Nie jesteśmy hotelowym supermarketem

Vienna House świętuje 10-lecie hotelu andel’s w Krakowie i planuje nowe otwarcia (nie tylko) nad Wisłą

Publikacja: 27.04.2017 10:42

Nie jesteśmy hotelowym supermarketem

Foto: materiały prasowe

Czterogwiazdkowy andel’s by Vienna House Cracow zamknął właśnie pierwszą dekadę istnienia na rynku. Z tej okazji odbyła się huczna impreza poprzedzona podsumowującą konferencją dla mediów. – Pierwszą koncepcję projektową nowej marki stworzyliśmy dla hotelu w Pradze i to w stolicy Republiki Czeskiej powstał pierwszy hotel andel’s we współpracy z Vienna House – mówił Florian Petrowsky z Warimpeksu. – Ponieważ byliśmy bardzo zadowoleni z tego produktu, zaczęliśmy poszukiwać kolejnych lokalizacji. Nasz pierwszy wybór padł na Kraków ze względów oczywistych, bo jest to zarówno meta przyjazdów biznesowych, jak i bardzo popularne weekendowo miejsce turystyczne. Nasza decyzja okazała się trafna – dodał.

Wielokrotnie nagradzany

Krakowski andel’s ma wyjątkowo dogodne położenie – graniczy z centrum handlowym Galeria Krakowska, połączonym z głównym dworcem kolejowym i autobusowym, a przez to również i lotniskiem. Niecałe 10 minut piechotą dzieli go od krakowskiej starówki. – Już od wielu lat między kwietniem a październikiem odnotowujemy bardzo wysokie, z reguły przekraczające 90 procent obłożenie – informował w rozmowie z Turystyką rp.pl Tomasz Piórkowski, dyrektor generalny krakowskiego obiektu, a zarazem dyrektor regionalny Vienna House na południową Polskę. – Dawniej tradycyjny okres posezonowy przypadał na miesiące między listopadem a marcem, natomiast w ostatnich latach ten okres się skraca do tego stopnia, że w naszym przypadku trwa od połowy grudnia do końca stycznia – połowy lutego, więc już w marcu jesteśmy mocno obłożeni.Poza turystami, którzy bardzo dobrze wypełniają nam hotel w weekendy, mamy bardzo duży odsetek klientów biznesowych przybywających do nas we wszystkie pory roku. Jesteśmy uwielbiani przez drużynę siatkarzy – wielokrotnie gościła u nas reprezentacja Polski, nocują u nas ludzie Kościoła. Dużym atutem jest bardzo dobra lokalizacja – dodał.

Napływ gości do krakowskich hoteli jest wynikiem wielokierunkowej, a zarazem dokładnie przemyślanej strategii miasta. – Położyliśmy w niej nacisk na Kraków jako ośrodek naukowy, akademicki, a zarazem kongresy i spotkania oraz tak zwane city breaki, czyli ofertę weekendową – podkreślała na konferencji Katarzyna Gądek z wydziału promocji i turystyki Urzędu Miasta Krakowa. Sprzyja temu otwarte w 2014 roku nowoczesne, wielofunkcyjne Centrum Kongresowe ICE Kraków.

Hotel andel’s w mieście Kraka zdobył wiele nagród. Wygrał pierwszą edycję konkursu „Hotel z pomysłem” miesięcznika branżowego „Hotelarz”, kilkukrotnie najlepiej oceniło go Trivago, użytkownicy TripAdvisora uznali go za najmodniejszy i jeden z najlepszych hoteli w Polsce. – Nie jesteśmy hotelowym supermarketem – możemy zaoferować gościom inne doświadczenia, podróżowanie w dobrym stylu, funkcjonalny wystrój i nowoczesność – podkreślił Tomasz Piórkowski. – I może naszym jedynym mankamentem jest to, że w Krakowie mamy za mało pokoi i nie zawsze możemy zakwaterować wszystkich chętnych – dodał.

Hotel andel’s by Vienna House od początku zarządzany był przez austriacką grupę hotelową Vienna House (wcześniej Vienna International Hotelmanagement AG). Został wybudowany w 2007 roku przez grupę Warimpex oraz spółki UBM Poland i Porr Polska. Za wystrój wnętrz odpowiada duet londyńskich architektów Jestico+While.

Do tej pory powstały cztery obiekty pod marką andel’s by Vienna House – poza Pragą i Krakowem również w Berlinie i Łodzi.

Więcej hoteli w Polsce

Grupa Vienna House ma teraz w Polsce pięć hoteli, poza wspomnianymi są jeszcze: Vienna House Easy Chopin w Krakowie, angelo by Vienna House w Katowicach i Vienna House Amber Baltic w Międzyzdrojach. Ale w planach są też następne. – Jesteśmy bardzo bliscy podpisania kontraktu w Warszawie – zdradził na konferencji Martin Ykema, dyrektor operacyjny Vienna House. – W stolicy moglibyśmy mieć nawet dwa obiekty, bo prowadzonych jest teraz kilka rozmów na ten temat – zdradził Turystyce rp.pl Tomasz Piórkowski, który w Vienna House zajmuje się również rozwojem projektów, czyli wyszukiwaniem w Polsce nowych lokalizacji dla hoteli sieci.

Na konferencji opowiadał: – Zależy nam na obiektach w największych miastach w Polsce. Interesują nas więc: Wrocław, Poznań i Trójmiasto. Z kolei hotele z linii easy, typu casual, trzy-czterogwiazdkowe chcielibyśmy rozwinąć w innych miastach powyżej 200 tysięcy mieszkańców jak: Lublin, Rzeszów czy Szczecin albo Katowice. Widzimy potencjał tego ostatniego miasta – hotel angelo, który tam mamy od siedmiu lat, osiągnął bardzo dobre wyniki. Interesuje nas też Kraków, gdzie mielibyśmy z obecnym dwa hotele. Natomiast przyglądamy się Łodzi, ale ponieważ powstaje tam teraz sporo nowych obiektów, wstrzymujemy się na kilka lat z decyzją, czy wchodzić na ten rynek – dodał.

Od 1 czerwca do wszystkich hoteli sieci w ośmiu krajach zostanie wprowadzony Kid’s koncept, czyli oferta dla najmłodszych gości. Przewidziano animacje, kąciki zabaw, menu dla dzieci, a w obiektach typowo wypoczynkowych, jak w Międzyzdrojach, propozycja będzie jeszcze szersza – na przykład opiekunki dla dzieci na czas, kiedy rodzice będą chcieli pobyć sami.

Europa i Azja

Austriacka sieć hotelowa Vienna House dysponuje teraz 32 hotelami w ośmiu krajach Europy Środkowej. – W związku ze zmianą głównego akcjonariusza nie zamierzamy ograniczać się do zarządzania obiektami, ale będziemy się też stawać ich właścicielami lub je dzierżawić – podkreślał Martin Ykema. W lutym bieżącego roku sieć opublikowała informację, że całościowy pakiet akcji zostaje przejęty przez Vienna House Capital, austriacką spółkę zależną od tajlandzkiej spółki akcyjnej U City PCL (U City), inwestującej w nieruchomości. Jej głównym akcjonariuszem (35, 64 procent) jest grupa BTSG, jedna z największych notowanych na giełdzie spółek w Tajlandii z kapitalizacją rynkową na poziomie 2,7 miliarda euro, działająca w sektorach: transportu, mediów, nieruchomości i usług. Oba przedsiębiorstwa mają siedzibę w Bangkoku i mają hotele w Tajlandii.

Jednocześnie spółka Vienna House Capital podpisała umowę kupna-sprzedaży siedmiu nieruchomości hotelowych oraz dzierżawy, które znajdują się w posiadaniu spółki Warimpex i częściowo spółki UBM. Wszystkie wspomniane hotele są już zarządzane przez Vienna House, a wraz z finalizacją transakcji zostaną one włączone do austriackiej grupy hotelowej. – Będziemy się nadal rozwijać w Europie w tempie 3-4 hoteli na rok, ale ze względu na nowego akcjonariusza mamy plan wejścia na rynek azjatycki i na Kubę, gdzie chcemy pojawić się jako pierwsi ze znanych marek – podkreślał Ykema.

Czterogwiazdkowy andel’s by Vienna House Cracow zamknął właśnie pierwszą dekadę istnienia na rynku. Z tej okazji odbyła się huczna impreza poprzedzona podsumowującą konferencją dla mediów. – Pierwszą koncepcję projektową nowej marki stworzyliśmy dla hotelu w Pradze i to w stolicy Republiki Czeskiej powstał pierwszy hotel andel’s we współpracy z Vienna House – mówił Florian Petrowsky z Warimpeksu. – Ponieważ byliśmy bardzo zadowoleni z tego produktu, zaczęliśmy poszukiwać kolejnych lokalizacji. Nasz pierwszy wybór padł na Kraków ze względów oczywistych, bo jest to zarówno meta przyjazdów biznesowych, jak i bardzo popularne weekendowo miejsce turystyczne. Nasza decyzja okazała się trafna – dodał.

Pozostało 89% artykułu
Noclegi
Ministerstwo rozwoju: We wrześniu opłata turystyczna
Noclegi
Kołobrzeski Sand zmienia się w Royal Tulip z piątą gwiazdką
Noclegi
„Zamknięte Mazury, szczyt covidowej bzdury” – hotelarze protestują pod KPRM
Noclegi
Barceló zapowiada ekspansję – szykuje 13 nowych hoteli
Noclegi
Wyspy Kanaryjskie bez turystów. Tak pusto jeszcze nie było