Połowa z 200 agentów, którzy wzięli udział w ankiecie niemieckiego pisma branży turystycznej „FVW” twierdzi, że w dalszym ciągu ma problemy ze skontaktowaniem się z touroperatorami - pisze portal Countervor9. W najgorętszym okresie zmian i anulowania rezerwacji najtrudniej było się porozumieć z TUI.
35 procent pytanych przyznaje, że sytuacja nieco się poprawiła, ale to nadal za mało. Tylko 15 procent mówi, że jest o wiele lepiej. Szef RTK, największej organizacji agencyjnej w Niemczech, Thomas Bösl, ostrzegał w rozmowie z „FVW”, że touroperatorzy nie powinni zaniedbywać infolinii dla agentów, bo rezerwacje będą trafiać do tych, którzy będą dostępni.
Czytaj więcej
Niemiecka kooperatywa QTA przeprowadziła wśród swoich agentów ankietę, by sprawdzić, jak touroperatorzy współpracowali z siecią w najgorętszym okresie pandemii. Najlepszą notę otrzymał Schauinsland, najgorszą TUI.
O wiele lepiej organizatorów oceniają natomiast klienci - chodzi o specjalistów od wycieczek objazdowych. Tak wynika z analizy jakości obsługi i oferty Niemieckiego Instytutu Jakości Usług. Czterem z nich dali notę dobrą, a czterem dostateczną.
Najlepiej touroperatorzy wypadają w obsłudze przez internet - na stronach zamieszczają wystarczające informacje, w tym również te, dotyczące obecnych obostrzeń wyjazdowych. Porządnie opisane są także programy wyjazdów, a wiele możliwości wyszukiwania ułatwia znalezienie pożądanej oferty. Zawsze można też zamówić podróż przez internet.