– Już siódmy rok z rzędu odnotowujemy rekordy w turystyce przyjazdowej. To pokazuje nam, jaką siłą jest przemysł turystyczny. Tolerancja i otwartość na świat są podstawowymi warunkami tego sukcesu. Nie pozwolimy by ksenofobiczni krzykacze zniszczyli dobrą reputację naszego kraju – tłumaczy, cytowana w komunikacie prasowym, Iris Gleicke, pełnomocniczka rządu federalnego ds. turystyki i parlamentarny sekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki i Energetyki
– Szczególne wyzwania 2016 roku, jak czynniki ekonomiczne, Brexit czy recesja na ważnych rynkach, a także problemy dotyczące bezpieczeństwa, jak choćby strach przed zamachami terrorystycznymi, będą nas nadal zajmować w roku 2017. Marka „turystyczne Niemcy” jest dobrze usytuowana. Z naszymi mocnymi stronami, którymi są atrakcje turystyczne, doskonała infrastruktura, orientacja na klienta i znakomity stosunek jakości do ceny, stajemy również w tym roku do międzynarodowego konkursu turystycznych kierunków – dodaje Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).