Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel ogłosiło wyniki Dziewiątego Barometru SOIT, przygotowanego we współpracy z firmą Ebury i agencją badawczą ABR Sesta, jedynej w Polsce inicjatywy mierzącej polski rynek podróży motywacyjnych. Badanie powstało na podstawie danych zebranych od członków organizacji. Ich liczbę i wpływ na rynek sami organizatorzy oceniają na jedną trzecią. Podsumowanie i wnioski z badania przedstawił podczas konferencji 4 września wiceprezes SOIT-u Krzysztof Pobożniak.
Agencje SOIT zorganizowały w 2023 roku ponad 1200 wyjazdów. To o 50 procent więcej niż w 2019. Organizacja szacuje, że w przyszłym roku podwoi liczbę imprez w porównaniu z rokiem 2022.
W 2023 64 procent agencji skupionych w SOIT-cie zrealizowało do 30 wyjazdów, a 18 procent od 31 do 49. Dwie trzecie podróży miało miejsce w Europie, a jedna trzecia poza nią.