Przed pandemią linie lotnicze Emirates rozpatrywały średnio 35 tysięcy wniosków o zwrot pieniędzy za niewykorzystane bilety miesięcznie – podaje biuro prasowe przewoźnika w komunikacie. Obecnie przygotowują się do obsługi 150 tysięcy wniosków na miesiąc i zamierzają nadrobić zaległości z początkiem sierpnia. Na rozpatrzenie czeka w sumie prawie pół miliona wniosków.
„Aby przyspieszyć ten proces, Emirates podjęły działania mające na celu restrukturyzację procedur i zwiększenie wydajności” – głosi komunikat.
CZYTAJ TEŻ: Emirates: Zanim wejdziesz na pokład, zrobią ci test na covid-19
– To dla nas trudny okres. Zaczynamy korzystać z rezerw gotówkowych. Chcielibyśmy zapewnić naszych klientów i partnerów handlowych, że będziemy honorować zwroty pieniędzy i że staramy się przyspieszyć ten proces – mówi prezes Emirates Tim Clark, cytowany w komunikacie.
– Sytuacja była dynamiczna we wczesnych tygodniach pandemii, ale od tego czasu zmieniliśmy zasady dotyczące zwrotów w związku z covid-19, stosując proste, ujednolicone procedury. Kontaktowaliśmy się również z podróżnymi, którzy wcześniej złożyli wnioski o zwrot pieniędzy lub zmianę rezerwacji, aby poinformować ich o dostępności nowych opcji – dodaje.