Proste pytanie na Facebooku dało agentowi turystycznemu pierwsze miejsce w rankingu

"Jakie kraje udało Wam się odwiedzić do tej pory? Pochwalcie się w komentarzu" - to pytanie i wezwanie skierowane do fejsbukowiczów zapewniło agentowi turystycznemu Wakacje.pl pierwsze miejsce wśród firm turystycznych najczęściej odwiedzanych na Facebooku w lipcu.

Publikacja: 04.08.2022 18:15

Proste pytanie  na Facebooku dało agentowi turystycznemu pierwsze miejsce w rankingu

Foto: Wakacje.pl

Jak co miesiąc Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych podsumował aktywność odbiorców i samych administratorów profili biur podróży i agentów turystycznych na Facebooku. Ocenił, że pod względem interaktywności przodowały Wakacje.pl. Na podium znalazł się też fanpage Itaki i Rainbowa.

Strona Wakacje.pl miała 21 tysiące interakcji, Itaki 18 tysięcy, o 2 tysiące mniej niż w czerwcu, a Rainbowa 9 tysięcy, o 2,3 tysiące więcej. Co ciekawe, Wakacje.pl w poprzednim miesiącu, w ogóle nie zaistniało na liście 15 najczęściej odwiedzanych turystycznych fanpage'ów.

Czytaj więcej

Ranking popularności na Facebooku: Itaka z dużą przewagą nad TUI i Coralem Travel

Lipiec był miesiącem nieco słabszym dla profilu TUI (to profil międzynarodowy z polską wersją językową), który z miejsca drugiego rankingu spadł na czwarte. Biuro Podróży Oskar też osunęło się o jedno miejsce w dół - z piątego na szóste. Z miejsca szóstego na 13. spadła strona ESTA Travel, a z lokaty siódmej na 14. przesunął się profil Grecosa.

Worek z komentarzami (1,9 tysiąca), polubieniami (625) i udostępnieniami (25) otworzyły Wakacje.pl 20 lipca o 10.45 dosyć niewinnym wpisem "Jakie kraje udało Wam się odwiedzić do tej pory? Pochwalcie się w komentarzu".

Komentarze w większości odpowiadały na pytanie administratora profilu - ludzie wymienili nazwy krajów, które odwiedzili. Czasem dopisywali, ile razy ("Japonia ok.60x, Chiny ok. 30 x, USA ok. 30x, Korea 5x, Tajwan 2x, Singapur, Indonezja, Filipiny, hong kong, Brazylia no i prawie cała Europa..."), a innym razem komentowali dowcipnie ("Odkąd mam komputer zwiedzam wszystko co mnie interesuje a jestem domatorem, współczuje tym co 16 godzin podróż 1 godzina zwiedzania reszta odpoczynek, no i żeby zabłysnąć przed towarzystwem trzeba pobrać wiadomości z komputera", "Za mało", "Sosnowiec - to było wstrząsające przeżycie", "San Escobar", "Było tego trochę ale jak wymienię to skarbówka zapuka do mnie").

Część osób upomniała się o własny kraj: "Polskę i to jeszcze nie całą. Cudze chwalicie, swego nie znacie. Polska jest pięknym krajem. Ostatnio zwiedzałam, Książ koło Wałbrzycha. Cudo", "Ojoj wolę Nasz Kraj Polskę i skromne uliczki gdzie widać średniowiecze, przeszłość i teraźniejszość. Białystok Siemiatycze Poznań Gniezno Toruń Beskidy morze plaże bałtyckie. Chornowo", "Piaskowa i okolice było za je fajnie".

Ranking biur podróży i agentów turystycznych wg interaktywności na Facebooku w lipcu 2022 roku

Foto: Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Najaktywniejszy okazał się administrator Viktoria Travel, który w ciągu miesiąca opublikował 238 postów. Jak na niewielkie biuro podróży uzyskał znaczące miejsce w rankingu, bo ósme. Bardzo płodne były również osoby zarządzające profilami Luksusowe Wakacje Dla Wymagających (89 wpisów), HolidayCafe Biuro Podróży (85 publikacji) i Exim Tours Polska (75 wpisów).

Najwięcej nowych fanów zyskał w lipcu fanpage TUI - 16 tysięcy. To o 2 tysiące więcej niż w czerwcu. Pod tym względem dobrze radziły sobie też Itaka, której przybyło 4,2 tysiąca obserwujących, Wakacje.pl, które powiększyły grono zainteresowanych swoją działalnością o 2,7 tysiąca i Rainbow, którego profil zaczęło dodatkowo obserwować 2,2 tysiąca osób.

Zestawienie najpopularniejszych postów biur podróży w lipcu otworzył profil Wakacje.pl. Wpis tej marki, który był pytaniem i miał angażować fanów do reagowania, zdobył w sumie 2,6 tysiąca interakcji, w tym największą liczbę komentarzy - 1,9 tysiąca. Na drugim miejscu uplasował się post tego agenta, który również miał formę pytania. Wpis zyskał 2,2 tysiąca reakcji internautów.

Trzeci najpopularniejszy wpis należał do Itaki. Była to informacja o przywróceniu, po wcześniejszych perturbacjach) siatki lotów czarterowych na lato. Publikacja ta zdobyła 2,1 tysiąca interakcji. Miała też najwięcej polubień (1,3 tysiąca) – ex aequo z wpisem z miejsca piątego, ponownie należącym do Wakacje.pl.

Jak widać profil Wakacje.pl zdominował lipcowy ranking postów firm turystycznych na Facebooku. Aż 8 z 13 wpisów należało właśnie do tej marki. Pozostałe opublikowała Itaka (2 posty), FunClub (1), Rainbow (1) i HolidayCafe Biuro Podróży (1).

Ranking najpopularniejszych w lipcu 2022 r. postów na Facebooku - profile biur podróży i agentów turystycznych

Foto: Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Podsumowując – w lipcu największe zainteresowanie internautów budził profil Wakacje.pl, co zapewniło mu zajęcie pierwszego miejsca w rankingu. Na drugim miejscu uplasowała się Itaka, zyskując dobre rezultaty, które były jednak niższe niż w minionym miesiącu. Podium zamknął Rainbow, który awansował w zestawieniu z czerwcem o jedno miejsce - pisze w komunikacie Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Jak co miesiąc Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych podsumował aktywność odbiorców i samych administratorów profili biur podróży i agentów turystycznych na Facebooku. Ocenił, że pod względem interaktywności przodowały Wakacje.pl. Na podium znalazł się też fanpage Itaki i Rainbowa.

Strona Wakacje.pl miała 21 tysiące interakcji, Itaki 18 tysięcy, o 2 tysiące mniej niż w czerwcu, a Rainbowa 9 tysięcy, o 2,3 tysiące więcej. Co ciekawe, Wakacje.pl w poprzednim miesiącu, w ogóle nie zaistniało na liście 15 najczęściej odwiedzanych turystycznych fanpage'ów.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Ceny wakacji w Grecji, Turcji i Bułgarii wspięły się na nowe szczyty