Reklama

Itaka: Już Mamy Lato 26! Wśród nowości więcej Egiptu – nowy kurort nad morzem

Pod hasłem „Już Mamy Lato 26!” ruszyła dzisiaj w biurze podróży Itaka sprzedaż wyjazdów na kolejny rok. Organizator zapełnił systemy rezerwacyjne pierwszymi, specjalnie wybranymi, ofertami. Są tam nowy podział ofert na kategorie, więcej wylotów z polskich miast, nowe kierunki, hotele i wycieczki objazdowe.

Publikacja: 01.08.2025 15:17

Itaka oferuje na początek sprzedaży nowego sezonu 3 procent rabatu, a stałym klientom nawet 6 procen

Itaka oferuje na początek sprzedaży nowego sezonu 3 procent rabatu, a stałym klientom nawet 6 procent

Foto: Aleksander Kramarz

Jak czytamy w szczegółowo omawiającym ofertę komunikacie, w sumie „na start” touroperator wprowadził do systemów rezerwacyjnych 554 hotele w destynacjach czarterowych, 308 wycieczek objazdowych i 23 rejsy, a do tego wyjazdy pod marką Itaka Smart i No Limits.

Pierwszy raz Itaka prezentuje ofertę według nowego podziału odnoszącego się do potrzeb klientów. W wyniku „ścisłej współpracy działów kontraktu i produktu oraz wnikliwej analizy opinii klientów” wyodrębniono imprezy: Itaka Family, Itaka Adults i Itaka Platinum.

Czytaj więcej

Egzotyczna nowość w Itace na zimę. Dreamlinerem na plaże „kraju piękna”

W Itaka Family znalazły się wyjazdy do hoteli z polskimi animacjami, wycieczki objazdowe z atrakcjami dla dzieci, w tym do Disneylandu, oraz rejsy.

Kategorię Itaka Adults utworzono z myślą o wyjazdach dla osób dorosłych. Wśród rekomendowanych hoteli „adults only” (ang. tylko dla dorosłych) znalazły się oferty imprez sprzedawanych pod marką ItaKarma (unikatowa, autorska formuła klubowa).

Reklama
Reklama

Z kolei Itaka Platinum to „wybór ‚najlepszych z najlepszych’ hoteli wysokiej klasy, które stanowią prawie 90 procent sprzedaży: są tu hotele wyróżniające się jakością świadczeń, standardem pokoi, wyjątkową lokalizacją czy konceptem wypoczynku”.

Wschodnia część basenu Morza Śródziemnego – Turcja, Grecja, Cypr

Na początek w systemach rezerwacyjnych biuro podróży umieściło wyjazdy do hoteli w dwóch najpopularniejszych kierunkach – Turcji i Grecji. Jest to ponad 50 hoteli na Riwierze Tureckiej z przelotem do Antalyi z 12 polskich lotnisk, na pobyty 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 lub 14 nocy. Wśród nich bestsellery, jak hotele sieci Trendy i Dream oraz Serra Palace.

Do Bodrum i Didymy można wybrać się z czterech portów lotniczych, podobnie do Marmaris z przelotem do Dalamanu, a do Kusadasi i Cesme z przelotem do Izmiru z dwóch portów. Jeśli chodzi o Grecję, to dominują tu jako miejsce wypoczynku wyspy. Na Kretę zachodnią samoloty Itaki będą latać z czterech lotnisk, a do wschodniej części z dziewięciu. Łącznie na Krecie do wyboru na start jest 37 hoteli. Do tego 15 na Rodos (głównie w regionie Faliraki, gdzie Itaka jest „jednym z najdynamiczniej rozwijających się polskich touroperatorów”) z wylotem z ośmiu lotnisk na 3, 4, 7, 10, 11 lub 14 nocy, a także na Zakintos, Kos, Korfu, Tasos, Samos i Lesbos.

Jak pokazują statystyki, z roku na rok rośnie zainteresowanie polskich turystów wypoczynkiem na Cyprze. W ofercie Itaki są dwa jej regiony, ten, dla którego lotniskiem docelowym jest Pafos (wyloty z Polski z trzech portów) i drugi z Larnaką (wyloty z pięciu lotnisk).

