„Hotel bez plastiku” – pod tym hasłem Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego zamierza nakłaniać hotelarzy do ograniczenia w ich obiektach plastikowych opakowań i jednorazowych naczyń
Izba chce dotrzeć do hotelarzy ze wskazówkami, które pozwolą ograniczyć ilość odpadów plastikowych w obiektach hotelarskich i w ten sposób włączyć się w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Rozpoczęła więc kampanię edukacyjną przeznaczoną dla branży hotelarskiej.
– O szkodliwości plastiku i jego ogromnej ilości w środowisku mówi dzisiaj cały świat – mówi prezes IGHP Ireneusz Węgłowski, cytowany w komunikacie Izby. Korzystając z pozycji największej organizacji samorządu w naszej branży, apelujemy do hotelarzy o zmniejszenie ilości plastiku zużywanego w obiektach hotelowych. Jestem przekonany, że my, hotelarze, możemy zrobić wiele w tym zakresie, a wdrożenie nawet jednego rozwiązania wpłynie pozytywnie na nasze otoczenie
W ramach akcji „Hotel bez plastiku” IGHP przygotowała bezpłatny poradnik zawierający 30 wskazówek. Ekologiczne porady dotyczące sposobów zamiany plastikowych przedmiotów na bardziej przyjazne środowisku można zastosować w wielu sytuacjach i miejscach – w pokojach, gastronomii, pomieszczeniach wellness i spa, w recepcji i w lobby, a także w marketingu.
Czytaj: „Hotele Marriott rezygnują ze słomek. Mieszadełek też nie będzie”.
Poradnik radzi na przykład, by wałówkę na wynos (lunch boxy) pakować gościom w torby papierowe, w restauracjach wymienić plastikowe podkładki na papierowe lub płócienne, a zamiast plastikowych sztućców podawać drewniane. Wszędzie gdzie się da zamieniać plastik na opakowania szklane, papierowe, metalowe lub z masy biodegradowalnej.
Poradnik w wersji elektronicznej jest dostępny dla wszystkich hotelarzy pod adresem https://www.ighp.pl/hotel-bez-plastiku-kampania-edukacyjna-ighp-dla-hotelarzy.
Akcja jest też propagowana na Facebooku i na LinkedIn. Materiały jej dotyczące zostaną wyróżnione hasztagiem #hotelbezplastiku.
– Niektóre hotele sieciowe mają już wypracowane standardy np. w zakresie eliminacji jednorazowych opakowań, plastikowych sztućców czy słomek. Z kolei rodzinne, niewielkie obiekty realizują już własne projekty ekologiczne. Ale zachęcamy wszystkich hotelarzy, również nienależących do IGHP, by dzielili się swoimi doświadczeniami. Warto uczyć się wzajemnie od siebie – dodaje Węgłowski.
Działania promujące społeczną odpowiedzialność biznesu są istotną kwestią dla IGHP. W kwietniu 2017 r. Izba podpisała zobowiązanie do przestrzegania, promowania i wdrażania wartości odpowiedzialnego oraz zrównoważonego rozwoju turystyki określonych w Globalnym Kodeksie Etyki w Turystyce. Jednym z ważniejszych wyzwań branży jest także przeciwdziałanie turystyce seksualnej. W tym celu IGHP zawarła porozumienie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, na mocy którego promuje wśród swoich członków „Kodeks Postępowania na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym w podróżach i turystyce” (The Code of Conduct).
Zobacz też: „Thomas Cook zamierza rozprawić się z plastikiem”.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.