DER Touristik: Trzy razy więcej rezerwacji na lato 2024. Klienci wracają do agentów

DER Touristik zakończył ostatni sezon ponad 20-procentowym wzrostem przychodów. A kolejny sprzedaje się z przebiciem 300-procentowym.

Publikacja: 22.11.2023 11:46

Drugim ulubionym kierunkiem klientów Der Touristik jest Hiszpania

Drugim ulubionym kierunkiem klientów Der Touristik jest Hiszpania

Foto: Aleksander Kramarz

Niemiecki koncern turystyczny, DER Touristik, podsumował bieżącą sytuację w sprzedaży wyjazdów. Prezes na Europę Centralną, Ingo Burmester, mówi w rozmowie z portalem Touristik Aktuell, że minione lato, podobnie jak początek zimy, należy uznać za udane. Świetnie rozpoczęła się również przedsprzedaż kolejnego sezonu – wyjazdy zarezerwowało już trzykrotnie więcej klientów niż rok temu. Wyniki są nawet o 15 procent wyższe niż w najlepszym dotąd listopadzie 2018 roku.

Czytaj więcej

DER Touristik: Turyści kupują wcześniej, wybierają luksusy, jadą na dłużej

Turyści nie bali się wyższych cen wycieczek

Burmester potwierdza też to, co mówią inni niemieccy touroperatorzy – pisze portal. Klienci znów chętnie korzystają z pomocy agentów turystycznych. – Obecnie 60 procent rezerwacji na lato jest kupowanych w biurze agencyjnym – twierdzi. Taką samą liczbę podaje Alltours, a TUI mówi nawet o 70 procentach biznesu przechodzącego przez stacjonarną sieć sprzedaży.

Prezes DER Touristik uważa, że wynika to nie tylko z potrzeby klientów zasięgania opinii bezpośrednio u doradcy, ale też z wprowadzenia przez touroperatora nowego systemu rezerwacyjnego, o wiele atrakcyjniejszego od poprzedniego.

Rok obrotowy 2022/23 firma zakończyła wzrostem obrotów o ponad 20 procent. Ceny były wyższe, a dodatkowo klienci chętniej kupowali droższe oferty. Liczba rezerwacji hoteli cztero- i pięciogwiazdkowych wzrosła o 10 procent, licząc rok do roku. Ten trend utrzyma się także w przyszłym roku – przewiduje prezes.

W minionym sezonie letnim co trzecia rezerwacja w DER Touristik dotyczyła pobytu rodzinnego.

Klienci biura podróży wybierają: Turcja przed Hiszpanią i Grecją

Jeśli chodzi o kierunki, to wyraźnym zwycięzcą jest Turcja. Na kolejnych miejscach znajdują się Hiszpania, Grecja, Tunezja i Egipt. W kategorii dalekich krajów wybijają się Mauritius, Malediwy i Seszele, a dalej Ameryka Północna i Karaiby z Dominikaną, Meksykiem i Kubą. Następne pozycje należą do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Tajlandii.

DER Touristik zapowiada otwarcie przed latem jedenastu hoteli marki Sentido, w tym dwóch w Egipcie i po jednym w Turcji i Bułgarii. Do tego trzech w Tajlandii, na Malediwach i na Sri Lance oraz czterech Sentido Premium-Camps w różnych częściach Włoch.

Czytaj więcej

Biura podróży mają pomysł, jak przyciągnąć młodzież. Zatrudniły influencerów

Wśród nowości znajdą się również hotele marki premium Aldiana – poza jednym w Side, który zacznie działać jesienią 2024 roku, pojawi się jeszcze klub w Egipcie. Latem przyszłego roku klienci będą mogli pojechać do drugiego już obiektu we Włoszech lajfstajlowej sieci Ananea, w 2025 roku do tej rodziny dołączy hotel nad Oceanem Indyjskim.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Zawód agenta turystycznego ma się dobrze. Lepsza rentowność niż przed covidem
Biura Podróży
TUI umacnia się w Azji. Ma tam już 22 hotele pod własnymi markami
Biura Podróży
Polacy planują wakacje wcześniej i są gotowi za nie więcej zapłacić
Biura Podróży
Zmiana kierunków cen wakacji - tym razem Turcja w dół, a Grecja w górę