Pod koniec sierpnia zeszłego roku ABTA przeprowadziła ankietę wśród dwóch tysięcy konsumentów, pytając ich o plany wyjazdowe na ten rok. Niemal jedna trzecia respondentów, bo 29 procent, wskazała na Hiszpanię. Przed pandemią był to jeden z najpopularniejszych kierunków wyjazdowych Brytyjczyków - zazwyczaj wybiera się tam rocznie ponad 18 milionów mieszkańców Wysp.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazły się Stany Zjednoczone – do tego kraju podróżować można już od listopada zeszłego roku. Prawie co piąty pytany (18 procent) mówi, że w tym roku chce odwiedzić Nowy Jork lub Florydę.

Czytaj więcej

Brytyjskie biura podróży: Rezerwujcie wyjazdy u doświadczonych doradców

Trzecia pozycja należy do Francji (18 procent), a kolejne do Włoch (16 procent) i Grecji (10 procent). W pierwszej dziesiątce znalazły się również Portugalia, Niemcy, Australia, Kanada i Turcja. Na tę ostatnią wskazuje 4 procent badanych.

Od 7 stycznia osoby podróżujące do Wielkiej Brytanii nie muszą już wykonywać testów przed wylotem, a to zdaniem ABTA spowoduje, że podróżowanie będzie popularne.

- Styczeń to miesiąc, kiedy ludzie zazwyczaj zaczynają planować swoje wakacje, zachęcamy każdego, kto chce zrobić rezerwację, by skontaktował się z członkiem naszej organizacji – mówi dyrektor ds. komunikacji w ABTA Greame Buck. I przypomina, że firmy należące do ABTA nie tylko znajdą odpowiednie wyjazdy do tych najpopularniejszych miejsc, ale też do wszystkich innych i to w atrakcyjnych cenach, bo są ekspertami od podróży. A gdyby doszło do niespodziewanych sytuacji, klienci mogą liczyć na ich pomoc – dotyczy to zarówno bieżącej analizy przepisów wjazdowych i innych ograniczeń, jak i wszelkich pozostałych kwestii związanych z podróżą.

Czytaj więcej

Anglia - branża turystyczna bez nadziei na poluzowanie obostrzeń wjazdowych

Jak podaje brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly, w momencie ogłoszenia poluzowania obostrzeń przez premiera Borisa Johnsona 7 stycznia, liczba rezerwacji w linii lotniczej easyJet wzrosła prawie o 200 procent w porównaniu z poprzednim tygodniem. Największym zainteresowaniem cieszyły się kierunki hiszpańskie – Teneryfa, Alicante, Malaga i Lanzarote.

Dyrektor handlowy easyJeta Sophie Dekkers potwierdza, że nastroje konsumenckie poprawiają się, wraca zaufanie, a przewoźnik planuje przywrócić skalę działalności sprzed pandemii.