Lidl przejmuje JT Touristik

Syndyk zajmujący się likwidacją niemieckiego touroperatora JT Touristik sprzedał go Lidlowi. Marka ma pozostać na rynku, ale z firmą rozstaje się jej założycielka i prezes – Jasmin Taylor

Publikacja: 13.12.2017 08:28

fot. facebook.com/JTTouristik

fot. facebook.com/JTTouristik

Foto: Facebook

Syndyk Stephan Thiemann zdecydował o sprzedaży JT Touristik niemieckiej sieci spożywczej Lidl, która jest właścicielem Lidl-Reisen – informuje portal branżowy Travel Talk. Zgodnie z umową marka touroperatora zostanie utrzymana, a wszyscy pracownicy (60 osób) nadal będą w niej zatrudnieni. Z początkiem roku ze spółki odejdzie jedynie Jasmin Taylor, założycielka i dotychczasowa prezes JT Touristik.

– Cieszę się i jestem dumna, że mogę oddać moją firmę i pracowników w ręce przedsiębiorstwa znanego w całej Europie i cieszącego się dobrą opinią. Przed JT Touristik otwierają się tym samym perspektywy, które przyniosą korzyści naszym klientom, partnerom i współpracownikom – mówi Jasmin Taylor. W niemieckiej branży spekuluje się już, że Taylor chce otworzyć nową firmę specjalizującą się w wyjazdach luksusowych.

Klienci JT Touristik nie muszą się martwić o swoje wycieczki. Lidl zapowiada, że wszystkie imprezy, które zostały dotychczas zarezerwowane, nawet z wylotem w przyszłym roku, odbędą się zgodnie z planem. Kolejne zostaną udostępnione do sprzedaży od połowy stycznia.

Niemieckie media już w zeszłym tygodniu informowały o zainteresowaniu Lidla JT Touristik. Umowa w tej sprawie została jednak podpisana dopiero w zeszłą sobotę. Transakcję musi zaakceptować jeszcze urząd antymonopolowy. Zakończenie całego procesu planowane jest na początek 2018 roku. – Od tego momentu kupujący przejmie działalność i będzie w pełni zarządzał przedsiębiorstwem – informuje syndyk.

Kwota zakupu nie została ujawniona. Według informacji portalu fvw nie przekracza 10 milionów euro. – Dzięki temu przejęciu wzmocnimy naszą działalność turystyczną. Know-how JT Touristik świetnie uzupełnia kompetencje, które budowaliśmy w ostatnich 10 latach – mówi Christoph Hahn, prezes działu podróży w Lidl E-Commerce International.

Lidl Reisen sprzedaje przede wszystkim oferty innych touroperatorów, ale od roku sam również zajmuje się organizacją wyjazdów.

Syndyk Stephan Thiemann zdecydował o sprzedaży JT Touristik niemieckiej sieci spożywczej Lidl, która jest właścicielem Lidl-Reisen – informuje portal branżowy Travel Talk. Zgodnie z umową marka touroperatora zostanie utrzymana, a wszyscy pracownicy (60 osób) nadal będą w niej zatrudnieni. Z początkiem roku ze spółki odejdzie jedynie Jasmin Taylor, założycielka i dotychczasowa prezes JT Touristik.

– Cieszę się i jestem dumna, że mogę oddać moją firmę i pracowników w ręce przedsiębiorstwa znanego w całej Europie i cieszącego się dobrą opinią. Przed JT Touristik otwierają się tym samym perspektywy, które przyniosą korzyści naszym klientom, partnerom i współpracownikom – mówi Jasmin Taylor. W niemieckiej branży spekuluje się już, że Taylor chce otworzyć nową firmę specjalizującą się w wyjazdach luksusowych.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Biura Podróży
Anex Tour z nowym dyrektorem sprzedaży. Patryk Niewiadomski zmienił touroperatora
Biura Podróży
Coral Travel zamówił samoloty w Enter Airze. Wartość kontraktu większa o 11 procent
Biura Podróży
Ceny wakacji na Wyspach Kanaryjskich mają nowy rekord. Za to w Bułgarii spadają
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Biura Podróży
Niemiecki TUI: W tym sezonie sprzedajemy więcej tańszych hoteli
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay