DER Touristik: Turyści kupują wcześniej, wybierają luksusy, jadą na dłużej

80 procent klientów DER Touristik wypoczywało latem w hotelu cztero- lub pięciogwiazdkowym. Wzrost kosztów życia nie przeszkodził im w rozpieszczaniu się podczas wakacji – pokazują wyniki sprzedaży turystycznego koncernu.

Publikacja: 22.09.2023 00:39

DER Touristik: Turyści kupują wcześniej, wybierają luksusy, jadą na dłużej

Foto: Aleksander Kramarz

DER Touristik, drugi co do wielkości po Grupie TUI koncern turystyczny w Niemczech, podsumował kończący się sezon letni. Pod uwagę wziął dane z okresu od czerwca do końca września. Pokazują one, że mimo wzrostu kosztów życia, klienci także w tym roku chętnie wybierali się na urlop zorganizowany.

Czytaj więcej

Grupa TUI zadowolona z kończącego się lata. "Doganiamy wyniki sprzed pandemii"

Większość nie oszczędzała – 80 procent gości zarezerwowało pobyt w hotelu o standardzie czterech lub pięciu gwiazdek, a prawie co drugi skorzystał z all inclusive.

Z kolei wyjazdy klientów, którzy wybrali się na urlop do dalekich krajów, trwały o jedną trzecią dłużej niż przed rokiem. - Najbardziej interesujące dla nas było to, jak zmieniły się zachowania konsumentów wobec wzrostu kosztów życia i odzyskanej wolności podróżowania – mówi dyrektor produktu w Dertourze i siostrzanych markach ITS oraz Meiers Weltreisen, Sven Schikarsky. - Zauważyliśmy, że trendy z zeszłego lata i zimy ugruntowały się, a nawet wzmocniły. Wzrosła liczba klientów, widzimy też niewielki plus przy dalekich krajach. To pokazuje, że urlop jest ważniejszy niż zwykle – dodaje.

Więcej gwiazdek na wakacjach

Głębsza analiza trendów dotyczących zakwaterowania pokazuje, że liczba klientów korzystających z obiektów wyższej kategorii nie tylko wzrosła o punkt procentowy rok do roku, ale też, że o 2 punkty procentowe więcej gości wybrało obiekt pięciogwiazdkowy (25 procent). 55 procent zamieszkało natomiast w hotelu czterogwiazdkowym (mniej o punkt procentowy, rok do roku). Na trzy gwiazdki zdecydowało się 20 procent klientów.

All inclusive wybrało 45 procent podróżnych, co oznaczało wzrost o 6 punktów procentowych wobec zeszłego roku. Drugą najpopularniejszą formą wyżywienia było śniadanie (26 procent), trzecią dwa posiłki (21 procent). Przy obu formach zanotowano spadki na poziomie 4 punktów procentowych.

Styczeń z rekordową sprzedażą

DER Touristik widzi też niewielkie zmiany w długości wyjazdu w poszczególnych segmentach podróży. I tak pobyty nad morzem w krajach bliskiego i średniego zasięgu trwały przeciętnie 9 dni, podczas gdy przed rokiem było to 8,5 dnia, a w wypadku dalekich kierunków – 10 dni, o 2,5 dnia więcej.

Czytaj więcej

Branża turystyczna: Ludzie się rozlatali, podróże mają w koszyku podstawowych potrzeb

Widać też zmianę w samym rezerwowaniu – w tym roku największa sprzedaż przypadła na styczeń. Dla porównania, przed rokiem szczyt był w maju. – Wracamy do kupowania wyjazdów z większym wyprzedzeniem. Dużą rolę odgrywają tu rabaty za wczesną rezerwację, które w tym roku wynosiły nawet 50 procent – wyjaśnia dyrektor.

Często takie zamówienia były łączone z pakietem zabezpieczeń, który umożliwiał bezpłatną zmianę rezerwacji lub odstąpienie od niej nawet 15 dni przed wyjazdem.

60 procent klientów kupiło wyjazd w biurach agentów koncernu, a 40 procent w internecie.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Ceny wakacji w Grecji, Turcji i Bułgarii wspięły się na nowe szczyty