Egipcjanin z największą siecią biur agencyjnych w Niemczech

Samih Sawiris, właściciel wiosek wakacyjnych, 33 hoteli i współwłaściciel niemieckiego biura podróży FTI przejął salony sprzedaży Thomasa Cooka w Niemczech, prowadzone na zasadach franczyzy.

Publikacja: 11.12.2019 06:54

Egipcjanin z największą siecią biur agencyjnych w Niemczech

Foto: Fot. Adobe Stock

Jak pisze niemiecki dziennik „Handelsblatt”, w ten sposób Sawiris stał się więc właścicielem największej sieci biur agencyjnych w tym kraju.

CZYTAJ TEŻ: Jedenaście firm kupiło francuskiego Thomasa Cooka

Transakcję przeprowadził przez prawie nieznaną, bawarską firmę Raiffeisen Touristik Group, w której ma 74,9 procent udziałów. Prowincjonalny charakter tej firmy to tylko pozory. Raiffeisen Touristik Group założył bank Raiffeisen. Jeden z jego menedżerów Wolfgang Altmüller stworzył organizację, do której należy połowa biur agencyjnych w Niemczech. Ponadto po zakupie w poprzednich latach sieci Reiseland, Thomas Cook Nederland i innych podmiotów, do grupy weszło prawie 700 biur. Łączny obrót firmy to 3,5 miliarda euro.

Sawiris kupił też przed pięcioma laty 33,7 procent udziałów w FTI, które po upadku Thomasa Cooka wskoczyło na trzecią pozycję w rankingu największych niemieckich biur podróży. Obroty firmy wynoszą 3,6 miliarda euro rocznie.

ZOBACZ TAKŻE: Thomas Cook ze Skandynawii ma już nowych właścicieli

Tak rozbudowana sieć służy biznesmenowi do sprzedawania miejsc w jego hotelach. Do Orascom Development Holding, którego jest właścicielem, należą 33 hotele i wiele wiosek wakacyjnych, między innymi egipska El Gouna, czarnogórska Luštica Bay czy szwajcarska Andermatt Swiss Alps.

Jak pisze niemiecki dziennik „Handelsblatt”, w ten sposób Sawiris stał się więc właścicielem największej sieci biur agencyjnych w tym kraju.

CZYTAJ TEŻ: Jedenaście firm kupiło francuskiego Thomasa Cooka

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Artykuł Sponsorowany
Planujesz podróż? Oszczędzaj na paliwie – 7 sprawdzonych trików
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny