Studenci zaprojektowali uniformy dla Mercure’a

Połączyli historię hotelu Mercure Warszawa Grand z polską modą lat 50. i 60. I wygrali konkurs na projekt uniformów dla pracowników sieci Mercure

Publikacja: 03.06.2019 15:44

Finaliści i jury konkursu

Finaliści i jury konkursu

Foto: Materiały promocyjne

Sieć hotelowa Mercure zorganizowała konkurs dla studentów Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru (MSKPU) w Warszawie. Jak informuje w komunikacie, zadaniem młodych projektantów było stworzenie uniformu hotelowego nawiązującego formą lub wzorem do dowolnego miejsca, w którym znajdują się hotele Mercure, i jednocześnie do „filozofii marki”.

W pierwszym etapie konkursu uczestnicy przedstawili rysunki. Następnie, już w finale, zaprezentowali jury uszyte stroje. Taką szansę dostało czterech autorów najciekawszych prac: Ilya Ninichuk, dla którego inspiracją były bieszczadzkie wzory, Natalia Cheng, która wykorzystała węgierski regionalny motyw kwiatowy, Alicja Czajkowska, która postawiła na współczesną architekturę oraz Justyna Wysocka, której projekt nawiązywał do polskiej mody lat 50. i 60. i stylistyki przedsiębiorstwa Moda Polska.

Ostatni projekt jurorzy uznali za najciekawszy i przyznali jego autorce pierwszą nagrodę. Justyna Wysocka swoim strojem opowiedziała przepiękną historię łączącą hotel Mercure Warszawa Grand z polską modą lat 50. i 60. – argumentują jurorzy.

Czytaj też: „Mercure Warszawa Grand w nowej szacie”.

– W tym czasie odbudowywała się Warszawa, powstawały kultowe dziś obiekty architektoniczne. Wtedy też mieliśmy do czynienia z dobrym polskim wzornictwem, formą i dbałością o jakość – mówi zwyciężczyni, cytowana w komunikacie.

Jury doceniło również uniwersalność stroju. – Wyobrażam sobie w nim zarówno zespół recepcji, jak i menedżera guest experience, a przede wszystkim każdą kobietę, niezależnie od sylwetki – mówi reprezentująca grupę hotelową Accor (właściciela marki Marcure) Joanna Świerkosz.

– Zaprojektowanie uniformu hotelowego nie jest najprostszym zadaniem, ale uczestnicy poradzili sobie świetnie. Takie inicjatywy ułatwiają spojrzenie na modę w różnych ujęciach, zarówno artystycznym, jak i biznesowym – dodaje projektantka i członkini jury Marta Banaszek.

W kwietniu Mercure i MSKPU zorganizowały dla absolwentów tej uczelni pokaz mody Mercure Fashion Night. W Polsce, na Węgrzech i w Czechach podobnych pokazów, promujących lokalnych projektantów, odbyło się w sumie 13.

Sieć hotelowa Mercure zorganizowała konkurs dla studentów Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru (MSKPU) w Warszawie. Jak informuje w komunikacie, zadaniem młodych projektantów było stworzenie uniformu hotelowego nawiązującego formą lub wzorem do dowolnego miejsca, w którym znajdują się hotele Mercure, i jednocześnie do „filozofii marki”.

W pierwszym etapie konkursu uczestnicy przedstawili rysunki. Następnie, już w finale, zaprezentowali jury uszyte stroje. Taką szansę dostało czterech autorów najciekawszych prac: Ilya Ninichuk, dla którego inspiracją były bieszczadzkie wzory, Natalia Cheng, która wykorzystała węgierski regionalny motyw kwiatowy, Alicja Czajkowska, która postawiła na współczesną architekturę oraz Justyna Wysocka, której projekt nawiązywał do polskiej mody lat 50. i 60. i stylistyki przedsiębiorstwa Moda Polska.

Noclegi
Ministerstwo rozwoju: We wrześniu opłata turystyczna
Noclegi
Kołobrzeski Sand zmienia się w Royal Tulip z piątą gwiazdką
Noclegi
„Zamknięte Mazury, szczyt covidowej bzdury” – hotelarze protestują pod KPRM
Noclegi
Barceló zapowiada ekspansję – szykuje 13 nowych hoteli
Noclegi
Wyspy Kanaryjskie bez turystów. Tak pusto jeszcze nie było