W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”

Po 20 latach znika z rynku marka Fostertravel.pl. Ale spokojnie, firma zostaje, zmienia tylko nazwę. Jej nowy szyld to Urlop.pl.

Publikacja: 18.11.2024 07:58

Wiceprezes Michał Kijowski (z lewej) i prezes Przemysław Jackowski dokonali uroczystego odsłonięcia

Wiceprezes Michał Kijowski (z lewej) i prezes Przemysław Jackowski dokonali uroczystego odsłonięcia nowej marki i nazwy swojej spółki

Foto: Filip Frydrykiewicz

Właściciele popularnej sieci agenta turystycznego Fostertravel.pl - trzech menedżerów Michał Kijowski, Przemysław Jackiewicz i Dariusz Dąbek - doszli do wniosku, że czas zmienić nazwę firmy. Wybrali krótką, polską i dobrze się kojarzącą nazwę - Urlop.pl.

Ogłosili to oficjalnie podczas sobotniej gali dla franczyzobiorców i pracowników Fostertarvel.pl.

- Nosiliśmy się z tym zamiarem od dłuższego czasu. Przekonaliśmy się, że nasi klienci mają kłopot z nazwą Fostertravel.pl. Nie jest dla nich zrozumiała, brzmi obco. Wybraliśmy na nową markę słowo uniwersalne, krótkie i jednoznacznie kojarzone pozytywnie - urlop. Polacy używają go najczęściej mając na myśli wypoczynek. Mówią, że planują urlop albo, że potrzebują urlopu albo, że jadą na urlop. Urlop można wziąć latem albo zimą, na urlop można pojechać na plażę, albo na wycieczkę objazdową lub na city break. Z urlopu korzystają starsi i młodsi. Urlop to określenie bardzo pojemne. A ponieważ na rynku była akurat wolna domena Urlop.pl zdecydowaliśmy się ją kupić – wyjaśnia prezes, teraz już spółki Urlop.pl, Przemysław Jackiewicz.

Podczas gali podsumowującej ostatni rok w działalności Fostertravel.pl pracownikom udało się zrobić

Podczas gali podsumowującej ostatni rok w działalności Fostertravel.pl pracownikom udało się zrobić jeszcze ostatnie zdjęcie pod starym logo

Filip Frydrykiewicz

Marka Urlop.pl doda skrzydeł agentowi turystycznemu

Nie ukrywa przy tym, że firma chce nadać swojej działalności nowy impuls, przyspieszyć jej rozwój. Zastrzega jednak przy tym, że nie zmieni dotychczasowej filozofii działania, polegającej na jak najlepszym wypełnianiu roli agenta turystycznego. Nie jest zainteresowana zmianą profilu, a więc wchodzeniem w rolę touroperatora, co ostatnio zdarzało się innym firmom z tego segmentu. Przy tym przyspieszenie rozwoju nie oznacza też agresywnej ekspansji przez otwieranie nowych salonów sprzedaży, ale raczej pozyskiwanie klientów przez już działającą sieć.

- Co nie znaczy, że nie będziemy otwierać nowych salonów. Ale chcemy to nadal robić w sobie właściwym tempie, czyli kilkunastu salonów na rok - wyjaśnia. - Kładziemy bowiem nacisk nie na ilość, ale na jakość. To naszym zdaniem największy atut we współpracy z biurami podróży, które nam ufają i które reprezentujemy.

Czytaj więcej

Fostertravel.pl: Touroperatorzy wiedzą, że mogą na nas polegać, to buduje zaufanie

Urlop.pl jest agentem największych touroperatorów działających na polskim rynku. Prowadzi sprzedaż wycieczek przez stronę internetową, w jednym własnym salonie w centrum Warszawy i w 48 salonach franczyzowych rozsianych po kraju. Jego znakiem rozpoznawczym jest ich lokalizacja - są to salony działające głównie w mniejszych i średnich miastach lub na obrzeżach dużych miast. Do końca tego roku firma otworzy jeszcze cztery salony, będzie więc dysponowała w sumie 53 punktami sprzedaży. To lokuje ją na trzecim miejscu w kraju po dwóch największych sieciach, jak Wakacje.pl z 330 salonami i Travelplanet.pl, która dysponuje 150 sklepami.

