Chodzi o firmę OYO, która grupuje tanie hotele i hostele pod jedną marką i pomaga im zarządzać pokojami, a także przyciągać grupowych klientów. Firma z Indii chwali się, że w jej sieci działa około 10 tysięcy hoteli w pięciu krajach. Zaczęła działać w Indiach, ale teraz obecna jest także w Nepalu, Malezji i Chinach, które są głównym celem ekspansji.
Właśnie z myślą o rozwoju firma wypuściła akcje. Kupiło je Airbnb i fundusze Lightspeed, Sequoia i Greenoaks Capital. W sumie wycena spółki obecnie wynosi już około 5 mld dolarów.
Czytaj także: „Wynajem domu to za mało. Airbnb wchodzi w transport”.
Nie wiadomo, ile zainwestował Airbnb, ale serwis Techcrunch w oparciu o swoje źródła podał kwotę 150-200 mln dolarów.
Dla Airbnb to kolejna transakcja w krótkim czasie – na początku marca firma informowała, że przejęła serwis HotelTonight. Działa on na podobnej zasadzie, ale skupia się na ofertach last minute i promocjach, pojawiających się nawet kilka godzin przed rozpoczęciem ich realizacji.