Polscy hotelarze chcą pozbyć się plastiku

materiały prasowe

„Hotel bez plastiku” – pod tym hasłem Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego zamierza nakłaniać hotelarzy do ograniczenia w ich obiektach plastikowych opakowań i jednorazowych naczyń

Izba chce dotrzeć do hotelarzy ze wskazówkami, które pozwolą ograniczyć ilość odpadów plastikowych w obiektach hotelarskich i w ten sposób włączyć się w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Rozpoczęła więc kampanię edukacyjną przeznaczoną dla branży hotelarskiej.

– O szkodliwości plastiku i jego ogromnej ilości w środowisku mówi dzisiaj cały świat – mówi prezes IGHP Ireneusz Węgłowski, cytowany w komunikacie Izby. Korzystając z pozycji największej organizacji samorządu w naszej branży, apelujemy do hotelarzy o zmniejszenie ilości plastiku zużywanego w obiektach hotelowych. Jestem przekonany, że my, hotelarze, możemy zrobić wiele w tym zakresie, a wdrożenie nawet jednego rozwiązania wpłynie pozytywnie na nasze otoczenie

W ramach akcji „Hotel bez plastiku” IGHP przygotowała bezpłatny poradnik zawierający 30 wskazówek. Ekologiczne porady dotyczące sposobów zamiany plastikowych przedmiotów na bardziej przyjazne środowisku można zastosować w wielu sytuacjach i miejscach – w pokojach, gastronomii, pomieszczeniach wellness i spa, w recepcji i w lobby, a także w marketingu.

Czytaj: „Hotele Marriott rezygnują ze słomek. Mieszadełek też nie będzie”.

Poradnik radzi na przykład, by wałówkę na wynos (lunch boxy) pakować gościom w torby papierowe, w restauracjach wymienić plastikowe podkładki na papierowe lub płócienne, a zamiast plastikowych sztućców podawać drewniane. Wszędzie gdzie się da zamieniać plastik na opakowania szklane, papierowe, metalowe lub z masy biodegradowalnej. 

Poradnik w wersji elektronicznej jest dostępny dla wszystkich hotelarzy pod adresem https://www.ighp.pl/hotel-bez-plastiku-kampania-edukacyjna-ighp-dla-hotelarzy.

Akcja jest też propagowana na Facebooku i na LinkedIn. Materiały jej dotyczące zostaną wyróżnione hasztagiem #hotelbezplastiku.

– Niektóre hotele sieciowe mają już wypracowane standardy np. w zakresie eliminacji jednorazowych opakowań, plastikowych sztućców czy słomek. Z kolei rodzinne, niewielkie obiekty realizują już własne projekty ekologiczne. Ale zachęcamy wszystkich hotelarzy, również nienależących do IGHP, by dzielili się swoimi doświadczeniami. Warto uczyć się wzajemnie od siebie – dodaje Węgłowski.

Działania promujące społeczną odpowiedzialność biznesu są istotną kwestią dla IGHP. W kwietniu 2017 r. Izba podpisała zobowiązanie do przestrzegania, promowania i wdrażania wartości odpowiedzialnego oraz zrównoważonego rozwoju turystyki określonych w Globalnym Kodeksie Etyki w Turystyce. Jednym z ważniejszych wyzwań branży jest także przeciwdziałanie turystyce seksualnej. W tym celu IGHP zawarła porozumienie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, na mocy którego promuje wśród swoich członków „Kodeks Postępowania na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym w podróżach i turystyce” (The Code of Conduct).

Zobacz też: „Thomas Cook zamierza rozprawić się z plastikiem”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

TFG: Zakazać działalności 120 biurom podróży

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny postuluje wykreślenie z ewidencji organizatorów turystyki 120 biur podróży. Prawdopodobnie większość ...

Wenecjanie protestują: Wenecja chce żyć

„Wenecja chce żyć. Dosyć hoteli” – ulotki z takim hasłem rozrzucono w tamtejszym teatrze ...

Grecja przez 365 dni w roku

Wydłużenie sezonu turystycznego, wypromowanie nowych miejsc, rozwój turystyki tematycznej i otwarcie dla Grecji nowych ...

Gowin: Wkrótce wsparcie dla gmin górskich. Rzecznik MŚP: A co z resztą?

Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będą ogłoszone szczegóły propozycji pomocy dla branży turystycznej w gminach ...

Wieża widokowa w Krynicy-Zdroju znów otwarta

Jutro wieża widokowa w Krynicy-Zdroju po przerwie otworzy się dla turystów. W związku z ...

Nadeszły trudne czasy dla linii lotniczych w Europie

Spowolnienie na rynku coraz mocniej doskwiera przewoźnikom. To efekt epidemii koronawirusa i kryzysu Maxa, ...