Reklama

Brytyjczycy deklarują, że chcą podróżować. Na przekór wiadomościom z rządu

Być może zaufanie konsumentów w Wielkiej Brytanii spada, ale branża turystyczna tego nie odczuwa, twierdzą tamtejsi agenci. Na gotowość klientów do podróżowania nie wpływają nawet decyzje budżetowe nowego rządu.

Publikacja: 27.09.2024 09:33

Brytyjczycy deklarują, że chcą podróżować. Na przekór wiadomościom z rządu

Foto: AFP, Lluis Gene

GfK sprawdził nastroje konsumenckie w Wielkiej Brytanii – z badania wynika, że w kwestii finansów i oceny stanu gospodarki nastroje spadły. Dodatkowo Partia Pracy ostrzegła przed „bolesnym” budżetem, który ma być uchwalony 30 października, pisze tamtejszy portal branży turystycznej Travel Weekly.

Choć doniesienia te mogą nie nastrajać pozytywnie, zupełnie inny przekaz płynie od agentów i touroperatorów. Zgodnie twierdzą, że wrzesień jest fantastyczny pod względem sprzedaży, szczególnie dotyczy to rejsów wycieczkowych. Zmiana rządu nie wpłynęła też na zwyczaje zakupowe ich klientów.

Podobny obraz rysuje się z badania przeprowadzonego przez organizację branżową ABTA. Okazuje się, że Brytyjczycy są bardziej gotowi niż w zeszłym roku do odbycia podróży zagranicznej.

Zima sprzedaje się dobrze

Dobre sygnały płyną też z TUI – touroperator mówił w czasie aktualizacji wyników sprzedażowych o wzroście liczby klientów na rynku brytyjskim i obiecującej sprzedaży na sezon zimowy.

Czytaj więcej

TUI ujawnił, ile zyskał na bankructwie konkurencyjnego biura podróży
Reklama
Reklama

- Wbrew doniesieniom o spowolnieniu wydatków konsumentów w handlu detalicznym, popyt na podróże o charakterze wypoczynkowym jest duży – mówi Jacqueline Dobson, prezes Barrhead Travel.

- Pogoda z pewnością przyczyniła się do zwiększenia liczby rezerwacji wycieczek last minute – dodaje.

Paul Hardwick, dyrektor handlowy we Fred Olsen Travel, sieci agencji, na którą składają się 22 salony firmowe, potwierdza, że przedostatni tydzień września był najlepszy jak dotąd.

Z kolei jedno z biur należących do sieci franczyzowej Advantage Travel Partnership chwali zainteresowanie rejsami – 60 procent bieżącej sprzedaży to właśnie rejsy statkami po morzach i rzekach. To wzrost o 10 procent, przy czym większość klientów kupiła wycieczkę już na przyszły rok.

Czytaj więcej

Dertour ma nową markę od "lastów" i pakietów dynamicznych

GfK sprawdził nastroje konsumenckie w Wielkiej Brytanii – z badania wynika, że w kwestii finansów i oceny stanu gospodarki nastroje spadły. Dodatkowo Partia Pracy ostrzegła przed „bolesnym” budżetem, który ma być uchwalony 30 października, pisze tamtejszy portal branży turystycznej Travel Weekly.

Choć doniesienia te mogą nie nastrajać pozytywnie, zupełnie inny przekaz płynie od agentów i touroperatorów. Zgodnie twierdzą, że wrzesień jest fantastyczny pod względem sprzedaży, szczególnie dotyczy to rejsów wycieczkowych. Zmiana rządu nie wpłynęła też na zwyczaje zakupowe ich klientów.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biura Podróży
Roboty budowlane, hałas, za mało jedzenia w hotelu? Turyście należy się zwrot wszystkich kosztów
Biura Podróży
Coral Travel nagrodził najlepszych sprzedawców. W tym roku osiągnie milion klientów
Biura Podróży
Enter Air będzie woził klientów ETI. „Przełamujemy monopol przewoźników egipskich”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Join UP! zwiększa gwarancję ubezpieczeniową. „Solidna podstawa do dalszej ekspansji”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama