Połowa z 200 agentów, którzy wzięli udział w ankiecie niemieckiego pisma branży turystycznej „FVW” twierdzi, że w dalszym ciągu ma problemy ze skontaktowaniem się z touroperatorami - pisze portal Countervor9. W najgorętszym okresie zmian i anulowania rezerwacji najtrudniej było się porozumieć z TUI.

35 procent pytanych przyznaje, że sytuacja nieco się poprawiła, ale to nadal za mało. Tylko 15 procent mówi, że jest o wiele lepiej. Szef RTK, największej organizacji agencyjnej w Niemczech, Thomas Bösl, ostrzegał w rozmowie z „FVW”, że touroperatorzy nie powinni zaniedbywać infolinii dla agentów, bo rezerwacje będą trafiać do tych, którzy będą dostępni.

Czytaj więcej

Niemieccy agenci ocenili covidową współpracę z biurami podróży

O wiele lepiej organizatorów oceniają natomiast klienci - chodzi o specjalistów od wycieczek objazdowych. Tak wynika z analizy jakości obsługi i oferty Niemieckiego Instytutu Jakości Usług. Czterem z nich dali notę dobrą, a czterem dostateczną.

Najlepiej touroperatorzy wypadają w obsłudze przez internet - na stronach zamieszczają wystarczające informacje, w tym również te, dotyczące obecnych obostrzeń wyjazdowych. Porządnie opisane są także programy wyjazdów, a wiele możliwości wyszukiwania ułatwia znalezienie pożądanej oferty. Zawsze można też zamówić podróż przez internet.

Sytuacja wygląda nieco słabiej w wypadku kontaktu telefonicznego i mailowego. W tym pierwszym doradcy wypadają generalnie dobrze, bo pracownicy na wszystkie pytania potrafią odpowiedzieć poprawnie. Jednak w korespondencji mailowej informacje są zbyt ogólne i często mało dostosowane do potrzeb konkretnego klienta. Ten sam problem pojawia się także w rozmowach przez telefon. W 80 procentach sytuacji nie padają również pytania o indywidualne potrzeby podróżnych.

Czytaj więcej

Niemieccy agenci mają 10 żądań wobec touroperatorów

Średnio w ofercie analizowanych biur są 102 programy objazdowe, zarówno po Europie, jak i po innych kontynentach.

W analizie uwzględniono następujących organizatorów (w kolejności od najwyżej ocenianego): Eberhardt Travel (77,1 punktu na 100 możliwych), Gebeco (73,3 punktu), Wikinger Reisen (72,7 punktu), Berge&Meer (70,3 punktu), Studiosus (69,4 punktu), SKR Reisen (68,8 punktu), Ikarus Tours (65,2 punktu), Karawane Reisen (63,5 punktu).