Nowe prawa i obowiązki hotelarzy i ich gości w Grecji. Co się zmieniło?

Ministerstwo Turystyki Grecji opracowało nowe zasady udostępniania obiektów noclegowych. System ma być przejrzysty, zapewnić wysoką jakość usług i chronić prawa podróżnych.

Publikacja: 15.04.2025 00:42

Przepisy mają jaśniej precyzować prawa gości obiektów noclegowych w Grecji

Przepisy mają jaśniej precyzować prawa gości obiektów noclegowych w Grecji

Foto: Aleksander Kramarz

„Nowe regulacje dotyczące relacji między dostawcami usług noclegowych a klientami” to przepisy, które wprowadza właśnie greckie Ministerstwo Turystyki. Jak uzasadnia, chodzi o dostosowanie prawa do wymogów nowoczesnej turystyki i uwzględnienie unijnych zasad dotyczących turystyki zorganizowanej. Dotychczas obowiązujące przepisy powstały w 1976 roku - pisze portal Greek Travel Pages.

Czytaj więcej

W Grecji nowe hotele i nowi turyści burzą spokój mieszkańców. Mówią im więc "dość"

- Nowe regulacje ustanawiają sprawiedliwy system, który gwarantuje przejrzystość, wysoką jakość usług i ochronę praw konsumentów i podróżnych – wyjaśnia minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni.

Turyści w Grecji muszą być dobrze poinformowani i obsłużeni

Przepisy określają obowiązki gestorów, wprowadzają również ramy dla nowoczesnych systemów rezerwacyjnych, płatności elektronicznych i aplikacji cyfrowych.

Od teraz dostawcy muszą udzielać klientom jasnych i dokładnych informacji o noclegu przed jego zarezerwowaniem. Chodzi na przykład o zakres usług ujętych w cenie, zasady anulowania rezerwacji i metody płatności.

Usługodawcy muszą zapewnić, że zarezerwowany przez turystę pokój będzie na niego czekał, a jeśli okaże się to niemożliwe, zobowiązani są zaproponować nocleg tej samej lub wyższej kategorii bez dodatkowych kosztów.

Nowe przepisy precyzują prawa, zarówno dostawcy, jak i klienta, jeśli któraś ze stron anuluje rezerwację. Zapewniają też, że klient ma prawo do pełnego korzystania z wynajmowanych pomieszczeń i wspólnych udogodnień. W razie złamania przepisów strony mogą być obciążone karą w wysokości od 300 do 5 tysięcy euro.

W regulacjach pojawiły się również zapisy dotyczące zwierząt, a firmy zachęcane są do uzyskania „certyfikatu obiektu noclegowego przyjaznego zwierzętom”.

Branża turystyczna w Grecji: Wysoka jakość usług to klucz do powodzenia

Komentując nowe przepisy, prezes Greckiej Izby Hoteli Alexandros Vassilikos, stwierdził, że są one zgodne z aktualnymi realiami rynku turystycznego, zapewniają jasne zasady zarówno konsumentom, jak i profesjonalistom branży hotelarskiej. – Podnoszenie jakości naszych usług i ogólnego doświadczenia gości jest kluczowe dla utrzymania sukcesu greckiej turystyki – podsumował Vassilikos.

„Nowe regulacje dotyczące relacji między dostawcami usług noclegowych a klientami” to przepisy, które wprowadza właśnie greckie Ministerstwo Turystyki. Jak uzasadnia, chodzi o dostosowanie prawa do wymogów nowoczesnej turystyki i uwzględnienie unijnych zasad dotyczących turystyki zorganizowanej. Dotychczas obowiązujące przepisy powstały w 1976 roku - pisze portal Greek Travel Pages.

- Nowe regulacje ustanawiają sprawiedliwy system, który gwarantuje przejrzystość, wysoką jakość usług i ochronę praw konsumentów i podróżnych – wyjaśnia minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Hotele
Nocleg w hotelu z Ikei? Sieć handlowa otworzyła właśnie pierwszy obiekt w Hiszpanii
Hotele
Weekend w domu wakacyjnym za 2 złote. Platforma z noclegami ogłasza akcję dla rodzin
Hotele
Hotelarze z Hiszpanii i Francji będą razem walczyć w sądzie z Bookingiem
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Hotele
Majówka okiem hotelarzy. Sam nocleg to za mało, goście oczekują pełnego pakietu usług
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont