Niemiecki koncern turystyczny, DER Touristik, podsumował bieżącą sytuację w sprzedaży wyjazdów. Prezes na Europę Centralną, Ingo Burmester, mówi w rozmowie z portalem Touristik Aktuell, że minione lato, podobnie jak początek zimy, należy uznać za udane. Świetnie rozpoczęła się również przedsprzedaż kolejnego sezonu – wyjazdy zarezerwowało już trzykrotnie więcej klientów niż rok temu. Wyniki są nawet o 15 procent wyższe niż w najlepszym dotąd listopadzie 2018 roku.
Czytaj więcej
80 procent klientów DER Touristik wypoczywało latem w hotelu cztero- lub pięciogwiazdkowym. Wzros...
Turyści nie bali się wyższych cen wycieczek
Burmester potwierdza też to, co mówią inni niemieccy touroperatorzy – pisze portal. Klienci znów chętnie korzystają z pomocy agentów turystycznych. – Obecnie 60 procent rezerwacji na lato jest kupowanych w biurze agencyjnym – twierdzi. Taką samą liczbę podaje Alltours, a TUI mówi nawet o 70 procentach biznesu przechodzącego przez stacjonarną sieć sprzedaży.
Prezes DER Touristik uważa, że wynika to nie tylko z potrzeby klientów zasięgania opinii bezpośrednio u doradcy, ale też z wprowadzenia przez touroperatora nowego systemu rezerwacyjnego, o wiele atrakcyjniejszego od poprzedniego.
Rok obrotowy 2022/23 firma zakończyła wzrostem obrotów o ponad 20 procent. Ceny były wyższe, a dodatkowo klienci chętniej kupowali droższe oferty. Liczba rezerwacji hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych wzrosła o 10 procent, licząc rok do roku. Ten trend utrzyma się także w przyszłym roku – przewiduje prezes.