W organizowanych przez Schweiz Tourismus targach turystycznych Switzerland Travel Mart uczestniczyło w tym roku 460 touroperatorów z 56 krajów. Mieli okazję spotkać się w Lucernie (20-23 października) z 360 wystawcami szwajcarskimi.
Najliczniejszą delegację przysłali Chińczycy – 46 osób. Ale silna była też reprezentacja zachodnioeuropejska: do Lucerny przyjechało prawie 70 nabywców z krajów Beneluksu, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji.
Z kolei gospodarzy najliczniej reprezentowały Szwajcaria Środkowa i region Jeziora Genewskiego. Obecnych było 146 hotelarzy – więcej niż kiedykolwiek wcześniej.
Z Polski w imprezie uczestniczyło jedenaścioro przedstawicieli turystyki wyjazdowej i MICE: Dawid Doszczątek (Itaka), Joanna Jabłońska (ActiveZone), Łukasz Adamowicz (BFC), Elżbieta Grykałowska (eTravel), Szymon Drozd (FunClub), Teresa Tańska (Logos Tour), Arkadiusz Piwkowski (One Fun), Małgorzata Maleszewska (Proxenos Travel), Paulina Malec (Taksidi), Katrzyna Glińska (Weco Travel) i Michał Rembiewski (Zero Gravity). Ich udział w STM 2019 w całości sfinansowało biuro Schweiz Tourismus w Polsce, kierowane przez Adrianę Czupryn.
Materiały prasowe
Od lewej: Dawid Doszczątek (Itaka), Arkadiusz Piwkowski (One Fun), Szymon Drozd (FunClub), Katrzyna Glińska (Weco Travel), Paulina Malec (Taksidi), Adriana Czupryn (Schweiz Tourismus), Teresa Tańska (Logos Tour). Fot. Elżbieta Sawicka