Południe i zachód Europy – od Sardynii do Teneryfy

Biuro podróży dumne jest też z różnorodnej i bogatej oferty hoteli na Wyspach Kanaryjskich. Na początek proponuje ponad 60 hoteli na Lanzarote (wyloty z dwóch lotnisk), Fuerteventurze, Gran Canarii (wyloty z czterech lotnisk), Teneryfie (wyloty z pięciu lotnisk) i La Palmie (wyloty z Katowic i, to nowość, z Wrocławia). Do tego prawie 30 hoteli czeka na pierwszych rezerwujących w Hiszpanii kontynentalnej, na Costa Brava, Costa Dorada (wyloty z sześciu lotnisk krajowych), Costa del Sol (wyloty z czterech lotnisk) i Costa de la Luz (wyloty z Warszawy). Na Majorkę będzie można wybrać się z kolei z czterech lotnisk, a w systemach rezerwacyjnych czeka 16 hoteli.

Pierwsi klienci mogą też wybierać w 19 hotelach na Maderze i w 11 na portugalskim wybrzeżu Algarve.

Reklama
Reklama

Włochy w początkowej ofercie reprezentują trzy kierunki – Sycylia (nowością są wyloty z Wrocławia, na start 14 hoteli), Sardynia (10 hoteli, wyloty z trzech portów) i Kalabria (wyloty z 4 portów, na start 15 hoteli).

Egipt z nowym kurortem nad Morzem Śródziemnym

„Egipt to miejsce, do którego klienci chętnie wracają i to właśnie z myślą o nich Itaka otwiera kolejny region w okolicy lotniska Dabaa – El Alamein” nad Morzem Śródziemnym – zapowiada touroperator. Jak dodaje, kurort wyróżnia się plażami z drobnym, jasnym piaskiem i przezroczystą wodą w morzu.

„Nowy kierunek z pewnością przypadnie do gustu klientom szukającym komfortu i wyjątkowych widoków, a także zainteresowanym zwiedzaniem (ok. 100 km do Aleksandrii)” – czytamy dalej.

Do El Alamein można polecieć z Warszawy, a na miejscu zamieszkać w luksusowych hotelach Gewan lub Rixos Premium Alamein.

Nad Morzem Śródziemnym leży też inny kurort z oferty biura podróży – Marsa Matrouh „z plażami uważanymi za najpiękniejsze w Egipcie i turkusowym morzem”. Do niego z kolei można dostać się czarterem z Katowic.

Czytaj więcej

Itaka szkoliła sprzedawców w Abu Zabi. Ujawniła, jakie ma dwie nowości na zimę
Reklama
Reklama

Nie zabrakło na początek też sztandarowych egipskich kurortów, jak Hurghada (wylotami z pięciu lotnisk), Szarm el-Szejk (wyloty z dwóch lotnisk) i Marsa Alam. Co do tego ostatniego Itaka zapowiada, że będzie latać do niego z siedmiu polskich miast, a w jej ofercie znajdzie się jeszcze więcej „wysokiej klasy hoteli rodzinnych z przestronnymi pokojami”.

Do tunezyjskiego Monastyru organizator zaplanował wyloty z pięciu polskich miast (na start oferuje 19 hoteli, a przygotowuje jeszcze poszerzenie tej palety), a na Dżerbę z czterech (na tej wyspie czeka 15 hoteli).

Bałkany – nawet z Zielonej Góry

Albania od kilku lat zajmuje wysoką pozycję w rankingu najpopularniejszych kierunków wakacyjnych – przypomina touroperator. Dlatego rozwija tam swoją ofertę. W rejonie Durrës na start proponuje klientom 22 hotele z wylotami czarterów z ośmiu portów. Nowością wśród tych ostatnich będzie Zielona Góra.

Do Wlory będzie można polecieć z trzech miast. Tu też nowość – rodzinne resorty przy plaży, Oricon Coast Resort i Morina Beach.

W Czarnogórze na start Itaka przygotowała pięć hoteli. „Już wkrótce [zaoferuje] bezpośrednie połączenia do Podgoricy i hotele na południu Czarnogóry, która zachwyca przyrodą, spektakularnymi wybrzeżami Adriatyku, górami wpadającymi do morza i urokliwymi miasteczkami, jak Kotor, Budva czy Bar. Polecane miejsce dla osób poszukujących połączenia plażowania, aktywnego wypoczynku i autentycznego klimatu Bałkanów – bez tłumów i z doskonałą relacją jakości do ceny”. Jak Bałkany to nie można pominąć Bułgarii z jej popularnymi miejscowościami wypoczynkowymi nad Morzem Czarnym. W ofercie Itaki są zarówno Złote Piaski z lotniskiem docelowym w Warnie (na start 10 hoteli, wyloty z czterech miast) i Słoneczny Brzeg z Burgas w takiej samej roli (na start 11 hoteli, wyloty z siedmiu portów).

Reklama
Reklama

Egzotyka na lato? To możliwe

Itaka zauważyła też rosnące zainteresowanie Polaków letnimi podróżami do dalekich krajów. Amatorom takich wyjazdów od początku sprzedaży lata 2026 proponuje Malediwy, Zanzibar, Wyspy Zielonego Przylądka i Madagaskar, a konkretnie jego wysepkę Nosy Be.

Inny rozszerzający się kierunek wyjazdów reprezentują możliwości pakietowania dynamicznego. Tu do wyboru jest kilkaset hoteli w ponad 140 destynacjach na całym świecie. Można do nich dobierać elastycznie wyloty ze wszystkich portów w Polsce i dobierać długość pobytu od jednej do piętnastu nocy. Klienci najczęściej w tej konfiguracji decydują się na spędzenie czasu na Malcie, Cyprze, w Hiszpanii, Włoszech lub Chorwacji.

Itaka zapowiada dodanie pakietów dynamicznych podróży do Azji, na Bliski Wschód i Karaiby. „Docelowo w ofercie będzie aż 2500 hoteli. Jednym z założeń Itaka Smart jest znajdowanie i promowanie destynacji nieoczywistych, w przygotowaniu jest szeroka i interesująca oferta coolcation w Skandynawii oraz na takich kierunkach, jak Gruzja, Uzbekistan, Armenia czy Kazachstan. Od sezonu lato '26 w sprzedaży również oferty na krótki wypad do 5 dni bez bagażu rejestrowanego i dedykowanego transferu – do wyboru rodzaj przejazdu lub wynajem samochodu już w procesie rezerwacji” – zapowiada touroperator w komunikacie

Aktywni nie zostaną w domach

Pod marką No Limits Itaka przedstawiła swoim klientom 11 unikatowych programów dla „miłośników aktywnego wypoczynku i sportowych wyzwań”. Wśród nich „Majorka szlakiem suchego kamienia”, „Żywioły Sycylii: aktywne odkrywanie natury”, „Via ferraty Ponte di Legno i Tonale”, „Dolomity Brenta: Via ferraty na krawędzi nieba”, „Górskie wyzwania – w górach nieskończoności” (Gruzja), „Bez trwogi po bezdrożach Gruzji”, „Ścieżką Salkantay” (Peru), „Tajemnice Altiplano – Peru, Boliwia, Chile”, „Od dzikiej Amazonii po rajskie Karaiby” (Kolumbia).

Jak zapowiada organizator, wkrótce uzupełni ofertę o kolejne programy, w tym nowości, między innymi w Gruzji, Grecji, Armenii, Maroku, na Maderze, Cyprze, w Chile, Kirgistanie i Czarnogórze.

Reklama
Reklama

Wycieczki objazdowe stare i nowe. „Paryż uczy i bawi”

Początek sprzedaży wyjazdów na kolejne lato nie mógł obyć się bez wycieczek objazdowych, bo niezmiennie cieszą się one zainteresowaniem klientów biura podróży. Itaka ma ich już w katalogu 308 – zaplanowanych zarówno z wykorzystaniem samych autokarów, jak i samolotów i autokarów.

Czytaj więcej

Itaka ma swoich liderów sprzedaży, wiedzy i wizerunku. Zwyciężyły Puławy

Najpopularniejsze to te pozwalające zwiedzić najciekawsze miejsca Włoch i połączyć to z wypoczynkiem, jak: „Rzym” (City Break), „Koncert życzeń”, „Cyprysowe wzgórza” czy wycieczki do Kalabrii.

