Francuska firma hotelarska AccorInvest ogłosiła wczoraj z dużą pompą w Paryżu zmianę nazwy na Essendi. Jednocześnie transmitowała wydarzenia bezpośrednio w Londynie, Monachium i Warszawie.
„Od 2020 roku Essendi realizuje ambitną transformację, której celem jest umocnienie pozycji lidera w Europie oraz wzmocnienie efektywności działania. Fundamentem jest długoterminowa wizja, w której wskaźniki pozafinansowe (ESG) stanowią kluczową przewagę konkurencyjną, a pozytywny wpływ na społeczeństwo i środowisko nierozerwalnie łączy się z sukcesem ekonomicznym” - czytamy w komunikacie firmy.
W ramach transformacji i ujednolicenia tożsamości całej grupy, Orbis S.A., którego właścicielem jest AccorInvest, również zmieni swoją nazwę na Essendi.
Prace nad nową marką trwały dwa lata. Ostatecznie zdecydowano się na nowe słowo, które zawiera na początku łacińskie „esse”, czyli czasownik być. Jak ten wybór tłumaczy firma? Według niej, Essendi to nazwa, która oddaje jej tożsamość, "nawiązując do łacińskich korzeni, podkreśla europejskie pochodzenie" AccorInvestu. Jest prosta, lekka i uniwersalna – łatwa do wymówienia i zapamiętania w różnych językach. Jej harmonijna forma odzwierciedla równowagę "hybrydowego modelu firmy - inwestora i zarządcy hoteli". "A przy tym brzmi nowocześnie i pozytywnie – końcowe i przywodzi na myśl otwartość, uśmiech i spojrzenie skierowane w przyszłość”.
Essendi - transformacja napędzana zrównoważonym rozwojem
Jak wyjaśnia Essendi, od 2020 roku firma koncentruje się na najbardziej dochodowych aktywach w Europie – w segmencie ekonomicznym i midscale – optymalizując portfel hoteli poprzez „przejęcia, renowacje, sprzedaże i zamiany”. Na koniec 2024 roku jego wartość została oszacowana na 7,8 miliarda euro.