Jak czytamy w jego komunikacie, ten rosnący popyt przełożył się na 72-procentowy wzrost przychodów, osiągając 3,4 miliona złotych. Ponadto, średnia wartość rezerwacji wzrosła o 23 procent, co świadczy o tym, że polscy podróżni coraz częściej wybierają wyjazdy o wyższym standardzie i pakiety z większą liczbą usług.
Polacy chcą Malty z all inclusive. I dostają ją
Firma odnotowuje również wzrost zainteresowania podróżami do innych krajów, co potwierdza ogólny trend dynamicznego rozwoju zorganizowanej turystyki wyjazdowej. I tak w styczniu generalny wzrost liczby podróżujących wyniósł 6 procent, rok do roku, a 15 procent urosły obroty. Oprócz Malty znacząco wzrosło zainteresowanie klientów Emiratami Arabskimi, Grecja zanotowała zanotowała 16 procent więcej rezerwacji, Hiszpania kontynentalna 18 procent, a Portugalia 20 procent.
- Mimo niepewności gospodarczej polski rynek rozwija się wciąż dynamicznie, przewyższając wzrost obserwowany w krajach sąsiednich. Polscy podróżni wykazują duży apetyt na podróże zagraniczne, co jest częściowo wynikiem większych możliwości finansowych i większej oferty linii lotniczych – zauważa prezes TOP Touristik dr Daniel Esavandi.
Dynamiczne pakietowanie coraz popularniejsze
Touroperator zauważa wyraźne zmiany w potrzebach klientów – coraz więcej z nich decyduje się na pobyty all inclusive, obecnie stanowią one 32 procent wszystkich rezerwacji, podczas gdy rok wcześniej było to zaledwie 18 procent.
Równocześnie zyskały też na popularności krótsze, 3-5-dniowe wyjazdy. Spada natomiast zainteresowanie pakietami obejmującymi jedynie śniadania.