W ofercie prezentowana jest także Francja – Paryż, z nowością: „Paryż uczy i bawi” i programami, które w poprzednich sezonach zyskały uznanie klientów oraz połączenia do Lyonu i Marsylii: „Moja Normandia”, „Prowansalskie zakątki”, czy „Alpejskie lato”.

Dużą popularnością cieszą się programy w Skandynawii z bardzo dobrze ocenianą Islandią („Islandia, ziemia ognia i lodu”), Norwegią („Do fiordów Norwegii”, „Uwaga na trolle!”) i Finlandią („O północy na północy”). W ofercie są również objazdy po Grecji, Czechach, Austrii i Słowacji z nowościami, jak „Ateny i Evia – kultura, morze i słońce”, „Ateny, Marathon i złote plaże”, „Ateny i Andros – klasyczna Grecja i wyspiarski relaks”, „Praga i Drezno”, „Praga i Harrachov – miasto, góry i czeski klimat”, „Bratysława, Wiedeń i bajkowy zamek”. Itaka poleca też egzotyczne wycieczki objazdowe po Indiach, Sri Lance, Malediwach, Tajlandii, Indonezji i Chinach.

Reklama
Reklama

„Mocną pozycję budują również wycieczki do Kanady i USA, jak ‚Wielkie miasta Ameryki’ i ‚Dzika przyroda USA: od Yellowstone po Arches’ oraz sprawdzone trasy, jak ‚Spacer po Nowym Jorku’” – zachwala organizator.

I dodaje, że na start ma również 18 destynacji czarterowych, które można przedłużyć o wypoczynek w wybranym hotelu, między innymi w Turcji „z kultowym programem ‚Orient Express’, Egipcie ‚Bogowie i faraonowie’, Grecji ‚Greckie przepowiednie’, Hiszpanii ‚W rytmie flamenco’ czy Portugalii ‚Atlantycka ślicznotka’”.

Rejsy na krańce świata

W dziale „rejsy wycieczkowe” Itaka umieściła zwiedzanie głównych portów Morza Śródziemnego, norweskich fiordów, Japonii w okresie kwitnienia wiśni i „czarującej potęgi natury Ameryki Północnej”.

Rejsy odbywają się dzięki zagwarantowaniu przez biuro podróży bloków miejsc na statkach pasażerskich znanych armatorów, jak MSC, Costa Cruises, Celebrity Cruises, Princess Cruises, a obejmują przelot, przejazd z lotniska do portu, noclegi na statku i opiekę polskiego pilota. „Już niebawem nowe trasy i armatorzy” – zapowiada Itaka.

Foto: Itaka

Nie byłoby przedsprzedaży, gdyby touroperator nie przewidział szczególnych warunków dla wiernych klientów. Do 30 września stałym klientom gwarantuje zniżkę w wysokości 6 procent, a wszystkim pozostałym – 3 procent. Oprócz tego pierwsi klienci dostaną bezpłatnie gwarancję niezmienności ceny, możliwość zmiany rezerwacji, specjalne warunki rezygnacji i „oszczędność na zaliczce – zaliczka tylko 10 procent” (pozostałą część ceny wystarczy dopłacić na 22 dni przed wyjazdem).

Jak czytamy w szczegółowo omawiającym ofertę komunikacie, w sumie „na start” touroperator wprowadził do systemów rezerwacyjnych 554 hotele w destynacjach czarterowych, 308 wycieczek objazdowych i 23 rejsy, a do tego wyjazdy pod marką Itaka Smart i No Limits.

Pierwszy raz Itaka prezentuje ofertę według nowego podziału odnoszącego się do potrzeb klientów. W wyniku „ścisłej współpracy działów kontraktu i produktu oraz wnikliwej analizy opinii klientów” wyodrębniono imprezy: Itaka Family, Itaka Adults i Itaka Platinum.

Pozostało jeszcze 96% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Rainbow: Ruszamy ze sprzedażą lata 2026. Mamy trzy nowe wakacyjne kierunki
Biura Podróży
TUI pożycza 250 milionów euro. „Na spłatę leasingów i poprawę płynności”
Biura Podróży
Ceny zagranicznych wakacji eksplodowały, cztery kierunki z nowymi rekordami
Biura Podróży
Z Gdańska na marokańskie wybrzeże – Rainbow rusza z połączeniem do Agadiru
Reklama
Reklama