Nowy model z rodziny airbusów A320neo to samolot wąskokadłubowy, który pozwala, jak czytamy w informacji przewoźnika, „oferować niskie ceny, większy komfort i wyjątkowo efektywną obsługę tras trwających ponad sześć godzin”.
Czytaj więcej
Co powoduje największy dyskomfort podczas podróży samolotem? Takie pytanie zadała w ankiecie firm...
Dzięki temu „otwiera nowe horyzonty (…) oferując bezpośrednie loty do ekscytujących nowych miejsc, które dotychczas były dostępne jedynie za pośrednictwem szerokokadłubowych samolotów obsługiwanych przez drogich przewoźników dalekodystansowych”. Do zalet nowej maszyny Wizz Air zalicza też „więcej miejsc na pokładzie i brak klasy biznes”.
Nie ujawnia swoich konkretnych planów dotyczących samolotu, ale zapowiada „więcej bezpośrednich połączeń, bez uciążliwych przesiadek i z krótszym całkowitym czasem podróży, niższe ceny biletów, przy pełnym skupieniu na potrzebach naszych klientów i (…) znacznie mniejszy ślad węglowy w porównaniu z szerokokadłubowymi samolotami obsługującymi te same trasy”.
Bliska współpraca Wizz Aira z Airbusem
- Odbiór pierwszego samolotu A321XLR to przełomowy moment zarówno dla Wizz Aira, jak i dla naszych pasażerów – przekonuje cytowany w komunikacie przewoźnika jego chief corporate officer Owain Jones. - Ten samolot to jeden z najważniejszych rezultatów naszej ponad 20-letniej, bliskiej współpracy z kluczowym partnerem, firmą Airbus. Pasażerowie będą mogli cieszyć się nowoczesnymi udogodnieniami na pokładzie, większym komfortem, cichszym lotem i najbardziej paliwooszczędnym samolotem w swojej klasie. To nie tylko wyraz naszego zaangażowania w innowacje i jakość – to także wyznaczenie nowego standardu w branży lotniczej. Przyszłość podróży właśnie nadeszła.