Kvarko inwestuje w sztuczną inteligencję

materiały prasowe

Kvarko zainwestował 1,2 mln złotych w spółkę Hotel Application, która pracuje nad pierwszym na świecie rozwiązaniem wspierającym organizację wydarzeń dla branży hotelarskiej, wykorzystującym sztuczną inteligencję

Projekt obejmuje stworzenie narzędzia w oparciu o sztuczną inteligencję, które zapewni hotelom nie tylko usprawnienie procesu zarządzania komunikacją przy wydarzeniach, ale również zaoferuje zupełnie nowe możliwości biznesowe: rozpowszechnienie atrakcyjnej przestrzeni reklamowej wewnątrz aplikacji, nowe kanały marketingowe, czy poszerzenie bazy gości – informuje przedstawiciel firmy Kvarko Iwona Mojsiuszko.

Z punktu widzenia hotelu, inteligentne rozwiązania ograniczą koszty obsługi, marketingu oraz znacznie usprawnią proces organizacji konferencji i innych wydarzeń.

Inwestycja przeprowadzona została w ramach działania Bridge Alfa współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Pomysłodawcą projektu Hotel Application jest spółka Meeting Application, która działa na międzynarodowym rynku wsparcia komunikacji wydarzeniowej od 2013 roku. W tym czasie zaprojektowała i wdrożyła na rynek aplikację Meeting Application, która przeznaczona jest bezpośrednio dla organizatorów i uczestników konferencji. Do tej pory Meeting Application wsparła kilkaset dużych wydarzeń w ponad 31 krajach zlokalizowanych na 6 kontynentach. Aplikacja została wykorzystana przez takie marki, jak Coca-Cola, Reebok, Samsung, Bayer, DHL, Shell, czy Credit-Agricole.

– Rozwój Meeting Application wyraźnie wskazuje, że rynek usług hotelarskich potrzebuje narzędzi poprawiających komunikację i zarządzanie wydarzeniami. Duże sieci hoteli już wymagają dostosowanych do swoich potrzeb rozwiązań – nie tylko takich, które usprawnią przepływ informacji, ale przede wszystkim pozwolą komercyjnie wykorzystać dostęp do uczestników konferencji – mówi prezes zarządu Meeting Application Adrian Czyczerski. – Stąd pomysł na stworzenie osobnej spółki Hotel Application, która skupi się na realizacji tych potrzeb. Wykorzystanie sztucznej inteligencji, analizy ogromnej ilości danych generowanych przez gości hotelowych oraz naszego doświadczenia, ze wsparciem funduszu Kvarko, może zrewolucjonizować ten obszar działań sieci hotel – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sejm uchwalił specustawę, rozwiązania dla turystyki zgodne z zapowiedziami

Plus 180 dni na zwrot zaliczek i vouchery w rozliczeniu dla klientów biur podróży, ...

Hotel MGallery by Sofitel powstanie we Wrocławiu

Wmurowano kamień węgielny pod hotel na Ostrowie Tumskim we Wrocławiu. Pięciogwiazdkowy obiekt, który ma ...

Ryanair Holidays zniżkami zawalczy o klientów

Ryanair chce mocniej wejść w touroperatorkę. Jedną z głównych kart przetargowych mają być zniżki ...

Traveldata: Drobna podwyżka „lastów” w biurach podróży

Oferta dużego touroperatora może zmienić znacząco średnią cenę wyjazdów na polskim rynku. Pokazał to ...

Traveldata: Wrzesień w biurach podróży pod znakiem podwyżek

Ktoś, kto planował wypoczynek we wrześniu, najtaniej mógł w ostatnim tygodniu kupić wyjazd do ...

Rosja otworzyła pierwszy w historii most na Krym

Prezydent Władimir Putin otworzył dzisiaj oficjalnie most łączący Rosję z okupowanym przez nią Półwyspem ...