Travelplanet: Polscy narciarze częściej wybierali Tatry niż Alpy

Ostatniej zimy klienci Travelplanet mniej chętnie niż w poprzednich latach jeździli na narty do Włoch i Austrii, a częściej wybierali polskie i słowackie stoki

Publikacja: 19.04.2017 01:19

Travelplanet: Polscy narciarze częściej wybierali Tatry niż Alpy

Foto: Polskie Koleje Linowe

Sieć agencyjna Travelplanet sprzedała w ostatnim sezonie zimowym o 6 procent wyjazdów na narty niż rok wcześniej. Dziewięciu na dziesięciu narciarzy wybierało oferty z dojazdem własnym (w sezonie 2015/16 było to ośmiu na dziesięciu). Mniej rezerwowali hoteli z wyżywieniem ze śniadaniami i obiadokolacjami (HB) – tej zimy taki wariant wybrało 60 procent zimowych klientów, a poprzedniej 64 procent.

Wyraźnie chętniej korzystali oni z noclegów w apartamentach bez wyżywienia (34 procent wobec 31 procent w poprzednim sezonie zimowym). Mimo to średni koszt pobytu na nartach, 1439 złotych, był tylko minimalnie większy od tego, jaki ponosili narciarze poprzedniej zimy – 1425 złotych.

Kierunki wyjazdów generalnie nie uległy zmianom, ale do Włoch i Austrii wyjechało z biurami podróży w sumie około 76 procent klientów Travelplanet, podczas gdy ubiegłej zimy było ich 82 procent.

Kierunki i ceny zimowych wyjazdów z biurami podróży

Najdotkliwiej zmianę preferencji polskich narciarzy odczuły włoskie kurorty. Co prawda 55 procent narciarzy wyjechało na włoskie stoki, ale to o 5 punktów procentowych mniej niż w poprzednim sezonie. Najpopularniejsze regiony narciarskie to Val di Sole (Folgarida – Marilleva połączone wyciągami i karnetami z Madonna di Camipglio) oraz Livigno.

23 procent narciarzy, którzy kupili wyjazdy w sieci agencyjnej, wybrało Austrię (2 procent mniej). Tu najchętniej wybierali wypoczynek w Bad Gastein, Kaprun – Zell am See, Zell am Ziller i Bad Kleinkircheim.

Do łask narciarzy wracają stoki we Francji – zauważył Travelplanet. To zasługa wyjątkowo korzystnych cen przed i po głównym sezonie, połączonych z dodawaniem do zakwaterowania karnetu. Ale takie zabiegi stosują mniejsze stacje narciarskie, stąd w rankingu popularności francuskich stoków słynne Trzy Doliny (650 km nartostrad) wylądowały dopiero na czwartym miejscu.

O ile czeskie stacje zimowe nie odczuły zmian (6,4 proc. narciarzy), to po tegorocznej zimie można powiedzieć o ponownym odkryciu Słowacji przez Polaków. Z biurami podróży na słowackie stoki do Jasnej, Tatrzańskiej Łomnicy czy Szczyrbskiego Jeziora wybrało się 6 procent narciarzy z Polski (3 procent w sezonie 2015/16).

Sieć agencyjna Travelplanet sprzedała w ostatnim sezonie zimowym o 6 procent wyjazdów na narty niż rok wcześniej. Dziewięciu na dziesięciu narciarzy wybierało oferty z dojazdem własnym (w sezonie 2015/16 było to ośmiu na dziesięciu). Mniej rezerwowali hoteli z wyżywieniem ze śniadaniami i obiadokolacjami (HB) – tej zimy taki wariant wybrało 60 procent zimowych klientów, a poprzedniej 64 procent.

Wyraźnie chętniej korzystali oni z noclegów w apartamentach bez wyżywienia (34 procent wobec 31 procent w poprzednim sezonie zimowym). Mimo to średni koszt pobytu na nartach, 1439 złotych, był tylko minimalnie większy od tego, jaki ponosili narciarze poprzedniej zimy – 1425 złotych.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biura Podróży
Nie żyje Grzegorz Chmielewski, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki
Biura Podróży
Turystyka motorem wzrostu Wirtualnej Polski. „Segment o największym potencjale”
Biura Podróży
Join UP! Polska będzie latać z Olsztyna do Szarm el-Szejk
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biura Podróży
Zawód agenta turystycznego ma się dobrze. Lepsza rentowność niż przed covidem
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont