Reklama

Kłopoty Booking.com - masowy pozew klientów z całej Europy i zapowiedź zwolnień

Tysiąc pracowników może stracić pracę, a setki tysięcy klientów walczą o odszkodowania – gigant turystyczny Booking.com zmaga się z poważnymi problemami wizerunkowymi i organizacyjnymi.

Publikacja: 18.07.2025 14:16

Kłopoty Booking.com - masowy pozew klientów z całej Europy i zapowiedź zwolnień

Foto: Adobe Stock

W listopadzie zeszłego roku Booking Holdings, amerykańska spółka macierzysta Booking.com, zapowiedziała redukcję zatrudnienia. Taką informację upubliczniła wtedy Amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Wówczas jednak nie podano żadnych szczegółów planowanej akcji. Booking Holdings zatrudnia łącznie około 23,6 tysiąca ludzi, z czego 13 tysięcy pracuje w spółce–córce Booking.com z siedzibą w Amsterdamie.

Czytaj więcej

Europejskie hotele ruszyły z akcją przeciw Booking.com. Domagają się milionów euro

Wielkie zwolnienia w Booking.com

Z informacji potwierdzonych w tym tygodniu przez rzecznika Booking.com holenderskiemu portalowi NU.nl wynika, że firma planuje zwolnienie około tysiąca pracowników na całym świecie, z czego kilkaset etatów ma zniknąć w samej Holandii. Jak podaje portal, zwolnienia obejmą m.in. działy technologiczne i wsparcia klienta.

Jednocześnie – przypominają media – Booking.com mierzy się z poważnym kryzysem zaufania wśród klientów. Holenderskie Stowarzyszenie Konsumentów (Consumentenbond) i Fundacja ds. Roszczeń Konsumenckich (CCC) złożyły w sądzie pozew zbiorowy, oskarżając platformę o wieloletnie stosowanie praktyk podnoszących sztucznie ceny noclegów, między innymi przez tak zwane klauzule parytetowe i przez wprowadzające w błąd reklamy („został tylko 1 pokój”, „promocja tylko dziś”).

„Konsumenci od lat płacą za dużo za pokoje hotelowe. Przeprowadziliśmy dochodzenie, które wykazało, że Booking.com narusza zasady konkurencji i prawa konsumentów” – twierdzi prezes CCC Bert Heikens, cytowany w komunikacie prasowym.

Reklama
Reklama

Klienci Booking.com żądają miliarda euro odszkodowań

Obie organizacje żądają, aby Booking.com „zaprzestał nadużywania swojej pozycji, ograniczania konkurencji i wprowadzania konsumentów w błąd”. Domagają się również od firmy wypłacenia odszkodowań konsumentom. Do pozwu przystąpiło już ponad 200 tysięcy ludzi, a liczba ta stale rośnie – informują we wspólnym oświadczeniu Consumentenbond i CCC. Łączna wartość potencjalnych roszczeń ma sięgać ponad miliarda euro.

Agencja AFP uzupełnia, że pozew dotyczy okresu od 2013 roku i ma wykazać, że działania Booking.com miały wpływ na zawyżanie cen usług hotelowych w Europie.

Firma nie odpowiedziała na naszą prośbę o komentarz. Wcześniej przedstawiciel Booking.com zaprzeczył w rozmowie z AFP wszelkim nieprawidłowościom. Firma utrzymuje, że zawsze działała transparentnie i zgodnie z przepisami, a jej celem było „zabezpieczenie interesów klientów i partnerów hotelowych”.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Hotelarze się buntują. „Nie jesteśmy winni kłopotom naszych miast”
Hotele
Dobry październik w hotelach. Sezon konferencji w pełni, hotelarze korzystali z popytu
Hotele
Były prezes Polskiej Organizacji Turystycznej w zarządzie Polskiego Holdingu Hotelowego
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Hotele
Arche otwiera kolejny hotel. Modernistyczne sanatorium Gwiazda Gór w nowej odsłonie
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama