Reklama

Hotelarze z Pomorza Zachodniego: Przed nami najlepszy weekend wakacji

Po niezbyt udanym lipcu w drugim miesiącu wakacji zachodniopomorscy hotelarze notują bardzo dobre wyniki. Kulminacji przyjazdów spodziewają się w długi weekend sierpniowy.

Publikacja: 14.08.2025 12:21

Hotelarze z Pomorza Zachodniego: Przed nami najlepszy weekend wakacji

Foto: PAP, Marcin Bielecki

Jak informuje w komunikacie Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie (PIG), w długi weekend sierpniowy obłożenie we wszystkich zrzeszonych w niej obiektach noclegowych zbliża się do 100 procent, w całym pasie nadmorskim również sięga 90-100 procent.

– Zainteresowanie tym terminem jest tak duże, że wyprzedaliśmy wszystkie miejsca już na początku tygodnia. Wpływ na to ma oczywiście pogoda i bogata oferta hotelu – mówi Piotr Gontarz z hotelu Linea Mare w Pobierowie, cytowany w komunikacie.

– Zawsze najważniejsza jest pogoda, a ta w minionych tygodniach nie była dla turystyki najlepsza. Deszcz nad morzem zwykle oznacza odwoływane rezerwacje. W długi weekend obłożenie mamy kompletne i widzimy, że we wszystkich dużych hotelach w Międzyzdrojach czy Świnoujściu też nie ma już miejsc – dodaje Monika Kowalska z hotelu Amber Baltic w Międzyzdrojach.

Większość turystów to Polacy, ale nie brakuje też Niemców, Czechów czy Skandynawów.

Czytaj więcej

Góry szlagierem długiego weekendu sierpniowego. Pierwszy raz wyprzedziły Bałtyk
Reklama
Reklama

Jak mówi prezes PIG Hanna Mojsiuk, ostatnie lata przyniosły wyraźny wzrost zainteresowania wypoczynkiem na polskim wybrzeżu turystów z Polski i Europy, jednak to, czy sezon będzie udany, zależy przede wszystkim od pogody.

– Przedsiębiorcy mocno odczuli deszczowy lipiec. Nie ma mowy o katastrofie, bo obłożenie w hotelach, które mają zaplecze w postaci SPA, basenów czy infrastruktury dla dzieci, pozostawało na wysokim poziomie, wiemy jednak, że wiele spontanicznych decyzji turystycznych uzależnionych jest od pogody. Mówimy więc o przeciętnym lipcu i bardzo dobrym sierpniu – wskazuje Hanna Mojsiuk.

– Turystyka w województwie zachodniopomorskim koncentruje się głównie w pasie nadmorskim, ale turyści coraz częściej wypoczywają nad jeziorami czy aktywnie na spływach kajakowych i wycieczkach rowerowych. W długi weekend w Szczecinie odbędzie się impreza plenerowa „Żagle” i ona też zapewne przyciągnie gości planujących wypoczynek w naszym regionie – dodaje prezes PIG.

Czytaj więcej

Pogoda psuje biznes zachodniopomorskim hotelarzom. „Turyści idą do biur podróży”

Coraz więcej apartamentów nad morzem 

W tym roku, inaczej niż w poprzednich latach, nieco mniejszym wzięciem cieszą się apartamenty. Są one wprawdzie tańsze od hoteli, ale nie oferują atrakcji zabezpieczających przed kapryśną aurą, wskazuje ekspert rynku nieruchomości Mirosław Król.

– Nad morzem kończone są kolejne inwestycje i następne apartamenty trafiają na rynek. Zainteresowanie jest duże, ale równy popyt nieco osłabia rosnąca podaż lokalizacji w takich miejscowościach jak Kołobrzeg, Międzyzdroje czy Świnoujście. Ceny są wyższe niż przed rokiem, ale oczywiście wszystko zależy od standardu apartamentu, lokalizacji, a także terminów – dodaje Mirosław Król.

Jak informuje w komunikacie Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie (PIG), w długi weekend sierpniowy obłożenie we wszystkich zrzeszonych w niej obiektach noclegowych zbliża się do 100 procent, w całym pasie nadmorskim również sięga 90-100 procent.

– Zainteresowanie tym terminem jest tak duże, że wyprzedaliśmy wszystkie miejsca już na początku tygodnia. Wpływ na to ma oczywiście pogoda i bogata oferta hotelu – mówi Piotr Gontarz z hotelu Linea Mare w Pobierowie, cytowany w komunikacie.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Donald Tusk w sprawie KPO dla branży turystycznej: Nie dajmy się zwariować
Hotele
Polskie Hotele Niezależne: Hejt na KPO podważa sens naszej pracy, szkodzi państwu i turystyce
Hotele
Burza wokół KPO. Branża turystyczna: Politycy nas nie słuchali, a teraz szukają winnych
Hotele
Pozew zbiorowy przeciwko Booking.com. Amerykańska platforma zabrała głos
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama