Niemieccy agenci turystyczni: Najtrudniej było porozumieć się z TUI

W dalszym ciągu trudno skontaktować się z touroperatorami. Wprawdzie sytuacja w ostatnich miesiącach nieco się poprawiła, ale nadal jest daleka od idealnej - twierdzą niemieccy agenci.

Publikacja: 20.10.2021 08:20

Niemieccy agenci turystyczni: Najtrudniej było porozumieć się z TUI

Foto: Adobe Stock

Połowa z 200 agentów, którzy wzięli udział w ankiecie niemieckiego pisma branży turystycznej „FVW” twierdzi, że w dalszym ciągu ma problemy ze skontaktowaniem się z touroperatorami - pisze portal Countervor9. W najgorętszym okresie zmian i anulowania rezerwacji najtrudniej było się porozumieć z TUI.

35 procent pytanych przyznaje, że sytuacja nieco się poprawiła, ale to nadal za mało. Tylko 15 procent mówi, że jest o wiele lepiej. Szef RTK, największej organizacji agencyjnej w Niemczech, Thomas Bösl, ostrzegał w rozmowie z „FVW”, że touroperatorzy nie powinni zaniedbywać infolinii dla agentów, bo rezerwacje będą trafiać do tych, którzy będą dostępni.

Czytaj więcej

Niemieccy agenci ocenili covidową współpracę z biurami podróży

O wiele lepiej organizatorów oceniają natomiast klienci - chodzi o specjalistów od wycieczek objazdowych. Tak wynika z analizy jakości obsługi i oferty Niemieckiego Instytutu Jakości Usług. Czterem z nich dali notę dobrą, a czterem dostateczną.

Najlepiej touroperatorzy wypadają w obsłudze przez internet - na stronach zamieszczają wystarczające informacje, w tym również te, dotyczące obecnych obostrzeń wyjazdowych. Porządnie opisane są także programy wyjazdów, a wiele możliwości wyszukiwania ułatwia znalezienie pożądanej oferty. Zawsze można też zamówić podróż przez internet.

Sytuacja wygląda nieco słabiej w wypadku kontaktu telefonicznego i mailowego. W tym pierwszym doradcy wypadają generalnie dobrze, bo pracownicy na wszystkie pytania potrafią odpowiedzieć poprawnie. Jednak w korespondencji mailowej informacje są zbyt ogólne i często mało dostosowane do potrzeb konkretnego klienta. Ten sam problem pojawia się także w rozmowach przez telefon. W 80 procentach sytuacji nie padają również pytania o indywidualne potrzeby podróżnych.

Czytaj więcej

Niemieccy agenci mają 10 żądań wobec touroperatorów

Średnio w ofercie analizowanych biur są 102 programy objazdowe, zarówno po Europie, jak i po innych kontynentach.

W analizie uwzględniono następujących organizatorów (w kolejności od najwyżej ocenianego): Eberhardt Travel (77,1 punktu na 100 możliwych), Gebeco (73,3 punktu), Wikinger Reisen (72,7 punktu), Berge&Meer (70,3 punktu), Studiosus (69,4 punktu), SKR Reisen (68,8 punktu), Ikarus Tours (65,2 punktu), Karawane Reisen (63,5 punktu).

Połowa z 200 agentów, którzy wzięli udział w ankiecie niemieckiego pisma branży turystycznej „FVW” twierdzi, że w dalszym ciągu ma problemy ze skontaktowaniem się z touroperatorami - pisze portal Countervor9. W najgorętszym okresie zmian i anulowania rezerwacji najtrudniej było się porozumieć z TUI.

35 procent pytanych przyznaje, że sytuacja nieco się poprawiła, ale to nadal za mało. Tylko 15 procent mówi, że jest o wiele lepiej. Szef RTK, największej organizacji agencyjnej w Niemczech, Thomas Bösl, ostrzegał w rozmowie z „FVW”, że touroperatorzy nie powinni zaniedbywać infolinii dla agentów, bo rezerwacje będą trafiać do tych, którzy będą dostępni.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"