Jak donosi „Der Spiegel”, według danych z 2024 roku liczba pasażerów na trasach międzynarodowych, którymi podróż trwa dłużej niż cztery godziny, wzrosła o 5 procent, porównując rok do roku, podczas gdy krótsze relacje zanotowały wzrost jedynie o 1,5 procent – podaje w swoim raporcie Deutsche Bahn.
Czytaj więcej
FlixTrain zamówił 65 pociągów dużych prędkości. Łączna wartość kontraktu to około 2,4 miliarda eu...
Największym zainteresowaniem cieszyło się połączenie Berlin – Kraków (około 7 godzin jazdy), które odnotowało niemal 30-procentowy wzrost liczby podróżnych. Drugie miejsce zajmuje trasa Hamburg – Kopenhaga (4 godziny 45 minut), z przyrostem 19-procentowym. W analizie pod uwagę wzięto 100 najpopularniejszych międzynarodowych tras kolejowych z i do Niemiec.
Z Berlina do Neapolu, Paryża, Londynu - Koleje Niemieckie chcą więcej jeździć za granicę
Deutsche Bahn od lat rozbudowuje swoją ofertę międzynarodową – pod koniec 2024 roku uruchomiono bezpośredni pociąg ICE z Berlina do Paryża. Na 2026 rok planowane są nowe połączenia z Monachium do Mediolanu i Rzymu we współpracy z kolejami włoskimi Trenitalia i austriackimi ÖBB. Od 2028 roku szybkie pociągi Frecciarossa mają połączyć Berlin z Neapolem.
Czytaj więcej
Trasa kolei dużych prędkości z Madrytu do Lizbony przez Badajos ma zostać ukończona w 2030 roku,...