W marcu obłożenie poniżej 30 procent miało 16 procent hoteli (o 3 pp. mniej niż w lutym), natomiast obłożenie powyżej 50 procent zanotowało 43 procent obiektów (o 13 pp. mniej) – wynika z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
60 procent hoteli biznesowych uzyskało obłożenie powyżej 50 procent. Frekwencji 30 procent nie osiągnęło 10 procent hoteli. Grupa „środka” z obłożeniem w zakresie 30-50 procent stanowiła 30 procent.
Obiekty wypoczynkowe uzyskały wskaźniki wyraźnie gorsze niż w lutym - tylko 21 procent zapełniło się więcej niż w połowie (44 pp. mniej), podobnie hoteli, które zanotowały frekwencję poniżej 30 procent, było 23 procent. Najliczniejszą grupę stanowiły obiekty „środka” z udziałem 57 procent.
Marzec słabszy niż rok wcześniej
Wskaźniki obłożenia były również słabsze od uzyskanych rok temu. Dla 45 procent hoteli frekwencja pogorszyła się w stosunku do marca ubiegłego roku, w tym 17 procent obiektów zanotowało obniżenie w przedziale 6-10 pp. 13 procent hoteli uzyskało obłożenie na tych samych poziomach co w roku ubiegłym. 43 procent obiektów poprawiło obłożenie w stosunku do marca ubiegłego roku, z najliczniejszą grupą 19 procent hoteli z frekwencją wyższą do 5 pp.
Czytaj więcej
Zbliżający się sezon letni zapowiada się bardzo obiecująco dla krajowego rynku turystycznego. Dan...