GfK sprawdził nastroje konsumenckie w Wielkiej Brytanii – z badania wynika, że w kwestii finansów i oceny stanu gospodarki nastroje spadły. Dodatkowo Partia Pracy ostrzegła przed „bolesnym” budżetem, który ma być uchwalony 30 października, pisze tamtejszy portal branży turystycznej Travel Weekly.
Choć doniesienia te mogą nie nastrajać pozytywnie, zupełnie inny przekaz płynie od agentów i touroperatorów. Zgodnie twierdzą, że wrzesień jest fantastyczny pod względem sprzedaży, szczególnie dotyczy to rejsów wycieczkowych. Zmiana rządu nie wpłynęła też na zwyczaje zakupowe ich klientów.
Podobny obraz rysuje się z badania przeprowadzonego przez organizację branżową ABTA. Okazuje się, że Brytyjczycy są bardziej gotowi niż w zeszłym roku do odbycia podróży zagranicznej.
Zima sprzedaje się dobrze
Dobre sygnały płyną też z TUI – touroperator mówił w czasie aktualizacji wyników sprzedażowych o wzroście liczby klientów na rynku brytyjskim i obiecującej sprzedaży na sezon zimowy.
Czytaj więcej
O 10 procent wzrosła liczba klientów w TUI Deutschland w wyniku upadku na początku czerwca biura podróży FTI. Touroperator wykorzystał okazję i szybko zwiększył liczbę miejsc w hotelach w Turcji, Grecji, na Balearach, Wyspach Kanaryjskich i w Egipcie.