Zbytnie koncentrowanie się biur podróży na ofertach dla młodszych klientów może okazać się niekorzystne dla firm turystycznych – twierdzi prezes biura podróży Studiosus Reisen i członek zarządu Instytutu Badań nad Rynkiem Turystycznym FUR Guido Wiegand.
Przedsiębiorca tłumaczył podczas dorocznej konferencji turystycznej Grupy TSS, że młodszych ludzi jest po prostu coraz mniej, podczas gdy udział starszych ludzi w populacji systematycznie rośnie - relacjonuje portal branży turystycznej Touristik Aktuell.
Wiegand twierdzi też, że wśród seniorów tradycyjny model sprzedaży stacjonarnej obecnie traci istotne udziały rynkowe.
Seniorzy przyszłością turystyki, ale coraz ubożsi
W swoim wystąpieniu zwrócił jednocześnie uwagę, że dynamika cen w turystyce znacząco przewyższa wzrost dochodów gospodarstw domowych w Niemczech, co szczególnie dotyka osoby starsze. Na przykład - dochód netto seniorów w ciągu ostatnich pięciu lat wzrósł zaledwie o 6,5 procent, podczas gdy wydatki na podróże zorganizowane wzrosły o 20 procent. Efektem tej nierównowagi jest znaczny spadek popytu w tej grupie wiekowej.
Czytaj więcej
„Polska dla seniora” to nowy serwis turystyczny stworzony z myślą o turystach w wieku 60+. W zamy...