- Zmiana domeny z Fostertravel.pl na Urlop.pl nie oznacza, że od tej pory stawiamy na sprzedaż internetową. Nadal planujemy rozwijać sieć salonów. Nowa marka pomoże im tak samo, jak stronie internetowej, w kontaktowaniu się z klientami. W tym roku sprzedaż w naszej sieci urosła o 24 procent, mamy nadzieję, że pod nowym szyldem podwoimy tę dynamikę - deklaruje Jackowski.

Urlop.pl niedługo w popularnych telewizjach

Urlop.pl zamierza szeroko reklamować swoją nową markę w mediach społecznościowych, a pod koniec roku także w popularnych stacjach telewizyjnych, w tym w TVN i Polsacie.

Już w poniedziałek zmieni się adres strony w internecie z Fostertravel.pl na Urlop.pl. Strona zostanie też odświeżona. Użytkownicy mają znaleźć na niej więcej opisów hoteli, a opisy mają być aktualne, jak nigdzie indziej - jak przekonuje wiceprezes Michał Kijowski. Strona zyska też nowe funkcjonalności i filtry do przeszukiwania bazy wycieczek.

- Zmiana brandu nie oznacza, że stajemy do wyścigu z wielkimi konkurentami na rynku agentów turystycznych. One działają jak korporacje, mają wielkich właścicieli, dla których liczą się przede wszystkim wyniki finansowe, rządzi w nich Excel. Nasza firma jest o wiele mniejsza, ale za to pozostaje w naszych rękach, mamy sto procent wpływu na jej charakter. I stawiamy na jakość, która broni się najlepiej - tak w relacjach z naszymi klientami, jak i naszymi partnerami w postaci biur podróży - podkreślają zgodnie Jackowski i Kijowski.

A pytani o przyszłość zawodu agenta turystycznego odpowiadają: - Uważamy, że nawet w dobie internetu i sztucznej inteligencji będą klienci, którzy będą potrzebowali bezpośredniego spotkania ze sprzedawcą, profesjonalnej porady z jak najbardziej aktualnymi informacjami o hotelach i szerokiego wyboru ofert różnych touroperatorów.

Na gali kończącej sezon bawiło się 150 franczyzobiorców i pracowników Urlop.pl

Na gali kończącej sezon bawiło się 150 franczyzobiorców i pracowników Urlop.pl

Filip Frydrykiewicz

Palma za oknem samolotu w logo Urlop.pl

Projekt nowego logotypu Urlop.pl powstał w firmie. Za główny element wybrano prostokąt z zaokrąglonymi narożnikami, symbolizujący okno samolotu. Za oknem, na ciemnożółtym tle, oddającym ciepłe promienie słońca, widać niebieską palmę. Obok widnieje ciemnoniebieski napis „urlop.pl".

„Kształt okna samolotowego symbolizuje podróż i perspektywę odkrywania nowych miejsc, a plama widoczna za oknem nawiązuje do relaksu i egzotyki. Palma jest jednym z najczęściej kojarzonych symboli podróży, przywodzącym na myśl marzenia o ciepłych, słonecznych destynacjach” - czytamy w opisie znaku.

Ogłoszeniu zmiany w firmie towarzyszyło rozdanie nagród najlepszym sprzedawcom i losowanie wśród uczestników gali kilku bonów o wartości od 2 do 5 tysięcy złotych na wakacje z Urlop.pl.

Właściciele popularnej sieci agenta turystycznego Fostertravel.pl - trzech menedżerów Michał Kijowski, Przemysław Jackiewicz i Dariusz Dąbek - doszli do wniosku, że czas zmienić nazwę firmy. Wybrali krótką, polską i dobrze się kojarzącą nazwę - Urlop.pl.

Ogłosili to oficjalnie podczas sobotniej gali dla franczyzobiorców i pracowników Fostertarvel.pl.

Pozostało 94% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"
Biura Podróży
Brytyjczycy wracają do biur podróży. Touroperatorzy policzyli, o ile wzrośnie sprzedaż
Materiał Promocyjny
Europejczycy chcą ochrony klimatu, ale mają obawy o koszty
Biura Podróży
Travelplanet sprzedał o 15 procent więcej wakacji. "Turystów zachęcają niższe ceny"