Grupa TUI zadowolona z kończącego się lata. "Doganiamy wyniki sprzed pandemii"

W kończącym się sezonie letnim koncern TUI obsłuży 13,7 miliona klientów, co oznacza, że prawie udało mu się dojść do poziomu sprzed pandemii.

Publikacja: 21.09.2023 08:50

Grupa TUI zadowolona z kończącego się lata. "Doganiamy wyniki sprzed pandemii"

Foto: Filip Frydrykiewicz

Grupa TUI przedstawiła aktualizację wyników finansowych za czwarty kwartał bieżącego roku rozliczeniowego, który kończy się 30 września . Zapowiedziała, że dane za 12 miesięcy opublikuje 6 grudnia.

Z raportu wynika, że koncernowi uda się zrealizować plan pozyskania na sezon lato 2023 13,7 miliona klientów (ci, którzy kupili wyjazdy do 10 września). To oznacza wzrost o 5 procent, licząc rok do roku, oraz niemal dogonienie wyniku sprzed pandemii, do którego zabrakło 4 procent.

Czytaj więcej

TUI: Obsłużyliśmy już milion klientów w tym roku

Milion klientów więcej

Od ostatniej aktualizacji raportu z trzeciego kwartału tego roku Grupa zdobyła 1,1 miliona dodatkowych turystów, a w ostatnim miesiącu sezonu sprzedaż była o 8 procent wyższa niż przed rokiem. W związku z dużym popytem koncern wydłużył sezon wakacyjny, głównie w Grecji i Turcji do listopada. Średnia cena była o 8 procent wyższa niż przed rokiem i o 27 procent w porównaniu z latem 2019 roku. Do wydania komunikatu firma sprzedała 95 procent miejsc przygotowanych na lato.

W Wielkiej Brytanii skumulowana sprzedaż jest na poziomie zeszłego roku i o 4 procent wyższa niż przed pandemią. Dla Niemiec wskaźniki te to odpowiednio plus 10 procent i minus 3 procent. Podobnie jest w Holandii – wobec zeszłego roku widać wzrost o 4 procent, wobec 2019 roku spadek o 3 procent.

Pozytywna dynamika utrzymuje się także w sprzedaży sezonu zimowego 2023/2024 – informuje firma. To wynik popytu większego o 15 procent w porównaniu z sezonem 2022/2023. Widać też, że klienci są skłonni płacić więcej – średnio ceny podskoczyły o 4 procent rok do roku.

Najlepiej jest w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedano już 38 procent programu. Przybyło klientów (8 procent), a średnia cena wzrosła o 3 procent.

Grupa szacuje, że bazowy EBIT za czwarty kwartał tego roku wzrośnie rok do roku znacząco. Hotele należące do grupy mają osiągnąć wynik na poziomie zeszłego roku, a rejsy statkami wycieczkowymi i segment nazywany w koncernie „rynki i linie lotnicze” (biura podróży i usługi lotnicze) mają „poprawić wyniki finansowe”.

Czytaj więcej

Koncern TUI wchodzi do Czech... przez Polskę

W drodze po miliard euro zysku

Jak deklaruje TUI w komunikacie podsumowującym, w perspektywie średnioterminowej firma skupi się na poprawie operacyjności i realizacji strategii, która zakłada „zdrowy wzrost”, pozyskanie nowych segmentów klientów i zwiększenie sprzedaży. Plan na rok obrotowy 2025/26 mówi o zysku operacyjnym na poziomie 1,2 miliarda euro.

Czytaj więcej

TUI: Wyjazdy na wczasy pociągami mają sens. Będziemy pakietować takie oferty

Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia założonych celów – deklaruje cytowany w komunikacie prezes Grupy TUI Sebastian Ebel. Jak podkreśla, gdyby nie różne wydarzenia, na które firma nie miała wpływu – mowa chociażby o pożarach na Rodos – wyniki byłyby lepsze.

Jeśli chodzi o nadchodzący sezon zimowy sprzedaż jest o 15 procent wyższa niż przed rokiem,ale nadal to tylko 29 procent założonego programu (1,5 miliona klientów), przy średniej cenie wyższej o 4 procent.

Na pierwszy kwartał nowego roku rozliczeniowego (październik - grudzień), w którym rezerwowane są wyjazdy na późne lato i wczesną zimę, wyprzedanych jest 57 procent miejsc, czyli o 1 procent więcej niż przed rokiem. Największym zainteresowaniem cieszą się Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Wyspy Zielonego Przylądka, a w segmencie dalekich krajów Meksyk, Tajlandia i Dominikana.

Grupa TUI przedstawiła aktualizację wyników finansowych za czwarty kwartał bieżącego roku rozliczeniowego, który kończy się 30 września . Zapowiedziała, że dane za 12 miesięcy opublikuje 6 grudnia.

Z raportu wynika, że koncernowi uda się zrealizować plan pozyskania na sezon lato 2023 13,7 miliona klientów (ci, którzy kupili wyjazdy do 10 września). To oznacza wzrost o 5 procent, licząc rok do roku, oraz niemal dogonienie wyniku sprzed pandemii, do którego zabrakło 4 procent.

Pozostało 89% artykułu
Biura Podróży
Anex dziękuje agentom turystycznym i mobilizuje ich do dalszej współpracy
Biura Podróży
Ceny wakacji w biurach podróży w lekkim odwrocie. Najmocniej zanurkował Egipt
Biura Podróży
Coral Travel Poland: W tym roku zabierzemy do Turcji pół miliona turystów
Biura Podróży
TUI sprzedaje już wyjazdy na lato 2025 roku. Pierwszy raz tak wcześnie
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Biura Podróży
Koniec tańszych wakacji? W ostatnim tygodniu ważna zmiana w biurach podróży
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?