Wizz Air odebrał swojego pierwszego airbusa A321XLR. Poleci nim na inne kontynenty

Wizz Air odebrał swój pierwszy w historii samolot Airbus A321XLR. Dzięki tej maszynie zamierza „zaoferować dalekodystansowe loty międzykontynentalne”.

Publikacja: 20.05.2025 19:07

Airbus A321XLR

Airbus A321XLR

Foto: Wizz Air

Nowy model z rodziny airbusów A320neo to samolot wąskokadłubowy, który pozwala, jak czytamy w informacji przewoźnika, „oferować niskie ceny, większy komfort i wyjątkowo efektywną obsługę tras trwających ponad sześć godzin”.

Czytaj więcej

Pasażerowie samolotów boją się turbulencji, ale jest coś, czego nie lubią jeszcze bardziej

Dzięki temu „otwiera nowe horyzonty (…) oferując bezpośrednie loty do ekscytujących nowych miejsc, które dotychczas były dostępne jedynie za pośrednictwem szerokokadłubowych samolotów obsługiwanych przez drogich przewoźników dalekodystansowych”. Do zalet nowej maszyny Wizz Air zalicza też „więcej miejsc na pokładzie i brak klasy biznes”.

Nie ujawnia swoich konkretnych planów dotyczących samolotu, ale zapowiada „więcej bezpośrednich połączeń, bez uciążliwych przesiadek i z krótszym całkowitym czasem podróży, niższe ceny biletów, przy pełnym skupieniu na potrzebach naszych klientów i (…) znacznie mniejszy ślad węglowy w porównaniu z szerokokadłubowymi samolotami obsługującymi te same trasy”.

Bliska współpraca Wizz Aira z Airbusem

- Odbiór pierwszego samolotu A321XLR to przełomowy moment zarówno dla Wizz Aira, jak i dla naszych pasażerów – przekonuje cytowany w komunikacie przewoźnika jego chief corporate officer Owain Jones. - Ten samolot to jeden z najważniejszych rezultatów naszej ponad 20-letniej, bliskiej współpracy z kluczowym partnerem, firmą Airbus. Pasażerowie będą mogli cieszyć się nowoczesnymi udogodnieniami na pokładzie, większym komfortem, cichszym lotem i najbardziej paliwooszczędnym samolotem w swojej klasie. To nie tylko wyraz naszego zaangażowania w innowacje i jakość – to także wyznaczenie nowego standardu w branży lotniczej. Przyszłość podróży właśnie nadeszła.

Jak czytamy dalej, nowoczesny airbus „to strategiczna inwestycja”, która zapewni przewagę i wyróżni linię lotniczą „na tle innych ultraniskokosztowych przewoźników”.

- Airbus A321XLR z silnikiem GTF wnosi nową wartość do jego segmentu rynku, rozszerzając możliwości rozwoju Wizz Aira jako pierwszego z wielu operatorów – dodaje cytowany w informacji szef działu silników komercyjnych w firmie Pratt & Whitney Rick Deurloo .

W tym roku Wizz Air ma w sumie włączyć do swojej floty sześć airbusów modelu A321XLR.

Czytaj więcej

Ruch lotniczy w Europie rośnie. Za 25 lat będzie większy o ponad połowę

Zarazem ujawnia, że liczy na ponad 300 nowych samolotów, bo „koncentruje się na utrzymaniu jednej z najmłodszych, najbezpieczniejszych i najefektywniejszych flot w branży”. Chce rozszerzać siatkę połączeń w Europie, Afryce, Azji Środkowej i na Bliskim Wschodzie.

Wizz Air: nowy samolot, to mniej szkody w środowisku naturalnym

W dalszej części komunikatu biura prasowego Wizz Aira można dowiedzieć się, że airbus A321XLR pozwala zmniejszyć spalanie paliwa o 30 procent na jedno miejsce „w porównaniu z samolotami konkurencji poprzedniej generacji”, co stanowi „kluczowy element strategii dekarbonizacji Wizz Aira”. Ten efekt uzyskuje dzięki „najnowszym udoskonaleniom aerodynamicznym”, nowoczesnym silnikom firmy Pratt & Whitney i „zaawansowanej technologii kabiny”. Zapewnia też cichszy lot, a jego fotele zostały zrobione z materiałów pochodzących z recyklingu, które z kolei mogą być później jeszcze raz przetworzone. – Nasza skóra z recyklingu wytwarza ponad 80 procent mniej dwutlenku węgla niż tradycyjna – zapewnia z kolei prezes firmy Gen Phoenix John Kennedy.

Nowy model z rodziny airbusów A320neo to samolot wąskokadłubowy, który pozwala, jak czytamy w informacji przewoźnika, „oferować niskie ceny, większy komfort i wyjątkowo efektywną obsługę tras trwających ponad sześć godzin”.

Dzięki temu „otwiera nowe horyzonty (…) oferując bezpośrednie loty do ekscytujących nowych miejsc, które dotychczas były dostępne jedynie za pośrednictwem szerokokadłubowych samolotów obsługiwanych przez drogich przewoźników dalekodystansowych”. Do zalet nowej maszyny Wizz Air zalicza też „więcej miejsc na pokładzie i brak klasy biznes”.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
Zbankrutowała linia lotnicza, jej klienci stracili miliony. „To się musi skończyć”
Linie Lotnicze
Pasażer Ryanaira skazany za burdę na pokładzie. Linia lotnicza: Zero tolerancji
Linie Lotnicze
Nowy chiński kierunek w siatce Emirates - dla turystyki i biznesu
Linie Lotnicze
Polityka Donalda Trumpa najmocniej uderza w tanie linie lotnicze