O ponad 20 procent w porównaniu z poprzednim rokiem wzrosło zainteresowanie hotelami w Los Angeles po premierze nominowanego do Oskara filmu „La La Land”. Indyjska Kalkuta zanotowała wzrost wyszukiwań noclegów o prawie 70 procent po pokazaniu się w kinach filmu „Lion. Droga do domu”. Trzy razy więcej zapytań notują hotele w Bostonie po premierze „Manchester by the Sea”, a prawie 30 procent więcej urlopowiczów rozważa wyprawę do Waszyngtonu, po obejrzeniu „Jackie”.

Wszystkie te filmy są nominowane do Oskarów. „La La Land” nawet w czternastu kategoriach, wcześniej jedynym filmem, który osiągnął ten rekordowy wynik, był tylko „Titanic” w 1998 roku.

– Odnotowaliśmy wyraźny wzrost wyszukiwań hoteli w miejscach, w których osadzono akcję filmów nominowanych do Oscara – mówi cytowana w komunikacie Hotels.com jego wiceprezes Isabelle Pinson. – Urlopowicze pragną zobaczyć te miejsca na własne oczy. Filmy najwyraźniej wywarły wpływ na emocje i wyobraźnię ludzi z całego świata, którzy pragną wyruszyć w podróż i doświadczyć choć ich namiastki.