Szwajcarskie koleje SBB (Schweizerische Bundesbahnen) oraz ich austriacki odpowiednik ÖBB (Österreichische Bundesbahnen) obsługiwały dotychczas wspólnie sześć nocnych połączeń kolejowych. Oferta ta ma być teraz poszerzona o kolejne cztery. Dane statystyczne z ostatnich lat wykazują znaczny wzrost zainteresowania nocnym transportem kolejowym. Liczba biletów sprzedanych na te połączenia wzrosła o 25 procent.
W ramach podpisanego porozumienia „Nightjet-Netz Schweiz 2024” planowane są nowe pociągi nocne ze Szwajcarii do Amsterdamu, Rzymu i Barcelony. Przedsięwzięcie jest możliwe dzięki wsparciu finansowym ze szwajcarskiego funduszu klimatycznego.
Pierwszy etap współpracy zakończy się w grudniu 2021 roku uruchomieniem połączenia Zurych – Bazylea – Frankfurt – Kolonia – Amsterdam. W 2023 roku powstaną kolejne trasy nocnych pociągów do niemieckich miast, takich jak Berlin i Hamburg, a potem także do Lipska i Drezna. Ukoronowaniem współpracy obu narodowych przewoźników będą połączenia Zurychu z Rzymem i Barceloną.
CZYTAJ TEŻ: Nocne pociągi wracają do łask
ÖBB, która, współpracując z polskimi PKP, obsługuje także połączenia do Krakowa i Warszawy, nie poinformowała o dalszym rozwoju połączeń w kierunku regionu Europy Środkowo-Wschodniej.