Barceló zapowiada ekspansję – szykuje 13 nowych hoteli

13 nowych hoteli zamierza otworzyć w tym roku hiszpańska sieć Barceló. Plany obejmują Hiszpanię, Portugalię, ale i kierunki azjatyckie – Bali, Sri Lankę i Malediwy.

Publikacja: 26.02.2021 01:34

Barceló zapowiada ekspansję – szykuje 13 nowych hoteli

Foto: Fot. materiały promocyjne Barcelo

W samej Hiszpanii stanie pięć obiektów – w prowincjach Alicante, Kadyks i Malaga oraz osiem za granicą.

Jak podaje portal branży turystycznej Hosteltur, wcześniej sieć sprzedała hotel na Majorce. Jednak to wyjątkowa sytuacja, bo jak zapewnia prezes Barceló na Europę i Bliski Wschód Raul Gonzales, o ile nie pojawi się intratna oferta, firma nie planuje pozbywania się hoteli. Wręcz przeciwnie, zamierza się rozwijać. W lutym otworzyła obiekt w Dubaju, piąty już w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

CZYTAJ TEŻ: Chińczycy kupują hotele Steigenberger. „Niemiecka jakość, azjatycka szybkość”

Jak zapowiada prezes, na Wielkanoc działalność rozpocznie pięciogwiazdkowy obiekt w Alicante. Kolejny firma otworzy w lipcu. Przed nastaniem lata gotowe na przyjęcie turystów mają być następne – jeden w Kadyksie i dwa na Costa del Sol.

Sieć prowadzi też negocjacje w sprawie włączenia do grupy obiektów na Wyspach Kanaryjskich i na Balearach (Majorka i Minorka). Jeszcze w tym roku otworzyć się mają także dwa hotele w Portugalii – na Maderze i na Azorach. A w ramach spółki joint-venture z Browns Investments, należącej do Grupy LOLC, jednego z największych konglomeratów ze Sri Lanki, w jej zarząd trafić mają dwa obiekty w tym kraju i dwa na Malediwach. Umowa przewiduje ponadto budowę i zarządzanie nowym kompleksem, w skład którego wejdą trzy obiekty na atolu Male Północne na Malediwach. W planach znajduje się też otwarcie pięciogwiazdkowego hotelu na Bali.

ZOBACZ TEŻ: Hotele Meliá: Kryzys to szansa – przejmiemy 50 nowych obiektów

Ekspansja zagraniczna obejmuje też wejście na rynek chiński, co nastąpi dzięki współpracy z lokalnym partnerem, Betterwoodem. Celem jest po pierwsze pozyskanie gości do obiektów w Azji Południowo-Wschodniej, a po drugie spopularyzowanie marki, co ma zagwarantować, że Chińczycy będą chętniej wybierać obiekty Barceló w Europie, na przykład w Madrycie, Barcelonie, Pradze, Rzymie i Budapeszcie, ale też w ZEA.

Jednocześnie Grupa planuje zainwestować około 200 milionów euro w modernizację niektórych swoich hoteli w Hiszpanii i za granicą, między innymi w Maroku.

Grupa ma 78 luksusowych hoteli na wszystkich kontynentach, z czego 39 w samej Hiszpanii, a 19 na w czterech krajach na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.

WARTO: Biuro podróży: Chcesz odpocząć w naszym hotelu? Zaszczep się

W samej Hiszpanii stanie pięć obiektów – w prowincjach Alicante, Kadyks i Malaga oraz osiem za granicą.

Jak podaje portal branży turystycznej Hosteltur, wcześniej sieć sprzedała hotel na Majorce. Jednak to wyjątkowa sytuacja, bo jak zapewnia prezes Barceló na Europę i Bliski Wschód Raul Gonzales, o ile nie pojawi się intratna oferta, firma nie planuje pozbywania się hoteli. Wręcz przeciwnie, zamierza się rozwijać. W lutym otworzyła obiekt w Dubaju, piąty już w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Noclegi
Ministerstwo rozwoju: We wrześniu opłata turystyczna
Noclegi
Kołobrzeski Sand zmienia się w Royal Tulip z piątą gwiazdką
Noclegi
„Zamknięte Mazury, szczyt covidowej bzdury” – hotelarze protestują pod KPRM
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Noclegi
Wyspy Kanaryjskie bez turystów. Tak pusto jeszcze nie było