TUI Deutschland: Co trzeci klient biura podróży wyjedzie z nami

Niemiecki TUI twierdzi, że ma już jedną trzecią tamtejszego rynku, dzięki czemu w tym roku powinien obsłużyć już tylu gości, ilu przed pandemią. Co piąty z nich pojedzie do Grecji, a w Turcji wypoczywać ma milion klientów. Popularny jest też polski Bałtyk.

Publikacja: 26.06.2023 23:05

Najjlepszą sprzedaż wyjazdów na lato firma notuje w Wielkiej Brytanii

Najjlepszą sprzedaż wyjazdów na lato firma notuje w Wielkiej Brytanii

Foto: Bloomberg

TUI Deutschland opublikował pierwsze podsumowania sezonu letniego. Dane pokazują, że klienci powracają do przedpandemicznych zwyczajów. Coraz więcej z nich rezerwuje wyjazdy z większym wyprzedzeniem – średnio o dwa tygodnie wcześniej niż przed rokiem.

Stefan Baumert, prezes TUI Deutschland, mówi, że w tym roku opłacało się zarezerwować wycieczkę wcześniej, by zagwarantować sobie atrakcyjną cenę. Jak dodaje, popyt jest tak duży, że na niektóre kierunki touroperator dodał miejsc w samolotach.

Czytaj więcej

Ekspansja TUI w Turcji. "Wyślemy o 40 procent więcej klientów niż przed pandemią"

TUI chwali się również swoją rynkową pozycją. Na razie co trzecia wycieczka zorganizowana została zamówiona u niego. – Korzystamy ponadprzeciętnie z koniunktury i spodziewamy się, że sezon letni będzie udany. Liczba gości notowana w ostatnich tygodniach przekracza tę z roku 2019 – informuje prezes. – Widzimy też wielu powracających klientów. Ci, którzy wcześniej u nas rezerwowali, są wobec nas lojalni. To najlepszy komplement dla hotelarzy, załóg w samolotach i pracowników w odwiedzanych miejscach, ale też dla agentów turystycznych i dla nas w [centrali firmy w] Hanowerze – dodaje.

Prowadzą Grecja i Turcja

W tym sezonie największym zainteresowaniem cieszą się podróże do krajów bliskiego i średniego zasięgu. Prawie co piąty klient wyjedzie do Grecji, a tu zwycięzcą jest Kreta. Jednak spośród wysp królową jest Majorka. Rośnie też popyt na Turcję. – Około 15 procent gości z Niemiec decyduje się na urlop na tureckich plażach – informuje Baumert.

Latem o palmę pierwszeństwa wśród regionów walczyć będą Antalya i Majorka. – W wypadku Antalyi notujemy wysoki wzrost, dlatego rozbudowaliśmy ofertę. Szacujemy, że w tym roku wyjedzie tam ponad milion klientów z Niemiec, Austrii i Szwajcarii – mówi prezes. Riwiera Turecka, podobnie jak Hurghada w Egipcie cieszy się popularnością głównie wśród osób poszukujących all inclusive. Widać też spory popyt na Wyspy Kanaryjskie, w szczególności na Teneryfę.

W grupie dalekich krajów największe znaczenie mają Stany Zjednoczone. Z kolei sprzedaż Tajlandii jest o ponad 150 procent większa, co plasuje ją na drugim miejscu listy w tej grupie kierunków. Klienci wybierają przede wszystkim Bangkok, Kao Lak i Ko Samui. Na kolejnych pozycjach znajdują się Indonezja i Malediwy, a dalej Meksyk. TUI obserwuje też większy popyt na wakacje na Zanzibarze.

Japonia i Afryka dla zamożnych

W segmencie wyjazdów luksusowych, obsługiwanym przez markę airtours, klienci kupują przede wszystkim wycieczki do Japonii, wschodniej Afryki, na Bali i do Ameryki Łacińskiej. W Europie dominuje Grecja z all inclusive, w ramach którego poza posiłkami i napojami wliczonymi w cenę są, w zależności od hotelu, dodane programy dine-out (jedzenie poza hotelem), minibar z winem i innymi alkoholami, 24-godzinny serwis pokojowy, usługi wellness, karnet do muzeów albo wypożyczenie tesli X na cały dzień.

Klienci szukają również przygód – co czwarty pasażer rejsów wycieczkowych decyduje się na podróż statkiem ekspedycyjnym. Dzięki temu może zobaczyć miejsca, które nie są dostępne drogą lądową – na przykład południowy lub północny biegun.

W segmencie dojazdu własnego największym zainteresowaniem cieszą się Włochy północne – okolice jeziora Garda i górnego Adriatyku. Widać też spory popyt na pobyty nad polskim Bałtykiem, który kusi pięknymi plażami i atrakcyjnymi cenami – w stosunku do zeszłego roku wzrosty liczone są dwucyfrowo.

Czytaj więcej

Niemiecki TUI zorganizuje wypoczynek z dofinansowaniem z kasy chorych

TUI chwali się też, że oferuje już 1,5 tysiąca hoteli oznaczonych certyfikatem zrównoważonego rozwoju. W zeszłym roku w tej kategorii obiektów wypoczywało 7,9 miliona gości touroperatora. Najpóźniej od 2030 roku ma ich być rocznie 16 milionów.

Prezes podkreśla, że w tym roku wielu klientów kupiło wycieczkę na lato w styczniu albo w lutym, przy czym największym zainteresowaniem cieszyła się Turcja. Jeśli ktoś nie znajdzie dla siebie czegoś odpowiedniego, powinien spojrzeć na oferty „mniejszych sióstr”, czyli zamiast na Majorkę, czy Ibizę wybrać się na Minorkę, a zamiast do Antalyi, szukać wyjazdu do Dalamanu.

W związku z dużym popytem TUI przedłuża w tym roku sezon w Grecji do połowy listopada.

TUI Deutschland opublikował pierwsze podsumowania sezonu letniego. Dane pokazują, że klienci powracają do przedpandemicznych zwyczajów. Coraz więcej z nich rezerwuje wyjazdy z większym wyprzedzeniem – średnio o dwa tygodnie wcześniej niż przed rokiem.

Stefan Baumert, prezes TUI Deutschland, mówi, że w tym roku opłacało się zarezerwować wycieczkę wcześniej, by zagwarantować sobie atrakcyjną cenę. Jak dodaje, popyt jest tak duży, że na niektóre kierunki touroperator dodał miejsc w samolotach.

Pozostało 90% artykułu
Biura Podróży
Itaka rozstaje się z Wakacje.pl. "Brak wspólnego interesu"
Biura Podróży
Ranking biur podróży 2024. Dwaj liderzy na czele - Itaka Holdings i TUI Poland
Biura Podróży
Gwałtowna przecena wakacji w Turcji. Za sprawą dwóch biur podróży
Biura Podróży
Anex Tour lata już z Katowic do Turcji szerokokadłubowym boeingiem 777-300ER
Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił