W zeszłym tygodniu nad Polskę nadciągnęły deszczowe chmury. Jednocześnie ku końcowi zbliżały się emocje związane z mistrzostwami świata w piłce nożnej. Może to spowodowało – przynajmniej pośrednio – że biura podróży odwiedziło 16,1 procent więcej klientów niż rok wcześniej. Jak pokazuje raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki oparty na danych z popularnego systemu rezerwacyjnego MerlinX* 94 procent zakupionych przez nich wyjazdów to były wyjazdy lotnicze. Autobusowe stanowiły 4,3 procent, a z dojazdem własnym (same noclegi) 1,7 procent.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.
Największa dynamikę sprzedaży wykazywały imprezy samolotowe – rok do roku ich wzrost wyniósł 19,4 procent. Dwie pozostałe kategorie były pod kreską – wyjazdów z dojazdem własnym biura sprzedały o 39,2 procent mniej, a autokarowych o 4,8 procent mniej.
Omawiany tydzień był jednak kolejnym tygodniem przejadania nadwyżki zgromadzonej we wczesnym okresie sprzedaży sezonu. Tym razem ubyło jej niewiele, bo 0,2 procent – z 20,9 do 20,7 procent. W wypadku samych imprez czarterowych z 24,54 do 24,29 procent.