Nowe prawa i obowiązki hotelarzy i ich gości w Grecji. Co się zmieniło?

Ministerstwo Turystyki Grecji opracowało nowe zasady udostępniania obiektów noclegowych. System ma być przejrzysty, zapewnić wysoką jakość usług i chronić prawa podróżnych.

Publikacja: 15.04.2025 00:42

Przepisy mają jaśniej precyzować prawa gości obiektów noclegowych w Grecji

Przepisy mają jaśniej precyzować prawa gości obiektów noclegowych w Grecji

Foto: Aleksander Kramarz

„Nowe regulacje dotyczące relacji między dostawcami usług noclegowych a klientami” to przepisy, które wprowadza właśnie greckie Ministerstwo Turystyki. Jak uzasadnia, chodzi o dostosowanie prawa do wymogów nowoczesnej turystyki i uwzględnienie unijnych zasad dotyczących turystyki zorganizowanej. Dotychczas obowiązujące przepisy powstały w 1976 roku - pisze portal Greek Travel Pages.

Czytaj więcej

W Grecji nowe hotele i nowi turyści burzą spokój mieszkańców. Mówią im więc "dość"

- Nowe regulacje ustanawiają sprawiedliwy system, który gwarantuje przejrzystość, wysoką jakość usług i ochronę praw konsumentów i podróżnych – wyjaśnia minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni.

Turyści w Grecji muszą być dobrze poinformowani i obsłużeni

Przepisy określają obowiązki gestorów, wprowadzają również ramy dla nowoczesnych systemów rezerwacyjnych, płatności elektronicznych i aplikacji cyfrowych.

Od teraz dostawcy muszą udzielać klientom jasnych i dokładnych informacji o noclegu przed jego zarezerwowaniem. Chodzi na przykład o zakres usług ujętych w cenie, zasady anulowania rezerwacji i metody płatności.

Usługodawcy muszą zapewnić, że zarezerwowany przez turystę pokój będzie na niego czekał, a jeśli okaże się to niemożliwe, zobowiązani są zaproponować nocleg tej samej lub wyższej kategorii bez dodatkowych kosztów.

Nowe przepisy precyzują prawa, zarówno dostawcy, jak i klienta, jeśli któraś ze stron anuluje rezerwację. Zapewniają też, że klient ma prawo do pełnego korzystania z wynajmowanych pomieszczeń i wspólnych udogodnień. W razie złamania przepisów strony mogą być obciążone karą w wysokości od 300 do 5 tysięcy euro.

W regulacjach pojawiły się również zapisy dotyczące zwierząt, a firmy zachęcane są do uzyskania „certyfikatu obiektu noclegowego przyjaznego zwierzętom”.

Branża turystyczna w Grecji: Wysoka jakość usług to klucz do powodzenia

Komentując nowe przepisy, prezes Greckiej Izby Hoteli Alexandros Vassilikos, stwierdził, że są one zgodne z aktualnymi realiami rynku turystycznego, zapewniają jasne zasady zarówno konsumentom, jak i profesjonalistom branży hotelarskiej. – Podnoszenie jakości naszych usług i ogólnego doświadczenia gości jest kluczowe dla utrzymania sukcesu greckiej turystyki – podsumował Vassilikos.

„Nowe regulacje dotyczące relacji między dostawcami usług noclegowych a klientami” to przepisy, które wprowadza właśnie greckie Ministerstwo Turystyki. Jak uzasadnia, chodzi o dostosowanie prawa do wymogów nowoczesnej turystyki i uwzględnienie unijnych zasad dotyczących turystyki zorganizowanej. Dotychczas obowiązujące przepisy powstały w 1976 roku - pisze portal Greek Travel Pages.

- Nowe regulacje ustanawiają sprawiedliwy system, który gwarantuje przejrzystość, wysoką jakość usług i ochronę praw konsumentów i podróżnych – wyjaśnia minister turystyki Grecji Olga Kefalogianni.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Pracownicy hoteli na Wyspach Kanaryjskich zapowiedzieli strajk. Trwają negocjacje
Hotele
Polacy planują wyjazdy na majówkę. „Pierwsze rezerwacje pojawiły się już zimą”
Hotele
Już nikt nie zaśnie za sterami tego boeinga. Zbankrutował i pójdzie na złom
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Hotele
Tego lata polskie hotele będą miały więcej gości. „Wyprzedzają rozleniwiony świat”