Gaest to duńska platforma założona w 2015 roku w Aarhus. Na swoją działalność zebrała 3,5 miliona dolarów w funduszach. Użytkownicy mogą za jej pośrednictwem zamówić miejsce na spotkanie biznesowe lub organizację większej imprezy, zarówno na kilka godzin, jak i na cały dzień.
Airbnb zapewnia w informacji prasowej, że zamierza utrzymać markę Gaest, w najbliższym czasie platforma zachowa też dotychczasową autonomię.
Czytaj też: „Airbnb chce mieć rocznie miliard rezerwacji”.
Airbnb już od zeszłego roku inwestuje w segment podróży biznesowych i MICE. W kwietniu 2018 roku wprowadził na rynek narzędzie dla organizatorów mniejszych i większych wydarzeń, dzięki któremu mogą łatwo znaleźć mieszkania w pobliżu miejsc spotkań, oferowane przez Airbnb. Wprowadził też wówczas nową markę Airbnb for Events.
We wrześniu zeszłego roku pojawiło się narzędzie dla firm ułatwiające zarządzenie wydatkami i monitorowanie miejsca pobytu ich pracowników – Airbnb for Work. Z czasem firma wprowadziła opcję wyszukiwania odpowiednich na spotkania mieszkań poza centrami miast.