Reklama

Hotelarze zadowoleni z wyników czerwca. Było lepiej niż w zeszłym roku

Czerwiec był dla hoteli, zwłaszcza wypoczynkowych, udany. Dobrze zapowiada się również lipiec, ale głównie w segmencie wypoczynkowym - wynika z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Publikacja: 16.07.2025 16:52

Hotelarze zadowoleni z wyników czerwca. Było lepiej niż w zeszłym roku

Foto: Adobe Stock

Czerwiec przyniósł hotelarzom bardzo dobre wyniki – pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w podsumowaniu najnowszej ankiety.

83 procent hoteli zanotowało obłożenie powyżej 50 procent, z czego 46 procent przekroczyło próg 70 procent. Zarówno hotele biznesowe, jak i wypoczynkowe osiągnęły podobny poziom frekwencji i w żadnym obiekcie nie spadła ona poniżej 30 procent.

Porównanie rok do roku również napawa optymizmem. Dla 32 procent hoteli frekwencja pogorszyła się w stosunku do czerwca ubiegłego roku, w tym 15 procent obiektów zanotowało obniżenie do 5 punktów procentowych, ale ponad połowa (53 procent) hoteli zanotowała większe obłożenie niż w czerwcu 2024 roku, w tym 32 procent obiektów uzyskało frekwencję większą do 5 punktów procentowych. 15 procent hoteli miało takie same wyniki jak w zeszłym roku.

Dane w podziale na hotele biznesowe i wypoczynkowe nieco różniły się, z przewagą dla tych drugich. Dla 44 procent hoteli biznesowych wskaźnik obłożenia poprawił się w stosunku do czerwca ubiegłego roku, w tym 28 procent obiektów zanotowało wzrost frekwencji do 5 punktów procentowych. Dwie piąte hoteli zanotowało obniżenie obłożenia, w tym 20 procent stanowiła grupa z frekwencją mniejszą do 5 punktów procentowych.

55 procent obiektów wypoczynkowych poprawiło wskaźnik obłożenia w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku, w tym najliczniejszą grupę 32 procent stanowiły obiekty, które zanotowały wzrost frekwencji do 5 punktów procentowych. 32 procent obiektów miało gorsze obłożenie, z najliczniejszą grupą 18 procent hoteli z frekwencją mniejszą do 5 punktów procentowych.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Airbnb broni się przed oskarżeniami. „To nie my, to hotele. Przybywa ich za szybko”

Średnie ceny nadal w górę

W czerwcu średnie ceny nadal rosły, licząc rok do roku, w wyraźnie większym tempie niż w minionych miesiącach. Odpowiedzi wskazują, że 72 procent hoteli podniosło ceny w porównaniu z czerwcem 2024 roku, w tym 45 procent odnotowało wzrost do 10 punktów procentowych. 28 procent hoteli uzyskało ceny na poziomie zeszłego roku lub niższe, w tym 15 procent utrzymało te same ceny, a 10 procent zanotowało spadek do 10 procent.

W lipcu hotele wypoczynkowe spodziewają się dobrych wyników, natomiast w sektorze biznesowym widać sezonowy spadek. 19 procent ankietowanych hoteli wskazuje aktualną frekwencję poniżej 30 procent. Obłożenie powyżej połowy ma 46 procent. Grupa hoteli „środka”, to jest z prognozą obłożenia w zakresie 30-50 procent, stanowi 35 procent.

28 procent hoteli biznesowych nie przekracza frekwencji 30 procent, a powyżej 50 procent wskazuje jedna piąta obiektów. Najliczniejsza grupa hoteli z prognozą obłożenia w zakresie 30-50 procent stanowi ponad połowę (52 procent).

Wskaźniki aktualnego obłożenia dla obiektów wypoczynkowych to ponad 77 procent z frekwencją powyżej 50 procent, w tym 23 procent jest zapełniona w więcej niż 70 procentach. Nie ma obiektów z obłożeniem poniżej 30 procent.

Czytaj więcej

Wakacje 2025. Polska droższa od Teneryfy, ale Zakopane zaskakuje konkurencyjnymi cenami
Reklama
Reklama

Wyniki czerwcówki zbliżone do majówkowych

4 procent hoteli uczestniczących w ankiecie nie przekroczyło obłożenia 30 procent. Do tego należy dodać 26 procent obiektów, które w ogóle nie sprzedawały oferty na ten okres.

Obiekty, które uzyskały frekwencję powyżej 50 procent, stanowiły 67 procent, w tym 56 procent hoteli wypełniło się więcej niż w 70 procentach, a jedna czwarta osiągnęła frekwencję powyżej 90 procent – to wyniki bardzo podobne do majówkowych.

43 procent hoteli biznesowych nie sprzedawało oferty, a obłożenie poniżej 30 procent zanotowało tylko 2 procent obiektów. Hoteli zapełnionych w więcej niż połowie było 44 procent, w tym frekwencję powyżej 70 procent odnotowała nieco ponad jedna trzecia hoteli.

Obiekty wypoczynkowe zanotowały oczywiście wyraźnie lepsze wyniki. Wśród ankietowanych nie było takich, które nie sprzedawały oferty, ale również nie było obiektów, których obłożenie wyniosło poniżej 50 procent. Prawie wszystkie (95 procent) zapełniły się w więcej niż 70 procentach, a ponad połowa (55 procent) osiągnęła frekwencję powyżej 90 procent.

Czytaj więcej

Polski Holding Hotelowy ma strategię. Cel: Być kreatorem polskiego rynku hotelowego

W ankiecie przeprowadzonej online przez IGHP od 2 do 9 lipca 2025 roku wzięło udział 117 hoteli ze wszystkich województw. 76 procent z nich to hotele miejskie, 38 procent sieciowe, 39 procent biznesowe, 19 procent wypoczynkowe, a 42 procent łączące profil biznesowy z turystycznym. Większość ankietowanych hoteli (86 procent) ma nie więcej niż 150 pokojów, 57 procent mniej niż 100 (średnio 96). 96 procent hoteli to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.

Czerwiec przyniósł hotelarzom bardzo dobre wyniki – pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w podsumowaniu najnowszej ankiety.

83 procent hoteli zanotowało obłożenie powyżej 50 procent, z czego 46 procent przekroczyło próg 70 procent. Zarówno hotele biznesowe, jak i wypoczynkowe osiągnęły podobny poziom frekwencji i w żadnym obiekcie nie spadła ona poniżej 30 procent.

Pozostało jeszcze 93% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Airbnb i Majorka przeciwko szarej strefie w turystyce. Znikną nielegalne noclegi
Hotele
Wakacje 2025. Polska droższa od Teneryfy, ale Zakopane zaskakuje konkurencyjnymi cenami
Hotele
Wyjaśniło się, czy hotele na Teneryfie będą strajkować. Pracownicy żądali podwyżek
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Hotele
Polski Holding Hotelowy ma strategię. Cel: Być kreatorem polskiego rynku hotelowego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama