Reklama

Urlop.pl: Nowa nazwa to sukces. Mamy więcej salonów i większą sprzedaż wycieczek

Minął właśnie półmetek pierwszych wakacji, podczas których dawny Fostertravel.pl działa pod nową marką - Urlop.pl. Jak mówią prezesi, zmiana nazwy przyniosła firmie wyraźne korzyści.

Publikacja: 05.08.2025 10:42

Nowa marka, Urlop.pl, przyjęła się już na rynku - mówią prezesi turystycznej sieci agencyjnej

Nowa marka, Urlop.pl, przyjęła się już na rynku - mówią prezesi turystycznej sieci agencyjnej

Foto: Urlop.pl

Minął właśnie półmetek pierwszych wakacji, podczas których dawny Fostertravel.pl działa pod nową marką – Urlop.pl. Jak mówią prezesi, zmiana nazwy przyniosła firmie wyraźne korzyści.

Czytaj więcej

W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”

Nową nazwę, a co za tym idzie nowy logotyp, firma ujawniła w listopadzie zeszłego roku. Dawną obcobrzmiącą i trudną do wymówienia zastąpiła krótka, prosta i dobrze się kojarząca w języku polskim: Urlop.pl. Od tamtej pory – jak przyznają prezesi Michał Kijewski i Przemysław Jackiewicz – cały cały zespół pracuje na nową markę.

Z jednej strony chodzi o jej rozpoznawalność w sieci. Z drugiej – o rozbudowę sieci tradycyjnych salonów z wycieczkami.

 Przez zmianę nazwy naszej domeny ruch na stronie internetowej w pierwszym kwartale roku mocno spadł, przewidywaliśmy, że tak będzie. Ale krok po kroku udało się odwrócić tę tendencję i obecnie wróciliśmy do liczby dziennych odwiedzin sprzed zmiany, a nawet ją przewyższyliśmy. Co ważne, nasz model biznesowy zakłada balans między sprzedażą online i stacjonarną. Dzięki temu generalnie notujemy wzrosty – mówi Kijewski.

Reklama
Reklama

Opłaciła się też intensywna praca nad otwieraniem kolejnych salonów. W momencie zmiany marki sieć liczyła 49 punkty sprzedaży. – Obecnie jest ich 80, do końca sierpnia otworzymy jeszcze trzy, a w tym roku może nawet piętnaście. Nie ukrywamy, że z nową nazwą łatwiej nam pozyskiwać partnerów franczyzowych, a generalnie zwiększenie zasięgu sieci pozwala dotrzeć do coraz większej grupy klientów. Budujemy znajomość naszej marki i zaufanie do niej. Przekłada się to na coraz lepsze wyniki sprzedażowe całej sieci – dodaje Jackiewicz.

To nie jest sezon tanich „lastów” – im, bliżej wyjazdu, tym ceny wakacji wyższe

– Obecny sezon nie jest łatwy. Po początkowym dynamicznym wzroście sprzedaży nastąpił spadek ruchu w salonach. I tak styczeń zakończyliśmy świetnym wynikiem, luty był okresem ferii zimowych, a co za tym idzie, popyt na letnie wyjazdy był mniejszy. Po wyjątkowo dobrym marcu, w kwietniu nastąpiło mocne pikowanie w dół. Również maj upłynął pod znakiem stagnacji – układ świąt wielkanocnych, majówki, kampanii wyborczej, egzaminów w szkołach, a w końcu pogoda, nie sprzyjały nam w tym miesiącu, chociaż wynik na koniec miesiąca był nieco lepszy niż w kwietniu. Z kolei w czerwcu na sprzedaży wyjazdów letnich cieniem położył się konflikt na Bliskim Wschodzie, przez co i ten miesiąc nie należał do najlepszych. Dopiero stabilizacja sytuacji politycznej w tym regionie pod koniec miesiąca przyniosła poprawę dynamiki sprzedaży i w efekcie był to najlepszy miesiąc w całym drugim kwartale. W lipcu klienci wrócili do biur podróży ze względu na stosunkowo chłodny i deszczowy przebieg wakacji w kraju. To sprzyjało całej naszej branży, zamknęliśmy lipiec z wyraźnym wzrostem w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku. Jednocześnie w ostatnim tygodniu lipca zauważyliśmy wzrost średniej ceny za osobę względem początku miesiąca – relacjonuje Jackiewicz.

