DER Touristik: Turyści kupują wcześniej, wybierają luksusy, jadą na dłużej

80 procent klientów DER Touristik wypoczywało latem w hotelu cztero- lub pięciogwiazdkowym. Wzrost kosztów życia nie przeszkodził im w rozpieszczaniu się podczas wakacji – pokazują wyniki sprzedaży turystycznego koncernu.

Publikacja: 22.09.2023 00:39

DER Touristik: Turyści kupują wcześniej, wybierają luksusy, jadą na dłużej

Foto: Aleksander Kramarz

DER Touristik, drugi co do wielkości po Grupie TUI koncern turystyczny w Niemczech, podsumował kończący się sezon letni. Pod uwagę wziął dane z okresu od czerwca do końca września. Pokazują one, że mimo wzrostu kosztów życia, klienci także w tym roku chętnie wybierali się na urlop zorganizowany.

Czytaj więcej

Grupa TUI zadowolona z kończącego się lata. "Doganiamy wyniki sprzed pandemii"

Większość nie oszczędzała – 80 procent gości zarezerwowało pobyt w hotelu o standardzie czterech lub pięciu gwiazdek, a prawie co drugi skorzystał z all inclusive.

Z kolei wyjazdy klientów, którzy wybrali się na urlop do dalekich krajów, trwały o jedną trzecią dłużej niż przed rokiem. - Najbardziej interesujące dla nas było to, jak zmieniły się zachowania konsumentów wobec wzrostu kosztów życia i odzyskanej wolności podróżowania – mówi dyrektor produktu w Dertourze i siostrzanych markach ITS oraz Meiers Weltreisen, Sven Schikarsky. - Zauważyliśmy, że trendy z zeszłego lata i zimy ugruntowały się, a nawet wzmocniły. Wzrosła liczba klientów, widzimy też niewielki plus przy dalekich krajach. To pokazuje, że urlop jest ważniejszy niż zwykle – dodaje.

Więcej gwiazdek na wakacjach

Głębsza analiza trendów dotyczących zakwaterowania pokazuje, że liczba klientów korzystających z obiektów wyższej kategorii nie tylko wzrosła o punkt procentowy rok do roku, ale też, że o 2 punkty procentowe więcej gości wybrało obiekt pięciogwiazdkowy (25 procent). 55 procent zamieszkało natomiast w hotelu czterogwiazdkowym (mniej o punkt procentowy, rok do roku). Na trzy gwiazdki zdecydowało się 20 procent klientów.

All inclusive wybrało 45 procent podróżnych, co oznaczało wzrost o 6 punktów procentowych wobec zeszłego roku. Drugą najpopularniejszą formą wyżywienia było śniadanie (26 procent), trzecią dwa posiłki (21 procent). Przy obu formach zanotowano spadki na poziomie 4 punktów procentowych.

Styczeń z rekordową sprzedażą

DER Touristik widzi też niewielkie zmiany w długości wyjazdu w poszczególnych segmentach podróży. I tak pobyty nad morzem w krajach bliskiego i średniego zasięgu trwały przeciętnie 9 dni, podczas gdy przed rokiem było to 8,5 dnia, a w wypadku dalekich kierunków – 10 dni, o 2,5 dnia więcej.

Czytaj więcej

Branża turystyczna: Ludzie się rozlatali, podróże mają w koszyku podstawowych potrzeb

Widać też zmianę w samym rezerwowaniu – w tym roku największa sprzedaż przypadła na styczeń. Dla porównania, przed rokiem szczyt był w maju. – Wracamy do kupowania wyjazdów z większym wyprzedzeniem. Dużą rolę odgrywają tu rabaty za wczesną rezerwację, które w tym roku wynosiły nawet 50 procent – wyjaśnia dyrektor.

Często takie zamówienia były łączone z pakietem zabezpieczeń, który umożliwiał bezpłatną zmianę rezerwacji lub odstąpienie od niej nawet 15 dni przed wyjazdem.

60 procent klientów kupiło wyjazd w biurach agentów koncernu, a 40 procent w internecie.

DER Touristik, drugi co do wielkości po Grupie TUI koncern turystyczny w Niemczech, podsumował kończący się sezon letni. Pod uwagę wziął dane z okresu od czerwca do końca września. Pokazują one, że mimo wzrostu kosztów życia, klienci także w tym roku chętnie wybierali się na urlop zorganizowany.

Większość nie oszczędzała – 80 procent gości zarezerwowało pobyt w hotelu o standardzie czterech lub pięciu gwiazdek, a prawie co drugi skorzystał z all inclusive.

Pozostało 85% artykułu
Biura Podróży
Itaka rozstaje się z Wakacje.pl. "Brak wspólnego interesu"
Biura Podróży
Ranking biur podróży 2024. Dwaj liderzy na czele - Itaka Holdings i TUI Poland
Biura Podróży
Gwałtowna przecena wakacji w Turcji. Za sprawą dwóch biur podróży
Biura Podróży
Anex Tour lata już z Katowic do Turcji szerokokadłubowym boeingiem 777-300ER
Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO