Syndyk Stephan Thiemann zdecydował o sprzedaży JT Touristik niemieckiej sieci spożywczej Lidl, która jest właścicielem Lidl-Reisen – informuje portal branżowy Travel Talk. Zgodnie z umową marka touroperatora zostanie utrzymana, a wszyscy pracownicy (60 osób) nadal będą w niej zatrudnieni. Z początkiem roku ze spółki odejdzie jedynie Jasmin Taylor, założycielka i dotychczasowa prezes JT Touristik.
– Cieszę się i jestem dumna, że mogę oddać moją firmę i pracowników w ręce przedsiębiorstwa znanego w całej Europie i cieszącego się dobrą opinią. Przed JT Touristik otwierają się tym samym perspektywy, które przyniosą korzyści naszym klientom, partnerom i współpracownikom – mówi Jasmin Taylor. W niemieckiej branży spekuluje się już, że Taylor chce otworzyć nową firmę specjalizującą się w wyjazdach luksusowych.
Klienci JT Touristik nie muszą się martwić o swoje wycieczki. Lidl zapowiada, że wszystkie imprezy, które zostały dotychczas zarezerwowane, nawet z wylotem w przyszłym roku, odbędą się zgodnie z planem. Kolejne zostaną udostępnione do sprzedaży od połowy stycznia.
Niemieckie media już w zeszłym tygodniu informowały o zainteresowaniu Lidla JT Touristik. Umowa w tej sprawie została jednak podpisana dopiero w zeszłą sobotę. Transakcję musi zaakceptować jeszcze urząd antymonopolowy. Zakończenie całego procesu planowane jest na początek 2018 roku. – Od tego momentu kupujący przejmie działalność i będzie w pełni zarządzał przedsiębiorstwem – informuje syndyk.
Kwota zakupu nie została ujawniona. Według informacji portalu fvw nie przekracza 10 milionów euro. – Dzięki temu przejęciu wzmocnimy naszą działalność turystyczną. Know-how JT Touristik świetnie uzupełnia kompetencje, które budowaliśmy w ostatnich 10 latach – mówi Christoph Hahn, prezes działu podróży w Lidl E-Commerce International.