LOT: Dreamlinerem z Warszawy do Barcelony? Proszę bardzo

Popyt na majowe rejsy do Barcelony skłonił LOT do podstawienia na tej trasie dreamlinera B787-8. Maszyna przeznaczona do dalekich, międzykontynentalnych, lotów wykona pięć rotacji na tej trasie.

Publikacja: 06.04.2023 17:02

Szerokokadłubowy dreamliner zabiera 252 pasażerów, podczas gdy boeing 737 MAX - 220

Szerokokadłubowy dreamliner zabiera 252 pasażerów, podczas gdy boeing 737 MAX - 220

Foto: Materiały prasowe LOT

Ceny nie są promocyjne. - Bilety na majowe terminy do Barcelony błyskawicznie się wyprzedają. Dlatego B737 za 189 miejscami zastąpimy dreamlinerem,który ma 252 miejsca — mówi Krzysztof Moczulski, rzecznik LOT-u. I nawet nie chodzi o majówkę, tylko o rejsy 7, 11, 13, 14 i 18 maja.

LOT zdecydował wprowadzić zmiany w rozkładzie lotów do Barcelony. W maju pięciokrotnie do Katalonii poleci 252-miejscowy samolot szerokokadłubowy, a nie jak planowano wcześniej, wąskokadłubowe boeingi 737 MAX, zabierające do 220 pasażerów.

Ceny przelotów dreamlinerami do Barcelony zaczynają się od 598 złotych przy wylocie z Warszawy na przykład 7 maja, jeśli pasażer zabiera wyłącznie bagaż podręczny. Za bagaż nadany taryfa rośnie o 150 złotych. W klasie biznes, w której rejs trwający 3 godziny można spędzić na rozłożonym na płasko łóżku, trzeba się liczyć z wydatkiem w wysokości 1441 złotych, ale w tym wypadku pasażer ma prawo do bezpłatnego przewiezienia dwóch sztuk bagażu rejestrowanego.

Przy powrocie, na przykład 11 maja za bilet w klasie ekonomicznej ceny zaczynają się od 541 złotych i od 1443 złotych w klasie biznes. W "ekonomii" na 7 maja, we czwartek, 6 kwietnia po południu, było dostępnych już tylko 6 miejsc.

Dla porównania taka sama podróż Lufthansą z Warszawy do Barcelony z przesiadką w Monachium, bądź Frankfurcie, to wydatek dwukrotnie, a nawet przy niektórych konfiguracjach rejsów trzykrotnie wyższy w obu klasach podróży.

Moczulski przypomina, że nie jest to pierwsza sytuacja, kiedy dreamlinery poleci na trasie europejskiej. Te maszyny obsługiwały już operacje, na przykład na londyńskie lotnisko Heathrow w okresie największego obłożenia. A LOT nie jest jedynym europejskim przewoźnikiem, która podstawia samoloty szerokokadłubowe na trasy, na których lata zazwyczaj mniejszymi maszynami.

Czytaj więcej

Google gwarantuje cenę biletu lotniczego. Jeśli spadnie - zwróci różnicę

W czasie tegorocznej Wielkanocy Lufthansa będzie latała na Majorkę boeingami 747-8, które zabierają na pokład 364 pasażerów. Tutaj cena biletu, na przykład z Frankfurtu, zaczyna się od 123 euro dla podróżnych, którzy nie nadają bagażu i podróżują wyłącznie z podręcznym. Jeśli zabiorą bagaż, dopłacą po 20 euro.

Niemieckie linie oferowały już taką opcję podróży na Majorkę w wakacje 2021 i 2022 roku. W tym roku oferta wróciła, ale pierwszy raz Lufthansa zdecydowała się na podstawienie większych maszyn także na Wielkanoc.

Ceny nie są promocyjne. - Bilety na majowe terminy do Barcelony błyskawicznie się wyprzedają. Dlatego B737 za 189 miejscami zastąpimy dreamlinerem,który ma 252 miejsca — mówi Krzysztof Moczulski, rzecznik LOT-u. I nawet nie chodzi o majówkę, tylko o rejsy 7, 11, 13, 14 i 18 maja.

LOT zdecydował wprowadzić zmiany w rozkładzie lotów do Barcelony. W maju pięciokrotnie do Katalonii poleci 252-miejscowy samolot szerokokadłubowy, a nie jak planowano wcześniej, wąskokadłubowe boeingi 737 MAX, zabierające do 220 pasażerów.

Pozostało 82% artykułu
Linie Lotnicze
Prezes Emirates: Nasza reakcja na ulewy daleka od doskonałości. Przepraszam
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Linie Lotnicze
Wizz Air: Abonament na loty na stałe w ofercie i z dłuższym okresem subskrypcji
Linie Lotnicze
Dokąd Polacy polecą na majówkę? Ryanair: Prym wiodą trzy kraje
Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej