Po pandemii ciągle mniej turystów w niemieckich biurach podróży

Obroty o 12 procent wyższe niż w 2019 roku i o 15 procent rok do roku – to wynik sezonu letniego na niemieckim rynku turystyki wyjazdowej. Choć wpływów było więcej, to w liczbie klientów nadal widać braki wobec okresu sprzed pandemii.

Publikacja: 05.12.2023 01:50

Po pandemii ciągle mniej turystów w niemieckich biurach podróży

Foto: Bloomberg

Niemiecka firma analizująca rynek turystyczny Travel+Data Analytics (TDA) podsumowała sezon letni. Część wyników udało się już odbudować po pandemii, ale nadal nie wszystko wróciło do normy.

Po stronie obrotów sytuacja wygląda lepiej niż w zeszłym i w 2019 roku – w obu wypadkach wzrosły, odpowiednio o 15 i 12 procent. Sytuacja wygląda zgoła inaczej, jeśli wziąć pod uwagę liczbę klientów – w porównaniu z okresem sprzed pandemii nadal brakuje 12,5 procent z nich.

Czytaj więcej

Biuro podróży wszystkie zyski przeznaczy na pomoc dzieciom z biednych krajów

Wniosek – wyższe obroty udało się osiągnąć dzięki wyższym cenom, ewentualnie większej gotowości podróżnych do fundowania sobie lepszego standardu i przeznaczania na wyjazdy wyższych kwot.

Nie wszyscy klienci wrócili już do biur podróży

Podsumowanie całego roku również wskazuje na pozytywny wynik – według kryterium wielkości sprzedaży rok obrotowy 2022/2023 był lepszy od ostatniego pełnego przed pandemią czyli 2018/19 o 7 procent. Udało się to osiągnąć, choć sezon zima 2022/2023 wykazywał jeszcze spadek obrotów o 4 procent. W całym roku na wycieczki zorganizowane wyjechało jednak o 15 procent mniej ludzi niż przed pandemią, ale pojawia się też pozytywny akcent. Powrót zainteresowania wyjazdami do dalekich krajów i rejsami wycieczkowymi kompensuje przynajmniej część spadków – w porównaniu z zeszłym rokiem w tym segmencie widać wzrost o 8 procent.

TDA spojrzał także na bieżącą sprzedaż. W październiku udział oferty na zimę był nieco mniejszy niż przeciętnie. Powodem mógł być spadek zainteresowania wyjazdami do Egiptu po wybuchu wojny na Bliskim Wschodzie. Spadki wobec poprzedniego miesiąca wyniosły jedną trzecią.

Czytaj więcej

Niemieccy agenci turystyczni: Opłata za obsługę chroni przed „kradzieżą porad”

Lato przyciąga turystów

To, co zwraca uwagę, to rosnące zainteresowanie wyjazdami na kolejne lato. W październiku w dalszym ciągu przybywało nowych rezerwacji zarówno w kategorii imprez turystycznych, jak i prepakietowanych – sprzedaż była wyższa niż w zeszłym roku i w 2019 roku.

13 procent miesięcznego obrotu przypadało na oferty last minute z wylotem w październiku, ale ten trend nie zmienił nic na wyniku sezonu letniego. 43 procent sprzedaży dotyczyło wyjazdów, które będą zrealizowane w sezonie zimowym – to o 7 punktów procentowych mniej niż rok temu, ale również przed pandemią.

Niemiecka firma analizująca rynek turystyczny Travel+Data Analytics (TDA) podsumowała sezon letni. Część wyników udało się już odbudować po pandemii, ale nadal nie wszystko wróciło do normy.

Po stronie obrotów sytuacja wygląda lepiej niż w zeszłym i w 2019 roku – w obu wypadkach wzrosły, odpowiednio o 15 i 12 procent. Sytuacja wygląda zgoła inaczej, jeśli wziąć pod uwagę liczbę klientów – w porównaniu z okresem sprzed pandemii nadal brakuje 12,5 procent z nich.

Pozostało 84% artykułu
Biura Podróży
Czerwińska: Turystyka dziecięca, czyli bicie głową w mur obojętności urzędniczej
Biura Podróży
Dertour Group przejmuje firmę Anixe. „Strategiczna inwestycja w technologie”
Biura Podróży
Raport Polskiej Izby Turystyki z wakacji: Będzie kolejny rekord w biurach podróży
Biura Podróży
Polska platforma turystyczna eSky.pl kupiła znaną brytyjską markę Thomas Cook
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Biura Podróży
Exim Tours rozpoczął sprzedaż przyszłorocznych wakacji. Liczy na 320 tysięcy klientów
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki