Proste pytanie na Facebooku dało agentowi turystycznemu pierwsze miejsce w rankingu

"Jakie kraje udało Wam się odwiedzić do tej pory? Pochwalcie się w komentarzu" - to pytanie i wezwanie skierowane do fejsbukowiczów zapewniło agentowi turystycznemu Wakacje.pl pierwsze miejsce wśród firm turystycznych najczęściej odwiedzanych na Facebooku w lipcu.

Publikacja: 04.08.2022 18:15

Proste pytanie  na Facebooku dało agentowi turystycznemu pierwsze miejsce w rankingu

Foto: Wakacje.pl

Jak co miesiąc Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych podsumował aktywność odbiorców i samych administratorów profili biur podróży i agentów turystycznych na Facebooku. Ocenił, że pod względem interaktywności przodowały Wakacje.pl. Na podium znalazł się też fanpage Itaki i Rainbowa.

Strona Wakacje.pl miała 21 tysiące interakcji, Itaki 18 tysięcy, o 2 tysiące mniej niż w czerwcu, a Rainbowa 9 tysięcy, o 2,3 tysiące więcej. Co ciekawe, Wakacje.pl w poprzednim miesiącu, w ogóle nie zaistniało na liście 15 najczęściej odwiedzanych turystycznych fanpage'ów.

Czytaj więcej

Ranking popularności na Facebooku: Itaka z dużą przewagą nad TUI i Coralem Travel

Lipiec był miesiącem nieco słabszym dla profilu TUI (to profil międzynarodowy z polską wersją językową), który z miejsca drugiego rankingu spadł na czwarte. Biuro Podróży Oskar też osunęło się o jedno miejsce w dół - z piątego na szóste. Z miejsca szóstego na 13. spadła strona ESTA Travel, a z lokaty siódmej na 14. przesunął się profil Grecosa.

Worek z komentarzami (1,9 tysiąca), polubieniami (625) i udostępnieniami (25) otworzyły Wakacje.pl 20 lipca o 10.45 dosyć niewinnym wpisem "Jakie kraje udało Wam się odwiedzić do tej pory? Pochwalcie się w komentarzu".

Komentarze w większości odpowiadały na pytanie administratora profilu - ludzie wymienili nazwy krajów, które odwiedzili. Czasem dopisywali, ile razy ("Japonia ok.60x, Chiny ok. 30 x, USA ok. 30x, Korea 5x, Tajwan 2x, Singapur, Indonezja, Filipiny, hong kong, Brazylia no i prawie cała Europa..."), a innym razem komentowali dowcipnie ("Odkąd mam komputer zwiedzam wszystko co mnie interesuje a jestem domatorem, współczuje tym co 16 godzin podróż 1 godzina zwiedzania reszta odpoczynek, no i żeby zabłysnąć przed towarzystwem trzeba pobrać wiadomości z komputera", "Za mało", "Sosnowiec - to było wstrząsające przeżycie", "San Escobar", "Było tego trochę ale jak wymienię to skarbówka zapuka do mnie").

Część osób upomniała się o własny kraj: "Polskę i to jeszcze nie całą. Cudze chwalicie, swego nie znacie. Polska jest pięknym krajem. Ostatnio zwiedzałam, Książ koło Wałbrzycha. Cudo", "Ojoj wolę Nasz Kraj Polskę i skromne uliczki gdzie widać średniowiecze, przeszłość i teraźniejszość. Białystok Siemiatycze Poznań Gniezno Toruń Beskidy morze plaże bałtyckie. Chornowo", "Piaskowa i okolice było za je fajnie".

Ranking biur podróży i agentów turystycznych wg interaktywności na Facebooku w lipcu 2022 roku

Foto: Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Najaktywniejszy okazał się administrator Viktoria Travel, który w ciągu miesiąca opublikował 238 postów. Jak na niewielkie biuro podróży uzyskał znaczące miejsce w rankingu, bo ósme. Bardzo płodne były również osoby zarządzające profilami Luksusowe Wakacje Dla Wymagających (89 wpisów), HolidayCafe Biuro Podróży (85 publikacji) i Exim Tours Polska (75 wpisów).

Najwięcej nowych fanów zyskał w lipcu fanpage TUI - 16 tysięcy. To o 2 tysiące więcej niż w czerwcu. Pod tym względem dobrze radziły sobie też Itaka, której przybyło 4,2 tysiąca obserwujących, Wakacje.pl, które powiększyły grono zainteresowanych swoją działalnością o 2,7 tysiąca i Rainbow, którego profil zaczęło dodatkowo obserwować 2,2 tysiąca osób.

Zestawienie najpopularniejszych postów biur podróży w lipcu otworzył profil Wakacje.pl. Wpis tej marki, który był pytaniem i miał angażować fanów do reagowania, zdobył w sumie 2,6 tysiąca interakcji, w tym największą liczbę komentarzy - 1,9 tysiąca. Na drugim miejscu uplasował się post tego agenta, który również miał formę pytania. Wpis zyskał 2,2 tysiąca reakcji internautów.

Trzeci najpopularniejszy wpis należał do Itaki. Była to informacja o przywróceniu, po wcześniejszych perturbacjach) siatki lotów czarterowych na lato. Publikacja ta zdobyła 2,1 tysiąca interakcji. Miała też najwięcej polubień (1,3 tysiąca) – ex aequo z wpisem z miejsca piątego, ponownie należącym do Wakacje.pl.

Jak widać profil Wakacje.pl zdominował lipcowy ranking postów firm turystycznych na Facebooku. Aż 8 z 13 wpisów należało właśnie do tej marki. Pozostałe opublikowała Itaka (2 posty), FunClub (1), Rainbow (1) i HolidayCafe Biuro Podróży (1).

Ranking najpopularniejszych w lipcu 2022 r. postów na Facebooku - profile biur podróży i agentów turystycznych

Foto: Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Podsumowując – w lipcu największe zainteresowanie internautów budził profil Wakacje.pl, co zapewniło mu zajęcie pierwszego miejsca w rankingu. Na drugim miejscu uplasowała się Itaka, zyskując dobre rezultaty, które były jednak niższe niż w minionym miesiącu. Podium zamknął Rainbow, który awansował w zestawieniu z czerwcem o jedno miejsce - pisze w komunikacie Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Jak co miesiąc Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych podsumował aktywność odbiorców i samych administratorów profili biur podróży i agentów turystycznych na Facebooku. Ocenił, że pod względem interaktywności przodowały Wakacje.pl. Na podium znalazł się też fanpage Itaki i Rainbowa.

Strona Wakacje.pl miała 21 tysiące interakcji, Itaki 18 tysięcy, o 2 tysiące mniej niż w czerwcu, a Rainbowa 9 tysięcy, o 2,3 tysiące więcej. Co ciekawe, Wakacje.pl w poprzednim miesiącu, w ogóle nie zaistniało na liście 15 najczęściej odwiedzanych turystycznych fanpage'ów.

Pozostało 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej