Filmowe nominacje do Oscarów pomagają hotelarzom

AFP

Według danych serwisu pośredniczącego w wyszukiwaniu noclegów Hotels.com, głośne filmy przyciągają turystów w miejsca, w których się rozgrywają ich akcje

O ponad 20 procent w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosło zainteresowanie hotelami w Los Angeles po premierze nominowanego do Oskara filmu „La La Land”. Indyjska Kalkuta zanotowała wzrost wyszukiwań noclegów o prawie 70 procent po pokazaniu się w kinach filmu „Lion. Droga do domu”. Trzy razy więcej zapytań notują hotele w Bostonie po premierze „Manchester by the Sea”, a prawie 30 procent więcej urlopowiczów rozważa wyprawę do Waszyngtonu, po obejrzeniu „Jackie”.

Wszystkie te filmy są nominowane do Oskarów. „La La Land” nawet w czternastu kategoriach, wcześniej jedynym filmem, który osiągnął ten rekordowy wynik, był tylko „Titanic” w 1998 roku.

– Odnotowaliśmy wyraźny wzrost wyszukiwań hoteli w miejscach, w których osadzono akcję filmów nominowanych do Oscara – mówi cytowana w komunikacie Hotels.com jego wiceprezes Isabelle Pinson. – Urlopowicze pragną zobaczyć te miejsca na własne oczy. Filmy najwyraźniej wywarły wpływ na emocje i wyobraźnię ludzi z całego świata, którzy pragną wyruszyć w podróż i doświadczyć choć ich namiastki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skandaliczne zachowanie hotelarzy wobec klientów Neckermanna

Traktowanie klientów jako zakładników w rozliczeniach między kontrahentami uważamy za bezprawne i nieetyczne – ...

Morświn Happy w służbie Stena Line

Tego lata na pokładach promów Stena Line na podróżujące dzieci będzie czekać nowa maskotka ...

Agenci przyznają nagrody touroperatorom

Hiszpański Urząd ds. Turystyki w Niemczech ogłosił konkurs dla touroperatorów na najlepsze wyjazdy do ...

TGV zmienia nazwę na InOui

Francuska kolej SNCF ogłosiła, że od lipca rozpocznie stopniową zmianę nazwy historycznej marki superszybkich ...

Kazachstan – 52 osoby spłonęły w autobusie

Kazachstańskie MSW potwierdziło śmierć 52 pasażerów autobusu jadącego trasą z Samary do Szymkentu. Autobus ...

Przewozy Regionalne z pierwszym zyskiem od lat

Przewozy Regionalne, właściciel marki Polregio, osiągnęły w 2016 roku 51,2 miliona złotych zysku netto; ...