Pod koniec sierpnia zeszłego roku ABTA przeprowadziła ankietę wśród dwóch tysięcy konsumentów, pytając ich o plany wyjazdowe na ten rok. Niemal jedna trzecia respondentów, bo 29 procent, wskazała na Hiszpanię. Przed pandemią był to jeden z najpopularniejszych kierunków wyjazdowych Brytyjczyków - zazwyczaj wybiera się tam rocznie ponad 18 milionów mieszkańców Wysp.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazły się Stany Zjednoczone – do tego kraju podróżować można już od listopada zeszłego roku. Prawie co piąty pytany (18 procent) mówi, że w tym roku chce odwiedzić Nowy Jork lub Florydę.
Czytaj więcej
Brytyjska organizacja branży turystycznej ABTA przygotowała kolejną kampanię promującą jej członków. Klienci biur podróży i agentów turystycznych tłumaczą w spocie, dlaczego warto korzystać z usług profesjonalnych doradców.
Trzecia pozycja należy do Francji (18 procent), a kolejne do Włoch (16 procent) i Grecji (10 procent). W pierwszej dziesiątce znalazły się również Portugalia, Niemcy, Australia, Kanada i Turcja. Na tę ostatnią wskazuje 4 procent badanych.
Od 7 stycznia osoby podróżujące do Wielkiej Brytanii nie muszą już wykonywać testów przed wylotem, a to zdaniem ABTA spowoduje, że podróżowanie będzie popularne.