Projekt obejmuje stworzenie narzędzia w oparciu o sztuczną inteligencję, które zapewni hotelom nie tylko usprawnienie procesu zarządzania komunikacją przy wydarzeniach, ale również zaoferuje zupełnie nowe możliwości biznesowe: rozpowszechnienie atrakcyjnej przestrzeni reklamowej wewnątrz aplikacji, nowe kanały marketingowe, czy poszerzenie bazy gości – informuje przedstawiciel firmy Kvarko Iwona Mojsiuszko.

Z punktu widzenia hotelu, inteligentne rozwiązania ograniczą koszty obsługi, marketingu oraz znacznie usprawnią proces organizacji konferencji i innych wydarzeń.

Inwestycja przeprowadzona została w ramach działania Bridge Alfa współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Pomysłodawcą projektu Hotel Application jest spółka Meeting Application, która działa na międzynarodowym rynku wsparcia komunikacji wydarzeniowej od 2013 roku. W tym czasie zaprojektowała i wdrożyła na rynek aplikację Meeting Application, która przeznaczona jest bezpośrednio dla organizatorów i uczestników konferencji. Do tej pory Meeting Application wsparła kilkaset dużych wydarzeń w ponad 31 krajach zlokalizowanych na 6 kontynentach. Aplikacja została wykorzystana przez takie marki, jak Coca-Cola, Reebok, Samsung, Bayer, DHL, Shell, czy Credit-Agricole.

– Rozwój Meeting Application wyraźnie wskazuje, że rynek usług hotelarskich potrzebuje narzędzi poprawiających komunikację i zarządzanie wydarzeniami. Duże sieci hoteli już wymagają dostosowanych do swoich potrzeb rozwiązań – nie tylko takich, które usprawnią przepływ informacji, ale przede wszystkim pozwolą komercyjnie wykorzystać dostęp do uczestników konferencji – mówi prezes zarządu Meeting Application Adrian Czyczerski. – Stąd pomysł na stworzenie osobnej spółki Hotel Application, która skupi się na realizacji tych potrzeb. Wykorzystanie sztucznej inteligencji, analizy ogromnej ilości danych generowanych przez gości hotelowych oraz naszego doświadczenia, ze wsparciem funduszu Kvarko, może zrewolucjonizować ten obszar działań sieci hotel – dodaje.