Deutsche Bahn: Coraz więcej długich podróży koleją. A najwięcej z Berlina do Krakowa

Podróże pociągami na długich dystansach mają coraz więcej pasażerów. Raport Deutsche Bahn obala teorię, że jeśli przejazd koleją trwa ponad cztery godziny, pasażerowie z niego rezygnują.

Publikacja: 26.06.2025 06:00

Deutsche Bahn: Coraz więcej długich podróży koleją. A najwięcej z Berlina do Krakowa

Foto: Adobe Stock

Jak donosi „Der Spiegel”, według danych z 2024 roku liczba pasażerów na trasach międzynarodowych, którymi podróż trwa dłużej niż cztery godziny, wzrosła o 5 procent, porównując rok do roku, podczas gdy krótsze relacje zanotowały wzrost jedynie o 1,5 procent – podaje w swoim raporcie Deutsche Bahn.

Czytaj więcej

FlixTrain kupuje pociągi dużych prędkości. „To otwiera nową erę kolei w Europie”

Największym zainteresowaniem cieszyło się połączenie Berlin – Kraków (około 7 godzin jazdy), które odnotowało niemal 30-procentowy wzrost liczby podróżnych. Drugie miejsce zajmuje trasa Hamburg – Kopenhaga (4 godziny 45 minut), z przyrostem 19-procentowym. W analizie pod uwagę wzięto 100 najpopularniejszych międzynarodowych tras kolejowych z i do Niemiec.

Z Berlina do Neapolu, Paryża, Londynu - Koleje Niemieckie chcą więcej jeździć za granicę

Deutsche Bahn od lat rozbudowuje swoją ofertę międzynarodową – pod koniec 2024 roku uruchomiono bezpośredni pociąg ICE z Berlina do Paryża. Na 2026 rok planowane są nowe połączenia z Monachium do Mediolanu i Rzymu we współpracy z kolejami włoskimi Trenitalia i austriackimi ÖBB. Od 2028 roku szybkie pociągi Frecciarossa mają połączyć Berlin z Neapolem.

Czytaj więcej

Szybki pociąg połączy Madryt z Lizboną. Pretekstem piłka nożna

Równolegle trwają rozmowy z Eurostarem o połączeniu Londyn – Frankfurt, które Deutsche Bahn określa jako „ambitne przedsięwzięcie”.

Jeden bilet kolejowy na prawie całą Europę

Jesienią tego roku DB wprowadzi nowy standard wymiany danych, który uprości zakup biletów na przejazdy międzynarodowe. Rozwiązanie zostanie wdrożone we współpracy z kolejami austriackimi (ÖBB) i szwajcarskimi (SBB), ale w kolejnych miesiącach mają dołączyć do niego partnerzy z innych krajów. Dzięki temu pasażerowie dostaną jeden wspólny bilet na całą trasę, a nie – jak dotychczas – osobne bilety od każdego przewoźnika. Zmniejszy to ryzyko utraty praw pasażerskich w przypadku opóźnień i przesiadek.

- Zakładamy, że do końca przyszłego roku większość krajów Europy będzie zintegrowana w tym systemie – zapowiada członek zarządu DB ds. dalekobieżnych przewozów pasażerskich Michael Peterson.

Jak donosi „Der Spiegel”, według danych z 2024 roku liczba pasażerów na trasach międzynarodowych, którymi podróż trwa dłużej niż cztery godziny, wzrosła o 5 procent, porównując rok do roku, podczas gdy krótsze relacje zanotowały wzrost jedynie o 1,5 procent – podaje w swoim raporcie Deutsche Bahn.

Największym zainteresowaniem cieszyło się połączenie Berlin – Kraków (około 7 godzin jazdy), które odnotowało niemal 30-procentowy wzrost liczby podróżnych. Drugie miejsce zajmuje trasa Hamburg – Kopenhaga (4 godziny 45 minut), z przyrostem 19-procentowym. W analizie pod uwagę wzięto 100 najpopularniejszych międzynarodowych tras kolejowych z i do Niemiec.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Kolej
FlixTrain kupuje pociągi dużych prędkości. „To otwiera nową erę kolei w Europie”
Kolej
Szybki pociąg połączy Madryt z Lizboną. Pretekstem piłka nożna
Kolej
Pociągiem na wakacje w Chorwacji. "Obiad w Warszawie, śniadanie nad Adriatykiem"
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Kolej
Pendolino dojedzie do Świnoujścia. „Turbodoładowanie nadmorskiej turystyki”