Średnia cena rezerwacji zrobionej w Urlop.pl, liczona od początku roku, wynosi 3,6 tysiąca złotych, czyli niecałe 4 procent więcej niż rok wcześniej. W samym lipcu była jednak wyższa o 200 złotych, a jeśli wziąć pod uwagę w statystykach tylko ostatnie 10 dni lipca, to nawet o ponad 500 złotych, w stosunku do średniej z całego 2025 roku.

Dlatego, o ile liczba klientów rok do roku wzrosła o 35 procent, o tyle przychody ze sprzedaży imprez turystycznych – rosną nawet o 40 procent.

Foto: Urlop.pl

Turcja, Egipt, Grecja – najpopularniejsze kierunki wakacyjne w Urlop.pl

Ranking najlepiej sprzedających się kierunków otwiera Turcja, która podobnie jak rok temu, odpowiada za 30 procent całkowitej sprzedaży w salonach Urlop.pl.

Reklama
Reklama

Drugie miejsce zajął Egipt, który dzięki nieznacznemu wzrostowi udziału (do 19 procent przeskoczył na podium Grecję.

Co za tym idzie udział trzeciej w rankingu Grecji spadł o 4 punkty procentowe do poziomu 14 procent.

Łącznie trzy pierwsze kierunki wybrało prawie dwie trzecie klientów naszych klientów. W pierwszej dziesiątce zmieściły się jeszcze: Hiszpania, Tunezja, Cypr, Bułgaria, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Albania.

Foto: Urlop.pl

Touroperatorzy zadowoleni ze współpracy z Urlop.pl

Najdynamiczniejszy pod względem sprzedaży był rynek cypryjski – Cypr wybrało bowiem na miejsce wypoczynku aż 85 procent więcej klientów niż rok wcześniej. Dużo mniejszy wzrost, ale nadal bardzo wysoki, bo 43-procentowy, zanotował też Egipt (średnia cena 3159 złotych, o 2,6 procent więcej porównując rok do roku). Trzecie miejsce w tym rankingu zajęła Turcja ze wzrostem o 38 procent (3440 złotych, +1,8 procent), a dalsze Hiszpania, którą wybrało o 17 procent więcej klientów (3924 złote, +2,5 procent i Tunezja z wynikiem lepszym o 10 procent (3080 złotych, +8,9 procent).

Foto: Urlop.pl

Reklama
Reklama

Warto jeszcze odnotować, że Grecja zyskała zaledwie 3 procent więcej urlopowiczów z Urlop.pl. Jej średnia cena była najwyższa – 3687 złotych (+1,4 procent).

Foto: Urlop.pl

To co daje nam najwięcej satysfakcji to dobre przygotowanie nowych salonów do pracy. Otwieramy je zarówno z nowymi w tej branży osobami, jak i ze sprzedawcami już doświadczonymi. O tym, że są dobrze przygotowani – na co kładziemy nacisk szkoląc ich, zanim otworzą swoje biznesy pod naszą marką – świadczą dobre opinie touroperatorów, z którymi współpracujemy, jak i nikły procent reklamacji. W tym roku mieliśmy... jedną reklamację – podkreśla prezes Przemysław Jackiewicz.

Foto: Urlop.pl

Minął właśnie półmetek pierwszych wakacji, podczas których dawny Fostertravel.pl działa pod nową marką – Urlop.pl. Jak mówią prezesi, zmiana nazwy przyniosła firmie wyraźne korzyści.

Nową nazwę, a co za tym idzie nowy logotyp, firma ujawniła w listopadzie zeszłego roku. Dawną obcobrzmiącą i trudną do wymówienia zastąpiła krótka, prosta i dobrze się kojarząca w języku polskim: Urlop.pl. Od tamtej pory – jak przyznają prezesi Michał Kijewski i Przemysław Jackiewicz – cały cały zespół pracuje na nową markę.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Klientom biura podróży skradziono leki. Czy to powód do zerwania umowy?
Biura Podróży
Rząd Niemiec odciąży biura podróży. Będą mniej płacić na bankrutów
Biura Podróży
Tak drogich „lastów” jeszcze nie było. Nowe rekordy cen wakacji w biurach podróży
Biura Podróży
Itaka: Już Mamy Lato 26! Wśród nowości więcej Egiptu – nowy kurort nad morzem
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama