PPL kupił większość udziałów Baltony

Spółka skarbu państwa przejmie 80,68 procent udziałów w Baltonie i ogłosi wezwanie do sprzedaży akcji tej firmy, żeby uzyskać 100 procent udziałów.

Umowę podpisano 8 października, sprzedającym była spółka Flemingo International.

„Równocześnie PPL obejmie wyemitowane przez Baltonę obligacje o łącznej wartości 175 milionów złotych. Pozyskane w ten sposób środki umożliwią Baltonie refinansowanie bankowych zobowiązań, jak również zapewnią fundusze na codzienną działalność oraz plany rozwojowe firmy” – czytamy w komunikacie PPL.

Baltona prowadzi sklepy w strefach wolnocłowych na lotniskach. Według PPL jego zakup „umożliwia stworzenie silnego podmiotu, który będzie w stanie konkurować na rynku sklepów wolnocłowych. Praktyka pokazała, że pojawienie się realnej konkurencji na Lotnisku Chopina przyniosło korzyści nie tylko dla PPL w postaci istotnie wyższych czynszów, lecz także odbyło się z korzyścią dla pasażerów”.

Baltona w I półroczu wypracowała 250,3 mln złotych przychodów, co oznacza wzrost o 23,6 procent rok do roku. To wynik głównie otwarcia sklepów i wznowienia działalności na Lotnisku Chopina w Warszawie. Jednocześnie strata operacyjna wyniosła 33,35 mln złotych wobec 2,24 mln złotych straty rok wcześniej.

Czytaj więcej: „PPL chce przejąć Baltonę. Notowania w górę”.

Umowa i wezwanie do sprzedaży akcji muszą być jeszcze zaakceptowane przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zobacz też: „Baltona ruszyła w Warszawie i we Wrocławiu”.

Mogą Ci się również spodobać

Nowa atrakcja turystyczna w Krynicy-Zdroju

Dzisiaj pierwsi turyści będą mogli wejść drewnianą ścieżką poprowadzoną w koronach drzew na wieżę ...

W biurach podróży czas Egiptu i Kanarów

Pierwszy tydzień października, mimo ciepłej pogody, należał do tygodni, w których turyści odwiedzali biura ...

Wakacje na Bali? Zapraszamy, ale tylko po ślubie

Zamieszkanie we wspólnym pokoju przez parę, która nie jest małżeństwem będzie wkrótce karane. A ...

Tureckie hotele prawie wyprzedane

Obłożenie hoteli w Turcji w lipcu i sierpniu sięgnęło prawie 100 procent. Hotelarze zorientowali ...

Atrakcyjna nazwa pokoju zwiększy sprzedaż

Banalne nazwy pokojów hotelowych, takie jak podstawowy czy standardowy, mogą zniechęcać klientów – przekonuje ...

Lidl i biura podróży zadowoleni z zainteresowania

Sieć sklepów dopiero wystartowała z nową działalnością, ale już twierdzi, że ma powody do ...