Nowe prawa i obowiązki hotelarzy i ich gości w Grecji. Co się zmieniło?

Ministerstwo Turystyki Grecji opracowało nowe zasady udostępniania obiektów noclegowych. System ma być przejrzysty, zapewnić wysoką jakość usług i chronić prawa podróżnych.

Publikacja: 15.04.2025 00:42

Przepisy mają jaśniej precyzować prawa gości obiektów noclegowych w Grecji

Przepisy mają jaśniej precyzować prawa gości obiektów noclegowych w Grecji

Foto: Aleksander Kramarz

„Nowe regulacje dotyczące relacji między dostawcami usług noclegowych a klientami” to przepisy, które wprowadza właśnie greckie Ministerstwo Turystyki. Jak uzasadnia, chodzi o dostosowanie prawa do wymogów nowoczesnej turystyki i uwzględnienie unijnych zasad dotyczących turystyki zorganizowanej. Dotychczas obowiązujące przepisy powstały w 1976 roku - pisze portal Greek Travel Pages.

Czytaj więcej

W Grecji nowe hotele i nowi turyści burzą spokój mieszkańców. Mówią im więc "dość"

- Nowe regulacje ustanawiają sprawiedliwy system, który gwarantuje przejrzystość, wysoką jakość usług i ochronę praw konsumentów i podróżnych – wyjaśnia minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni.

Turyści w Grecji muszą być dobrze poinformowani i obsłużeni

Przepisy określają obowiązki gestorów, wprowadzają również ramy dla nowoczesnych systemów rezerwacyjnych, płatności elektronicznych i aplikacji cyfrowych.

Od teraz dostawcy muszą udzielać klientom jasnych i dokładnych informacji o noclegu przed jego zarezerwowaniem. Chodzi na przykład o zakres usług ujętych w cenie, zasady anulowania rezerwacji i metody płatności.

Usługodawcy muszą zapewnić, że zarezerwowany przez turystę pokój będzie na niego czekał, a jeśli okaże się to niemożliwe, zobowiązani są zaproponować nocleg tej samej lub wyższej kategorii bez dodatkowych kosztów.

Nowe przepisy precyzują prawa, zarówno dostawcy, jak i klienta, jeśli któraś ze stron anuluje rezerwację. Zapewniają też, że klient ma prawo do pełnego korzystania z wynajmowanych pomieszczeń i wspólnych udogodnień. W razie złamania przepisów strony mogą być obciążone karą w wysokości od 300 do 5 tysięcy euro.

W regulacjach pojawiły się również zapisy dotyczące zwierząt, a firmy zachęcane są do uzyskania „certyfikatu obiektu noclegowego przyjaznego zwierzętom”.

Branża turystyczna w Grecji: Wysoka jakość usług to klucz do powodzenia

Komentując nowe przepisy, prezes Greckiej Izby Hoteli Alexandros Vassilikos, stwierdził, że są one zgodne z aktualnymi realiami rynku turystycznego, zapewniają jasne zasady zarówno konsumentom, jak i profesjonalistom branży hotelarskiej. – Podnoszenie jakości naszych usług i ogólnego doświadczenia gości jest kluczowe dla utrzymania sukcesu greckiej turystyki – podsumował Vassilikos.

„Nowe regulacje dotyczące relacji między dostawcami usług noclegowych a klientami” to przepisy, które wprowadza właśnie greckie Ministerstwo Turystyki. Jak uzasadnia, chodzi o dostosowanie prawa do wymogów nowoczesnej turystyki i uwzględnienie unijnych zasad dotyczących turystyki zorganizowanej. Dotychczas obowiązujące przepisy powstały w 1976 roku - pisze portal Greek Travel Pages.

- Nowe regulacje ustanawiają sprawiedliwy system, który gwarantuje przejrzystość, wysoką jakość usług i ochronę praw konsumentów i podróżnych – wyjaśnia minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Po słabym marcu hotelarze liczą na odbicie w Wielkanoc i majówkę
Hotele
Strajk w hotelach na Teneryfie coraz pewniejszy. Pracownicy odrzucili podwyżki
Hotele
Pracownicy hoteli na Wyspach Kanaryjskich zapowiedzieli strajk. Trwają negocjacje
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Hotele
Polacy planują wyjazdy na majówkę. „Pierwsze rezerwacje pojawiły się już zimą”