Ze wszystkich obiektów, które odpowiedziały na ankietę IGHP prawie co piąty (19 procent) odnotował frekwencję poniżej 30 procent (o 14 punktów procentowych mniej niż w styczniu). Obłożenie powyżej 50 procent osiągnęła ponad połowa obiektów (56 proc., czyli 23 punktów procentowych więcej niż w styczniu).
Wśród hoteli biznesowych również ponad połowa (52 procent) uzyskała obłożenie powyżej 50 procent. Frekwencji 30 procent nie osiągnęło 16 procent hoteli. Grupa „środka” z obłożeniem w zakresie 30-50 procent stanowiła 32 procent.
Czytaj więcej
Ministerstwo Sportu i Turystyki ma rozległe plany na ten rok. W tym roku chciałoby zainspirować p...
Obiekty wypoczynkowe także uzyskały wskaźniki wyraźnie lepsze niż w styczniu: 65 procent zapełniło się więcej niż w połowie (43 punktów procentowych więcej), a obiektów, które zanotowały frekwencję poniżej 30 procent, było 17 procent (13 punktów procentowych mniej).
Hotele wypoczynkowe zyskały więcej niż biznesowe
W ponad połowie (53 procent) hoteli frekwencja wzrosła w porównaniu z lutym 2024 roku. W tym 21 procent obiektów zanotowało wzrost do 5 punktów procentowych, ale 32 procent hoteli odnotowało gorsze obłożenie w stosunku do lutego ubiegłego roku, w tym najliczniejszą grupę stanowiła do 5 punktów procentowych z udziałem 15 procent. Do tego 15 procent hoteli miało taki sam wynik, jak w zeszłym roku.