DER Touristik: Trzy razy więcej rezerwacji na lato 2024. Klienci wracają do agentów

DER Touristik zakończył ostatni sezon ponad 20-procentowym wzrostem przychodów. A kolejny sprzedaje się z przebiciem 300-procentowym.

Publikacja: 22.11.2023 11:46

Drugim ulubionym kierunkiem klientów Der Touristik jest Hiszpania

Drugim ulubionym kierunkiem klientów Der Touristik jest Hiszpania

Foto: Aleksander Kramarz

Niemiecki koncern turystyczny, DER Touristik, podsumował bieżącą sytuację w sprzedaży wyjazdów. Prezes na Europę Centralną, Ingo Burmester, mówi w rozmowie z portalem Touristik Aktuell, że minione lato, podobnie jak początek zimy, należy uznać za udane. Świetnie rozpoczęła się również przedsprzedaż kolejnego sezonu – wyjazdy zarezerwowało już trzykrotnie więcej klientów niż rok temu. Wyniki są nawet o 15 procent wyższe niż w najlepszym dotąd listopadzie 2018 roku.

Czytaj więcej

DER Touristik: Turyści kupują wcześniej, wybierają luksusy, jadą na dłużej

Turyści nie bali się wyższych cen wycieczek

Burmester potwierdza też to, co mówią inni niemieccy touroperatorzy – pisze portal. Klienci znów chętnie korzystają z pomocy agentów turystycznych. – Obecnie 60 procent rezerwacji na lato jest kupowanych w biurze agencyjnym – twierdzi. Taką samą liczbę podaje Alltours, a TUI mówi nawet o 70 procentach biznesu przechodzącego przez stacjonarną sieć sprzedaży.

Prezes DER Touristik uważa, że wynika to nie tylko z potrzeby klientów zasięgania opinii bezpośrednio u doradcy, ale też z wprowadzenia przez touroperatora nowego systemu rezerwacyjnego, o wiele atrakcyjniejszego od poprzedniego.

Rok obrotowy 2022/23 firma zakończyła wzrostem obrotów o ponad 20 procent. Ceny były wyższe, a dodatkowo klienci chętniej kupowali droższe oferty. Liczba rezerwacji hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych wzrosła o 10 procent, licząc rok do roku. Ten trend utrzyma się także w przyszłym roku – przewiduje prezes.

W minionym sezonie letnim co trzecia rezerwacja w DER Touristik dotyczyła pobytu rodzinnego.

Klienci biura podróży wybierają: Turcja przed Hiszpanią i Grecją

Jeśli chodzi o kierunki, to wyraźnym zwycięzcą jest Turcja. Na kolejnych miejscach znajdują się Hiszpania, Grecja, Tunezja i Egipt. W kategorii dalekich krajów wybijają się Mauritius, Malediwy i Seszele, a dalej Ameryka Północna i Karaiby z Dominikaną, Meksykiem i Kubą. Następne pozycje należą do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Tajlandii.

DER Touristik zapowiada otwarcie przed latem jedenastu hoteli marki Sentido, w tym dwóch w Egipcie i po jednym w Turcji i Bułgarii. Do tego trzech w Tajlandii, na Malediwach i na Sri Lance oraz czterech Sentido Premium-Camps w różnych częściach Włoch.

Czytaj więcej

Biura podróży mają pomysł, jak przyciągnąć młodzież. Zatrudniły influencerów

Wśród nowości znajdą się również hotele marki premium Aldiana – poza jednym w Side, który zacznie działać jesienią 2024 roku, pojawi się jeszcze klub w Egipcie. Latem przyszłego roku klienci będą mogli pojechać do drugiego już obiektu we Włoszech lajfstajlowej sieci Ananea, w 2025 roku do tej rodziny dołączy hotel nad Oceanem Indyjskim.

Niemiecki koncern turystyczny, DER Touristik, podsumował bieżącą sytuację w sprzedaży wyjazdów. Prezes na Europę Centralną, Ingo Burmester, mówi w rozmowie z portalem Touristik Aktuell, że minione lato, podobnie jak początek zimy, należy uznać za udane. Świetnie rozpoczęła się również przedsprzedaż kolejnego sezonu – wyjazdy zarezerwowało już trzykrotnie więcej klientów niż rok temu. Wyniki są nawet o 15 procent wyższe niż w najlepszym dotąd listopadzie 2018 roku.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biura Podróży
Wakacje drożeją przez słabszego złotego i droższe paliwo. Grecja z nowym rekordem
Biura Podróży
Nekera sprzedaje już lato 2025 roku. „Klienci lubią rezerwować z wyprzedzeniem”
Biura Podróży
Rainbow podnosi gwarancję ubezpieczeniową. 50 procent wzrostu
Biura Podróży
Wirtualna Polska na zakupach w Rumunii. Przejmuje portal z noclegami
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Biura Podróży
Rewolucyjna decyzja Bookinga - rezygnuje z klauzuli najniższej ceny
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży