PPL kupił większość udziałów Baltony

Spółka skarbu państwa przejmie 80,68 procent udziałów w Baltonie i ogłosi wezwanie do sprzedaży akcji tej firmy, żeby uzyskać 100 procent udziałów.

Publikacja: 09.10.2019 13:04

PPL kupił większość udziałów Baltony

Foto: turystyka.rp.pl

Umowę podpisano 8 października, sprzedającym była spółka Flemingo International.

„Równocześnie PPL obejmie wyemitowane przez Baltonę obligacje o łącznej wartości 175 milionów złotych. Pozyskane w ten sposób środki umożliwią Baltonie refinansowanie bankowych zobowiązań, jak również zapewnią fundusze na codzienną działalność oraz plany rozwojowe firmy” – czytamy w komunikacie PPL.

Baltona prowadzi sklepy w strefach wolnocłowych na lotniskach. Według PPL jego zakup „umożliwia stworzenie silnego podmiotu, który będzie w stanie konkurować na rynku sklepów wolnocłowych. Praktyka pokazała, że pojawienie się realnej konkurencji na Lotnisku Chopina przyniosło korzyści nie tylko dla PPL w postaci istotnie wyższych czynszów, lecz także odbyło się z korzyścią dla pasażerów”.

Baltona w I półroczu wypracowała 250,3 mln złotych przychodów, co oznacza wzrost o 23,6 procent rok do roku. To wynik głównie otwarcia sklepów i wznowienia działalności na Lotnisku Chopina w Warszawie. Jednocześnie strata operacyjna wyniosła 33,35 mln złotych wobec 2,24 mln złotych straty rok wcześniej.

Czytaj więcej: „PPL chce przejąć Baltonę. Notowania w górę”.

Umowa i wezwanie do sprzedaży akcji muszą być jeszcze zaakceptowane przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zobacz też: „Baltona ruszyła w Warszawie i we Wrocławiu”.

Umowę podpisano 8 października, sprzedającym była spółka Flemingo International.

„Równocześnie PPL obejmie wyemitowane przez Baltonę obligacje o łącznej wartości 175 milionów złotych. Pozyskane w ten sposób środki umożliwią Baltonie refinansowanie bankowych zobowiązań, jak również zapewnią fundusze na codzienną działalność oraz plany rozwojowe firmy” – czytamy w komunikacie PPL.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku