LOT: Dreamlinerem z Warszawy do Barcelony? Proszę bardzo

Popyt na majowe rejsy do Barcelony skłonił LOT do podstawienia na tej trasie dreamlinera B787-8. Maszyna przeznaczona do dalekich, międzykontynentalnych, lotów wykona pięć rotacji na tej trasie.

Publikacja: 06.04.2023 17:02

Szerokokadłubowy dreamliner zabiera 252 pasażerów, podczas gdy boeing 737 MAX - 220

Szerokokadłubowy dreamliner zabiera 252 pasażerów, podczas gdy boeing 737 MAX - 220

Foto: Materiały prasowe LOT

Ceny nie są promocyjne. - Bilety na majowe terminy do Barcelony błyskawicznie się wyprzedają. Dlatego B737 za 189 miejscami zastąpimy dreamlinerem,który ma 252 miejsca — mówi Krzysztof Moczulski, rzecznik LOT-u. I nawet nie chodzi o majówkę, tylko o rejsy 7, 11, 13, 14 i 18 maja.

LOT zdecydował wprowadzić zmiany w rozkładzie lotów do Barcelony. W maju pięciokrotnie do Katalonii poleci 252-miejscowy samolot szerokokadłubowy, a nie jak planowano wcześniej, wąskokadłubowe boeingi 737 MAX, zabierające do 220 pasażerów.

Ceny przelotów dreamlinerami do Barcelony zaczynają się od 598 złotych przy wylocie z Warszawy na przykład 7 maja, jeśli pasażer zabiera wyłącznie bagaż podręczny. Za bagaż nadany taryfa rośnie o 150 złotych. W klasie biznes, w której rejs trwający 3 godziny można spędzić na rozłożonym na płasko łóżku, trzeba się liczyć z wydatkiem w wysokości 1441 złotych, ale w tym wypadku pasażer ma prawo do bezpłatnego przewiezienia dwóch sztuk bagażu rejestrowanego.

Przy powrocie, na przykład 11 maja za bilet w klasie ekonomicznej ceny zaczynają się od 541 złotych i od 1443 złotych w klasie biznes. W "ekonomii" na 7 maja, we czwartek, 6 kwietnia po południu, było dostępnych już tylko 6 miejsc.

Dla porównania taka sama podróż Lufthansą z Warszawy do Barcelony z przesiadką w Monachium, bądź Frankfurcie, to wydatek dwukrotnie, a nawet przy niektórych konfiguracjach rejsów trzykrotnie wyższy w obu klasach podróży.

Moczulski przypomina, że nie jest to pierwsza sytuacja, kiedy dreamlinery poleci na trasie europejskiej. Te maszyny obsługiwały już operacje, na przykład na londyńskie lotnisko Heathrow w okresie największego obłożenia. A LOT nie jest jedynym europejskim przewoźnikiem, która podstawia samoloty szerokokadłubowe na trasy, na których lata zazwyczaj mniejszymi maszynami.

Czytaj więcej

Google gwarantuje cenę biletu lotniczego. Jeśli spadnie - zwróci różnicę

W czasie tegorocznej Wielkanocy Lufthansa będzie latała na Majorkę boeingami 747-8, które zabierają na pokład 364 pasażerów. Tutaj cena biletu, na przykład z Frankfurtu, zaczyna się od 123 euro dla podróżnych, którzy nie nadają bagażu i podróżują wyłącznie z podręcznym. Jeśli zabiorą bagaż, dopłacą po 20 euro.

Niemieckie linie oferowały już taką opcję podróży na Majorkę w wakacje 2021 i 2022 roku. W tym roku oferta wróciła, ale pierwszy raz Lufthansa zdecydowała się na podstawienie większych maszyn także na Wielkanoc.

Ceny nie są promocyjne. - Bilety na majowe terminy do Barcelony błyskawicznie się wyprzedają. Dlatego B737 za 189 miejscami zastąpimy dreamlinerem,który ma 252 miejsca — mówi Krzysztof Moczulski, rzecznik LOT-u. I nawet nie chodzi o majówkę, tylko o rejsy 7, 11, 13, 14 i 18 maja.

LOT zdecydował wprowadzić zmiany w rozkładzie lotów do Barcelony. W maju pięciokrotnie do Katalonii poleci 252-miejscowy samolot szerokokadłubowy, a nie jak planowano wcześniej, wąskokadłubowe boeingi 737 MAX, zabierające do 220 pasażerów.

Pozostało 82% artykułu
Linie Lotnicze
Awaria Microsoftu. Zamieszanie na lotniskach, linie lotnicze proszą o wcześniejszy przyjazd
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Linie Lotnicze
Trzy nowe trasy Wizz Aira z Krakowa. Cel - Włochy, Hiszpania, Rumunia
Linie Lotnicze
LOT wraca na popularną trasę na południe Europy
Linie Lotnicze
UOKiK oskarża Enter Aira o lekceważenie praw pasażerów. "Utrudnia wypłacanie odszkodowań"
Linie Lotnicze
Linie lotnicze boją się turbulencji. Szybciej będą kończyć serwis pokładowy