Grupa TUI zadowolona z kończącego się lata. "Doganiamy wyniki sprzed pandemii"

W kończącym się sezonie letnim koncern TUI obsłuży 13,7 miliona klientów, co oznacza, że prawie udało mu się dojść do poziomu sprzed pandemii.

Publikacja: 21.09.2023 08:50

Grupa TUI zadowolona z kończącego się lata. "Doganiamy wyniki sprzed pandemii"

Foto: Filip Frydrykiewicz

Grupa TUI przedstawiła aktualizację wyników finansowych za czwarty kwartał bieżącego roku rozliczeniowego, który kończy się 30 września . Zapowiedziała, że dane za 12 miesięcy opublikuje 6 grudnia.

Z raportu wynika, że koncernowi uda się zrealizować plan pozyskania na sezon lato 2023 13,7 miliona klientów (ci, którzy kupili wyjazdy do 10 września). To oznacza wzrost o 5 procent, licząc rok do roku, oraz niemal dogonienie wyniku sprzed pandemii, do którego zabrakło 4 procent.

Czytaj więcej

TUI: Obsłużyliśmy już milion klientów w tym roku

Milion klientów więcej

Od ostatniej aktualizacji raportu z trzeciego kwartału tego roku Grupa zdobyła 1,1 miliona dodatkowych turystów, a w ostatnim miesiącu sezonu sprzedaż była o 8 procent wyższa niż przed rokiem. W związku z dużym popytem koncern wydłużył sezon wakacyjny, głównie w Grecji i Turcji do listopada. Średnia cena była o 8 procent wyższa niż przed rokiem i o 27 procent w porównaniu z latem 2019 roku. Do wydania komunikatu firma sprzedała 95 procent miejsc przygotowanych na lato.

W Wielkiej Brytanii skumulowana sprzedaż jest na poziomie zeszłego roku i o 4 procent wyższa niż przed pandemią. Dla Niemiec wskaźniki te to odpowiednio plus 10 procent i minus 3 procent. Podobnie jest w Holandii – wobec zeszłego roku widać wzrost o 4 procent, wobec 2019 roku spadek o 3 procent.

Pozytywna dynamika utrzymuje się także w sprzedaży sezonu zimowego 2023/2024 – informuje firma. To wynik popytu większego o 15 procent w porównaniu z sezonem 2022/2023. Widać też, że klienci są skłonni płacić więcej – średnio ceny podskoczyły o 4 procent rok do roku.

Najlepiej jest w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedano już 38 procent programu. Przybyło klientów (8 procent), a średnia cena wzrosła o 3 procent.

Grupa szacuje, że bazowy EBIT za czwarty kwartał tego roku wzrośnie rok do roku znacząco. Hotele należące do grupy mają osiągnąć wynik na poziomie zeszłego roku, a rejsy statkami wycieczkowymi i segment nazywany w koncernie „rynki i linie lotnicze” (biura podróży i usługi lotnicze) mają „poprawić wyniki finansowe”.

Czytaj więcej

Koncern TUI wchodzi do Czech... przez Polskę

W drodze po miliard euro zysku

Jak deklaruje TUI w komunikacie podsumowującym, w perspektywie średnioterminowej firma skupi się na poprawie operacyjności i realizacji strategii, która zakłada „zdrowy wzrost”, pozyskanie nowych segmentów klientów i zwiększenie sprzedaży. Plan na rok obrotowy 2025/26 mówi o zysku operacyjnym na poziomie 1,2 miliarda euro.

Czytaj więcej

TUI: Wyjazdy na wczasy pociągami mają sens. Będziemy pakietować takie oferty

Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia założonych celów – deklaruje cytowany w komunikacie prezes Grupy TUI Sebastian Ebel. Jak podkreśla, gdyby nie różne wydarzenia, na które firma nie miała wpływu – mowa chociażby o pożarach na Rodos – wyniki byłyby lepsze.

Jeśli chodzi o nadchodzący sezon zimowy sprzedaż jest o 15 procent wyższa niż przed rokiem,ale nadal to tylko 29 procent założonego programu (1,5 miliona klientów), przy średniej cenie wyższej o 4 procent.

Na pierwszy kwartał nowego roku rozliczeniowego (październik - grudzień), w którym rezerwowane są wyjazdy na późne lato i wczesną zimę, wyprzedanych jest 57 procent miejsc, czyli o 1 procent więcej niż przed rokiem. Największym zainteresowaniem cieszą się Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Wyspy Zielonego Przylądka, a w segmencie dalekich krajów Meksyk, Tajlandia i Dominikana.

Grupa TUI przedstawiła aktualizację wyników finansowych za czwarty kwartał bieżącego roku rozliczeniowego, który kończy się 30 września . Zapowiedziała, że dane za 12 miesięcy opublikuje 6 grudnia.

Z raportu wynika, że koncernowi uda się zrealizować plan pozyskania na sezon lato 2023 13,7 miliona klientów (ci, którzy kupili wyjazdy do 10 września). To oznacza wzrost o 5 procent, licząc rok do roku, oraz niemal dogonienie wyniku sprzed pandemii, do którego zabrakło 4 procent.

Pozostało 89% artykułu
Biura Podróży
Exim Tours uruchomi loty czarterowe do Bahrajnu. „Kolejna ekscytująca nowość”
Biura Podróży
Do Polski wchodzi nowe biuro podróży. Oferuje wakacje w Turcji i Egipcie
Biura Podróży
Biura podróży cofają podwyżki cen wakacji. Trzy kierunki są jednak na to odporne
Biura Podróży
ESky i LOT upraszczają sprzedaż biletów dzięki modelowi NDC
Biura Podróży
Wycieczki do Polski dla Amerykanów. Oferuje je jedno z największych biur podróży