Mapa ma 2,5 metra wysokości i półtora metra szerokości i poza popularnymi zabytkami i muzeami wskazuje 62 mniej znane miejsca, w tym zagłębie food trucków czy sklepy z polską ceramiką – informuje krakowski Mercure w komunikacie.
CZYTAJ TEŻ: Mercure Kraków Stare Miasto z nowym dyrektorem generalnym
Wybrane atrakcje podzielone zostały na pięć kategorii. Zasmakuj w Krakowie to kategoria miejsc, w których jedzą i robią zakupy mieszkańcy Krakowa, takich jak Niebieska Nyska z kiełbaskami czy targowisko Stary Kleparz. Kultura i sztuka grupuje nie tylko znane muzea, ale również pchle targi czy antykwariaty. Tętno miasta wskazuje miejsca, w których odbywają się koncerty. Krakowskie szlaki to z kolei trasy rekreacyjne na spacer, rower czy rolki. Piąta kategoria – sacrum – skupia obiekty sakralne w centrum miasta i poza nim.
Mapa to część programu Mercure’a pod hasłem „Discover local”, który ma zachęcać gości do „odkrywania prawdziwego ducha miasta” oraz „inspirującej i autentycznej strony Krakowa”.
ZOBACZ TAKŻE: Studenci zaprojektowali uniformy dla Mercure’a