Reklama

Kłopoty Booking.com - masowy pozew klientów z całej Europy i zapowiedź zwolnień

Tysiąc pracowników może stracić pracę, a setki tysięcy klientów walczą o odszkodowania – gigant turystyczny Booking.com zmaga się z poważnymi problemami wizerunkowymi i organizacyjnymi.

Publikacja: 18.07.2025 14:16

Kłopoty Booking.com - masowy pozew klientów z całej Europy i zapowiedź zwolnień

Foto: Adobe Stock

W listopadzie zeszłego roku Booking Holdings, amerykańska spółka macierzysta Booking.com, zapowiedziała redukcję zatrudnienia. Taką informację upubliczniła wtedy Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Wówczas jednak nie podano żadnych szczegółów planowanej akcji. Booking Holdings zatrudnia łącznie około 23,6 tysiąca ludzi, z czego 13 tysięcy pracuje w spółce–córce Booking.com z siedzibą w Amsterdamie.

Czytaj więcej

Europejskie hotele ruszyły z akcją przeciw Booking.com. Domagają się milionów euro

Wielkie zwolnienia w Booking.com

Z informacji potwierdzonych w tym tygodniu przez rzecznika Booking.com holenderskiemu portalowi NU.nl wynika, że firma planuje zwolnienie około tysiąca pracowników na całym świecie, z czego kilkaset etatów ma zniknąć w samej Holandii. Jak podaje portal, zwolnienia obejmą m.in. działy technologiczne i wsparcia klienta.

Jednocześnie – przypominają media – Booking.com mierzy się z poważnym kryzysem zaufania wśród klientów. Holenderskie Stowarzyszenie Konsumentów (Consumentenbond) i Fundacja ds. Roszczeń Konsumenckich (CCC) złożyły w sądzie pozew zbiorowy, oskarżając platformę o wieloletnie stosowanie praktyk podnoszących sztucznie ceny noclegów, między innymi przez tak zwane klauzule parytetowe i przez wprowadzające w błąd reklamy („został tylko 1 pokój”, „promocja tylko dziś”).

„Konsumenci od lat płacą za dużo za pokoje hotelowe. Przeprowadziliśmy dochodzenie, które wykazało, że Booking.com narusza zasady konkurencji i prawa konsumentów” – twierdzi prezes CCC Bert Heikens, cytowany w komunikacie prasowym.

Reklama
Reklama

Klienci Booking.com żądają miliarda euro odszkodowań

Obie organizacje żądają, aby Booking.com „zaprzestał nadużywania swojej pozycji, ograniczania konkurencji i wprowadzania konsumentów w błąd”. Domagają się również od firmy wypłacenia odszkodowań konsumentom. Do pozwu przystąpiło już ponad 200 tysięcy ludzi, a liczba ta stale rośnie – informują we wspólnym oświadczeniu Consumentenbond i CCC. Łączna wartość potencjalnych roszczeń ma sięgać ponad miliarda euro.

Agencja AFP uzupełnia, że pozew dotyczy okresu od 2013 roku i ma wykazać, że działania Booking.com miały wpływ na zawyżanie cen usług hotelowych w Europie.

Firma nie odpowiedziała na naszą prośbę o komentarz. Wcześniej przedstawiciel Booking.com zaprzeczył w rozmowie z AFP wszelkim nieprawidłowościom. Firma utrzymuje, że zawsze działała transparentnie i zgodnie z przepisami, a jej celem było „zabezpieczenie interesów klientów i partnerów hotelowych”.

W listopadzie zeszłego roku Booking Holdings, amerykańska spółka macierzysta Booking.com, zapowiedziała redukcję zatrudnienia. Taką informację upubliczniła wtedy Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Wówczas jednak nie podano żadnych szczegółów planowanej akcji. Booking Holdings zatrudnia łącznie około 23,6 tysiąca ludzi, z czego 13 tysięcy pracuje w spółce–córce Booking.com z siedzibą w Amsterdamie.

Wielkie zwolnienia w Booking.com

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Hotele
Klucze Michelina dla hoteli, jak gwiazdki dla restauracji. 12 wyróżnionych z Polski
Hotele
Rewolucja w hotelach arabskiego kraju – mieszkańcy zastąpią obcokrajowców
Hotele
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego powołała nowy zarząd
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Hotele
Wrzesień złotym miesiącem dla zachodniopomorskiej turystyki. „Lepszy niż lipiec”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama