Metropolo otworzył podwoje w Krakowie

Tom Kurek

To pierwszy w Europie hotel tej chińskiej marki. Wnętrza urządzone są w stylu chińskim, a w recepcji można się napić chińskiej herbaty

Metropolo Kraków by Golden Tulip mieści się w budynku przy ulicy Orzechowej 11 (około 6 kilometrów od centrum miasta), w którym kilka lat temu miało powstać Centrum Kongresowe Gromada.

To pierwszy poza Chinami hotel marki Metropolo należącej do Shanghai Jin Jiang International Hotels Group, największej grupy hotelowej w Chinach i całej Azji i jednej z 10 największych na świecie – podaje hotel w komunikacie prasowym. Należy do niej 7,7 tysiąca hoteli różnych marek o łącznej liczbie 800 tysięcy pokoi w ponad 530 miastach i 67 krajach na całym świecie.

Obiektem zarządza z kolei Louvre Hotels Group, właściciel między innymi marek Premiere Classe, Campanile i Golden Tulip.

Hotel o standardzie czterech gwiazdek ma 220 pokoi urządzonych w stylu „chińskiego art déco”. Zaprojektowanie wnętrz powierzono pracowni architektonicznej Tremend.

– W recepcji znalazło się miejsce, gdzie można skosztować chińskiej herbaty – mówi architekt i prezes tej firmy Magdalena Federowicz-Boule, cytowana w komunikacie. – Nieco egzotyczna estetyka chińskiego art déco przenika się tu z europejskim wzornictwem w sposób naturalny i niewymuszony. Głównym akcentem dekoracyjnym są pozłacane klatki. Charakteru dodają eleganckie meble i oświetlenie oraz detale – chińska mozaika, lustra czy ozdobny żyrandol – dodaje Federowicz-Boule.

W hotelu znalazło się również 16 sal konferencyjnych o łącznej powierzchni ponad 2 tysięcy metrów kwadratowych, strefa fitness i restauracja Yulan z kuchnią chińską i polską.

Strefy wspólne zaaranżowano w taki sposób, aby sprzyjały nawiązywaniu kontaktów – duże stoły i wygodne krzesła zachęcają do wspólnego celebrowania posiłków. Do prywatnych rozmów przy filiżance herbaty służą odseparowane wnęki. Goście mają również do dyspozycji ogólnodostępną strefę przeznaczoną do pracy.

Jak mówi cytowany w komunikacie dyrektor ds. rozwoju sieci Louvre Hotels Group na Polskę i Europę Wschodnią Adam Konieczny, w Metropolo „podróżnicy z Europy, żądni nowych doznań i przeżyć, odkryją zupełnie nowy styl życia, inspirowany kulturą Państwa Środka”, a „chińscy goście na nowo odkryją swoją kulturę”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ryanair sprzedaje lato 2020

Od dziś, z prawie 12-miesięcznym wyprzedzeniem, można rezerwować loty z Polski do Wielkiej Brytanii, ...

Ratingi 2018: Biura podróży krzepną dzięki Turcji i Egiptowi

Exim Tours przeskakuje pięć szczebli na raz, Net Holiday – awansuje o cztery oczka, ...

Small Planet zwija biznes i szuka inwestora

Potwierdziły się informacje, że polska spółka Small Planet zamierza ograniczyć działalność, a przede wszystkim ...

Betlej: Niemcy też mają kłopot ze sprzedażą wycieczek

Bardziej opłacalna sprzedaż internetowa to jedna z przyczyn rosnącej przewagi zdigitalizowanych gigantów, jak TUI ...

Japonia popularna jak nigdy dotąd

W 2018 roku Japonię odwiedziło ponad 31 milionów gości, co jest rekordowym wynikiem. Najwięcej ...

Facebook wprowadza zmiany w reklamie lotów

Nowe rozwiązanie Facebooka pozwoli liniom lotniczym dotrzeć do ludzi, którzy dopiero myślą o podróży. ...