Polscy hotelarze chcą pozbyć się plastiku

materiały prasowe

„Hotel bez plastiku” – pod tym hasłem Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego zamierza nakłaniać hotelarzy do ograniczenia w ich obiektach plastikowych opakowań i jednorazowych naczyń

Izba chce dotrzeć do hotelarzy ze wskazówkami, które pozwolą ograniczyć ilość odpadów plastikowych w obiektach hotelarskich i w ten sposób włączyć się w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Rozpoczęła więc kampanię edukacyjną przeznaczoną dla branży hotelarskiej.

– O szkodliwości plastiku i jego ogromnej ilości w środowisku mówi dzisiaj cały świat – mówi prezes IGHP Ireneusz Węgłowski, cytowany w komunikacie Izby. Korzystając z pozycji największej organizacji samorządu w naszej branży, apelujemy do hotelarzy o zmniejszenie ilości plastiku zużywanego w obiektach hotelowych. Jestem przekonany, że my, hotelarze, możemy zrobić wiele w tym zakresie, a wdrożenie nawet jednego rozwiązania wpłynie pozytywnie na nasze otoczenie

W ramach akcji „Hotel bez plastiku” IGHP przygotowała bezpłatny poradnik zawierający 30 wskazówek. Ekologiczne porady dotyczące sposobów zamiany plastikowych przedmiotów na bardziej przyjazne środowisku można zastosować w wielu sytuacjach i miejscach – w pokojach, gastronomii, pomieszczeniach wellness i spa, w recepcji i w lobby, a także w marketingu.

Czytaj: „Hotele Marriott rezygnują ze słomek. Mieszadełek też nie będzie”.

Poradnik radzi na przykład, by wałówkę na wynos (lunch boxy) pakować gościom w torby papierowe, w restauracjach wymienić plastikowe podkładki na papierowe lub płócienne, a zamiast plastikowych sztućców podawać drewniane. Wszędzie gdzie się da zamieniać plastik na opakowania szklane, papierowe, metalowe lub z masy biodegradowalnej. 

Poradnik w wersji elektronicznej jest dostępny dla wszystkich hotelarzy pod adresem https://www.ighp.pl/hotel-bez-plastiku-kampania-edukacyjna-ighp-dla-hotelarzy.

Akcja jest też propagowana na Facebooku i na LinkedIn. Materiały jej dotyczące zostaną wyróżnione hasztagiem #hotelbezplastiku.

– Niektóre hotele sieciowe mają już wypracowane standardy np. w zakresie eliminacji jednorazowych opakowań, plastikowych sztućców czy słomek. Z kolei rodzinne, niewielkie obiekty realizują już własne projekty ekologiczne. Ale zachęcamy wszystkich hotelarzy, również nienależących do IGHP, by dzielili się swoimi doświadczeniami. Warto uczyć się wzajemnie od siebie – dodaje Węgłowski.

Działania promujące społeczną odpowiedzialność biznesu są istotną kwestią dla IGHP. W kwietniu 2017 r. Izba podpisała zobowiązanie do przestrzegania, promowania i wdrażania wartości odpowiedzialnego oraz zrównoważonego rozwoju turystyki określonych w Globalnym Kodeksie Etyki w Turystyce. Jednym z ważniejszych wyzwań branży jest także przeciwdziałanie turystyce seksualnej. W tym celu IGHP zawarła porozumienie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, na mocy którego promuje wśród swoich członków „Kodeks Postępowania na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym w podróżach i turystyce” (The Code of Conduct).

Zobacz też: „Thomas Cook zamierza rozprawić się z plastikiem”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Znamy pensje niemieckich agentów turystycznych

Od 1785 do 2810 euro brutto miesięcznie zarabiają niemieccy agenci. Najmniejszą pensję otrzymują ci ...

Egipcjanie odkryli nieznaną piramidę

Szczątki nieznanej dotąd piramidy odkryli archeolodzy w Egipcie. O znalezisku poinformowało miejscowe Ministerstwo ds. ...

W Bolzano i Trydencie działają już świąteczne targi

Przy nadzwyczajnych środkach bezpieczeństwa w związku z zagrożeniem terrorystycznym w Bolzano i Trydencie na ...

Lublin bije rekordy i buduje terminal

W 2018 roku lotnisko w Lublinie obsłużyło ponad 455 tysięcy pasażerów, najwięcej w swojej ...

Pływająca Wenecja w… Dubaju

Plac św. Marka, Grand Canal, gondolierzy i rafa koralowa – tak już za trzy ...

Z Wrocławia do Oslo z Norwegianem

Norwegian, narodowe linie norweskie, otwierają połączenie z Wrocławia do Oslo, na jego główne lotnisko ...