Po pandemii ciągle mniej turystów w niemieckich biurach podróży

Obroty o 12 procent wyższe niż w 2019 roku i o 15 procent rok do roku – to wynik sezonu letniego na niemieckim rynku turystyki wyjazdowej. Choć wpływów było więcej, to w liczbie klientów nadal widać braki wobec okresu sprzed pandemii.

Publikacja: 05.12.2023 01:50

Po pandemii ciągle mniej turystów w niemieckich biurach podróży

Foto: Bloomberg

Niemiecka firma analizująca rynek turystyczny Travel+Data Analytics (TDA) podsumowała sezon letni. Część wyników udało się już odbudować po pandemii, ale nadal nie wszystko wróciło do normy.

Po stronie obrotów sytuacja wygląda lepiej niż w zeszłym i w 2019 roku – w obu wypadkach wzrosły, odpowiednio o 15 i 12 procent. Sytuacja wygląda zgoła inaczej, jeśli wziąć pod uwagę liczbę klientów – w porównaniu z okresem sprzed pandemii nadal brakuje 12,5 procent z nich.

Czytaj więcej

Biuro podróży wszystkie zyski przeznaczy na pomoc dzieciom z biednych krajów

Wniosek – wyższe obroty udało się osiągnąć dzięki wyższym cenom, ewentualnie większej gotowości podróżnych do fundowania sobie lepszego standardu i przeznaczania na wyjazdy wyższych kwot.

Nie wszyscy klienci wrócili już do biur podróży

Podsumowanie całego roku również wskazuje na pozytywny wynik – według kryterium wielkości sprzedaży rok obrotowy 2022/2023 był lepszy od ostatniego pełnego przed pandemią czyli 2018/19 o 7 procent. Udało się to osiągnąć, choć sezon zima 2022/2023 wykazywał jeszcze spadek obrotów o 4 procent. W całym roku na wycieczki zorganizowane wyjechało jednak o 15 procent mniej ludzi niż przed pandemią, ale pojawia się też pozytywny akcent. Powrót zainteresowania wyjazdami do dalekich krajów i rejsami wycieczkowymi kompensuje przynajmniej część spadków – w porównaniu z zeszłym rokiem w tym segmencie widać wzrost o 8 procent.

TDA spojrzał także na bieżącą sprzedaż. W październiku udział oferty na zimę był nieco mniejszy niż przeciętnie. Powodem mógł być spadek zainteresowania wyjazdami do Egiptu po wybuchu wojny na Bliskim Wschodzie. Spadki wobec poprzedniego miesiąca wyniosły jedną trzecią.

Czytaj więcej

Niemieccy agenci turystyczni: Opłata za obsługę chroni przed „kradzieżą porad”

Lato przyciąga turystów

To, co zwraca uwagę, to rosnące zainteresowanie wyjazdami na kolejne lato. W październiku w dalszym ciągu przybywało nowych rezerwacji zarówno w kategorii imprez turystycznych, jak i prepakietowanych – sprzedaż była wyższa niż w zeszłym roku i w 2019 roku.

13 procent miesięcznego obrotu przypadało na oferty last minute z wylotem w październiku, ale ten trend nie zmienił nic na wyniku sezonu letniego. 43 procent sprzedaży dotyczyło wyjazdów, które będą zrealizowane w sezonie zimowym – to o 7 punktów procentowych mniej niż rok temu, ale również przed pandemią.

Niemiecka firma analizująca rynek turystyczny Travel+Data Analytics (TDA) podsumowała sezon letni. Część wyników udało się już odbudować po pandemii, ale nadal nie wszystko wróciło do normy.

Po stronie obrotów sytuacja wygląda lepiej niż w zeszłym i w 2019 roku – w obu wypadkach wzrosły, odpowiednio o 15 i 12 procent. Sytuacja wygląda zgoła inaczej, jeśli wziąć pod uwagę liczbę klientów – w porównaniu z okresem sprzed pandemii nadal brakuje 12,5 procent z nich.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Join UP! ma własny salon z wycieczkami. Pierwszy z zaplanowanej serii
Biura Podróży
Sztuczna inteligencja zastępuje już agenta turystycznego. A przynajmniej próbuje
Biura Podróży
Biura podróży biją kolejne rekordy. Liczba klientów rośnie dwucyfrowo
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biura Podróży
Najlepsi sprzedawcy Itaki pojadą do Abu Zabi. Bliska współpraca touroperatora z emiratem
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń