TOP Touristik: Rekordowa sprzedaż wyjazdów. Malta liderem wzrostu

W styczniu liczba rezerwacji wycieczek na Maltę wzrosła o 40 procent, a liczba pasażerów zwiększyła się o 44 procent – informuje biuro podróży TOP Touristik, specjalizujące się w sprzedawaniu wycieczek pakietowanych dynamicznie.

Publikacja: 12.02.2025 08:00

Polacy zcoraz częściej postrzegają Maltę jako miejsce dłuższego wypoczynku w hotelu z formułą all in

Polacy zcoraz częściej postrzegają Maltę jako miejsce dłuższego wypoczynku w hotelu z formułą all inclusive

Foto: Visit Malta

Jak czytamy w jego komunikacie, ten rosnący popyt przełożył się na 72-procentowy wzrost przychodów, osiągając 3,4 miliona złotych. Ponadto, średnia wartość rezerwacji wzrosła o 23 procent, co świadczy o tym, że polscy podróżni coraz częściej wybierają wyjazdy o wyższym standardzie i pakiety z większą liczbą usług.

Polacy chcą Malty z all inclusive. I dostają ją

Firma odnotowuje również wzrost zainteresowania podróżami do innych krajów, co potwierdza ogólny trend dynamicznego rozwoju zorganizowanej turystyki wyjazdowej. I tak w styczniu generalny wzrost liczby podróżujących wyniósł 6 procent, rok do roku, a 15 procent urosły obroty. Oprócz Malty znacząco wzrosło zainteresowanie klientów Emiratami Arabskimi, Grecja zanotowała zanotowała 16 procent więcej rezerwacji, Hiszpania kontynentalna 18 procent, a Portugalia 20 procent.

- Mimo niepewności gospodarczej polski rynek rozwija się wciąż dynamicznie, przewyższając wzrost obserwowany w krajach sąsiednich. Polscy podróżni wykazują duży apetyt na podróże zagraniczne, co jest częściowo wynikiem większych możliwości finansowych i większej oferty linii lotniczych – zauważa prezes TOP Touristik dr Daniel Esavandi.

Dynamiczne pakietowanie coraz popularniejsze

Touroperator zauważa wyraźne zmiany w potrzebach klientów – coraz więcej z nich decyduje się na pobyty all inclusive, obecnie stanowią one 32 procent wszystkich rezerwacji, podczas gdy rok wcześniej było to zaledwie 18 procent.

Równocześnie zyskały też na popularności krótsze, 3-5-dniowe wyjazdy. Spada natomiast zainteresowanie pakietami obejmującymi jedynie śniadania.

– Nasze wyniki potwierdzają, że polscy podróżni coraz chętniej wybierają elastyczne i wartościowe rozwiązania dynamicznego pakietowania. Nasza zdolność do dostosowywania ofert do potrzeb klientów sprzyja rekordowemu wzrostowi – komentuje Esavandi.

Jak czytamy w jego komunikacie, ten rosnący popyt przełożył się na 72-procentowy wzrost przychodów, osiągając 3,4 miliona złotych. Ponadto, średnia wartość rezerwacji wzrosła o 23 procent, co świadczy o tym, że polscy podróżni coraz częściej wybierają wyjazdy o wyższym standardzie i pakiety z większą liczbą usług.

Polacy chcą Malty z all inclusive. I dostają ją

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Ceny wakacji w Grecji, Turcji i Bułgarii wspięły się na nowe szczyty