że z większym prawdopodobieństwem niż przed kryzysem skorzysta z usług profesjonalnych doradców. Dwóch na pięciu pytanych wskazuje ponadto na bezpieczeństwo pakietów turystycznych, 40 procent uważa, że sprzedawcy są najlepiej poinformowani, a to powód, dla którego warto się do nich zwrócić o pomoc.

ZOBACZ TAKŻE: Brytyjczycy: Nie szczepiłeś się na covid-19? Nie lecisz!

Inne trendy, na które wskazuje ABTA, to powrót do rejsów wakacyjnych, większe zainteresowanie wypoczynkiem aktywnym i produktem tworzonym w odpowiedzialny sposób. Prezes ABTA Mark Tanzer tłumaczy, że po pojawieniu się informacji o szczepionkach, część członków organizacji zauważyła wzrost liczby zapytań i rezerwacji wyjazdów na przyszły rok. I choć statystyki są nadal o wiele gorsze niż przed rokiem, to pozytywny trend daje nadzieję na powrót do normalności.

Brytyjska organizacja branży turystycznej ABTA jak co roku opublikowała listę trendów, które będą rządzić turystyką w następnym roku. W 2021 roku będzie ich sześć.

Z analizy rezerwacji członków organizacji i jej badań wynika, że w przyszłym roku wiele osób będzie chciało wyjechać za granicę. 32 procent twierdzi, że zamierza wybrać się w miejsce, w którym jeszcze nigdy nie było (w ten sposób odpowiedziało 45 procent pytanych przed rokiem). Powrót do dobrze znanych kierunków widoczny jest też we wskazaniach krajów, do których zamierza wyjechać najwięcej Brytyjczyków. Mowa o Hiszpanii, Francji, Stanach Zjednoczonych, Włoszech i Grecji.

Biura Podróży
Jedno z największych europejskich biur podróży sprzedane za 1 euro
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biura Podróży
Mistrzyni olimpijska ambasadorką turystyki aktwnej w Itace
Biura Podróży
Rekordowa sprzedaż eSky. „Zawdzięczamy ją pakietom dynamicznym”
Biura Podróży
Z Eximem na Tahiti i Bora Bora – nowość w ofercie touroperatora
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biura Podróży
Spór Itaki z Wakacje.pl: Kiedy integracja systemów rezerwacyjnych?