Hotelarze: Długi weekend czerwcowy będzie zdecydowanie lepszy od majówki

Wydłużony weekend związany ze świętem Bożego Ciała, który przypada na 19 - 22 czerwca, zapowiada się zdecydowanie lepiej od tegorocznej majówki, ale też od zeszłorocznej czerwcówki - wynika z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Publikacja: 19.06.2025 11:50

Hotelarze: Długi weekend czerwcowy będzie zdecydowanie lepszy od majówki

Foto: Adobe Stock

W maju obłożenie powyżej 50 procent zanotowało 78 procent obiektów, czyli o 31 punktów procentowych więcej niż w kwietniu. W tym 43 procent miało frekwencję powyżej 70 procent – informuje Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej wśród swoich członków.

Obłożenie poniżej 30 procenty zanotowało zaledwie 3 procent obiektów (o 12 punktów procentowych mniej niż w kwietniu). Aż 81 procent hoteli biznesowych uzyskało obłożenie powyżej 50 procent, w tym 35 procent miało frekwencję powyżej 70 procent. Nie było obiektów z obłożeniem mniejszym niż 30 procent.

Obiekty wypoczynkowe również uzyskały znacząco lepsze wskaźniki niż w kwietniu: 59 procent zapełniło się w więcej niż połowie (o 31 punktów procentowych więcej). Frekwencję poniżej 30 procent zanotowało tylko 6 procent.

Grupa „środka” stanowiła 35 procent.

Czytaj więcej

Czy europejskie gwiazdki hotelowe zastąpią polskie? „System kategoryzacyjny do rewizji”

Tegoroczny maj lepszy od ubiegłorocznego

Wskaźniki obłożenia były lepsze od uzyskanych rok temu. W 28 procentach ankietowanych hoteli frekwencja pogorszyła się w stosunku do maja zeszłego roku, w tym 12 procent obiektów zanotowało obniżenie do 5 punktów procentowych. 16 procent hoteli uzyskało obłożenie na tych samym poziomie co w roku ubiegłym. Natomiast 57 procent obiektów poprawiło obłożenie w stosunku do maja 2024 roku, z najliczniejszą grupą 31 procent hoteli z frekwencją wyższą do 5 punktów procentowych.

Także w porównaniu z zeszłym rokiem hotele biznesowe zanotowały większą poprawę niż wypoczynkowe. 23 procent hoteli biznesowych miało gorszy wskaźnik obłożenia niż w maju zeszłego roku, w tym 8 procent obiektów zanotowało spadek frekwencji do 5 punktów procentowych, a 8 procent powyżej 10 punktów procentowych. 58 procent hoteli poprawiło obłożenie, w tym 25 procent stanowiła grupa z frekwencją wyższą do 5 punktów procentowych i 21 procent z poprawą obłożenia o więcej niż 10 punktów procentowych.

41 procent obiektów wypoczynkowych zanotowało obniżenie wskaźnika obłożenia w stosunku do maja ubiegłego roku, w tym dwie równoliczne grupy z udziałem 18 procent każda zanotowały spadki do 5 punktów procentowych i do 10 punktów procentowych. 47 procent obiektów poprawiło obłożenie, z najliczniejszą grupą 18 procent hoteli z frekwencją wyższą do 5 punktów procentowych.

Czytaj więcej

Europejskie hotele ruszyły z akcją przeciw Booking.com. Domagają się milionów euro

Ceny w hotelach rosną. Popyt również

Średnie ceny rosły, licząc rok do roku, a tempo ich wzrostu zwiększyło się w stosunku do poprzedniego miesiąca. Odpowiedzi wskazują, że 63 procent hoteli (o 5 pp. więcej niż w kwietniu) podniosło ceny w stosunku do maja 2024 roku, w tym 45 procent odnotowało wzrost do 10 pp. 37 procent hoteli uzyskało ceny na poziomie zeszłego roku lub niższe, w tym 17 procent utrzymało te same ceny i również 17 procent zanotowało spadek do 10 procent.

Dane dotyczące przyjętych rezerwacji na czerwiec wskazują na dużą dynamikę rezerwacji i poprawę względem poprzednich miesięcy, szczególnie w hotelach wypoczynkowych.

11 procent ankietowanych hoteli (o 9 pp. mniej niż w maju) wskazuje aktualną frekwencję poniżej 30 procent. Obłożenie powyżej 50 procent ma 65 procent obiektów (o 21 pp. więcej niż w maju).

21 procent hoteli biznesowych nie przekracza frekwencji 30 procent, a powyżej 50 procent wykazuje 48 procent. Grupa hoteli z prognozą obłożenia w zakresie 30-50 procent stanowi 31 procent.

Czytaj więcej

Majówka okiem hotelarzy. Sam nocleg to za mało, goście oczekują pełnego pakietu usług

Hotele wypoczynkowe szykują się na czerwcówkę

Wydłużony weekend związany ze świętem Bożego Ciała (19-22 czerwca) zapowiada się zdecydowanie lepiej od tegorocznej majówki, ale też od zeszłorocznej czerwcówki.

Prawie 11 procent hoteli uczestniczących w ankiecie ma obłożenie poniżej 30 procent. Do tego należy dodać grupę 25 procent obiektów, które nie sprzedają oferty specjalnej w tym okresie. Hoteli wypełnionych w więcej niż połowie jest 58 procent.

Hotele biznesowe wypadają słabiej niż wypoczynkowe. 46 procent nie sprzedaje oferty, a obłożenie poniżej 30 procent notuje 13 procent obiektów.

Wszystkie hotele wypoczynkowe sprzedają noclegi i nie ma żadnego obiektu z frekwencją poniżej 50 procent. 82 procent jest już jest zapełnionych w 70 procentach.

W ankiecie przeprowadzonej przez IGHP od 9 do 13 czerwca 2025 roku wzięło udział 113 hoteli we wszystkich województwach. 80 procent z nich to hotele miejskie, 39 procent sieciowe, 43 procent biznesowe, 15 procent wypoczynkowe, a 42 procent łączące segment biznesowy z turystycznym. Większość ankietowanych hoteli (80 procent) ma nie więcej niż 150 pokojów, 50 procent mniej niż 100 pokojów (średnio 107). 95 procent obiektów to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.

W maju obłożenie powyżej 50 procent zanotowało 78 procent obiektów, czyli o 31 punktów procentowych więcej niż w kwietniu. W tym 43 procent miało frekwencję powyżej 70 procent – informuje Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego na podstawie wyników ankiety przeprowadzonej wśród swoich członków.

Obłożenie poniżej 30 procenty zanotowało zaledwie 3 procent obiektów (o 12 punktów procentowych mniej niż w kwietniu). Aż 81 procent hoteli biznesowych uzyskało obłożenie powyżej 50 procent, w tym 35 procent miało frekwencję powyżej 70 procent. Nie było obiektów z obłożeniem mniejszym niż 30 procent.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Czy hotele na Wyspach Kanaryjskich staną w środku lata? Groźba strajku wisi nad nimi
Hotele
Czy europejskie gwiazdki hotelowe zastąpią polskie? „System kategoryzacyjny do rewizji”
Hotele
Europejskie hotele ruszyły z akcją przeciw Booking.com. Domagają się milionów euro
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Hotele
Ultimatum pracowników hoteli na Wyspach Kanaryjskich - podwyżki albo strajk