W poniedziałek międzynarodowy koncern hotelarski, jeden z największych na świecie, Marriott International, powiadomił opinię publiczną, że kończy współpracę z właścicielem hotelu w centrum Warszawy, prowadzonego dotąd jako Warsaw Marriott Hotel. Tym samym obiekt traci prawo do posługiwania się jego marką.
Czytaj więcej
Booking.com wykorzystywał swoją pozycję rynkową w konkurowaniu z innymi internetowymi biurami podróży i zmuszał hotelarzy do podpisywania niekorzystnych umów – ocenił hiszpański Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Spółka LiM Center, właściciel czterdziestopiętrowego wieżowca, wydała w związku z tym dzisiaj rano oświadczenie. Potwierdza, że Marriott zerwał z nią umowę licencyjną. Informuje zarazem, że będzie nadal prowadzić działalność hotelową w tym budynku, zaprasza więc wszystkich gości, którzy zarezerwowali pokoje.
Jak podkreśla, jest zaskoczona decyzją partnera, ponieważ „nie zostały nam przedstawione dokładne powody decyzji firmy Marriott”. Dostała bowiem jedynie „pismo zrywające umowę w trybie natychmiastowym (bez procedur przewidzianych umową)”.
„Jesteśmy zaskoczeni formą przekazania tej informacji dotyczącej flagowego hotelu na licencji Marriott w Polsce i jej pochopnością. Takie działanie znacząco wykracza poza przyjęte przez nas biznesowe standardy, jak również narusza postanowienia umowne” - czytamy w oświadczeniu LIM Center.