Do końca września Czarnogórę odwiedziło 74,2 tysiąca polskich turystów, o 11 procent więcej niż rok wcześniej – podaje Narodowa Organizacja Turystyczna Czarnogóry w komunikacie. Polacy wykupili 389,4 tysiąca noclegów, a ich pobyt trwał średnio ponad pięć dni.
Od pięciu lat Czarnogóra prezentuje się na targach turystycznych TT Warsaw. W tym roku skupiła się na promocji turystyki zimowej. – Polacy kojarzą Czarnogórę głównie z plażami nad Adriatykiem, średniowiecznymi miastami i parkami narodowymi, niewiele zaś jeszcze wiedzą o możliwościach uprawiania tam narciarstwa – mówi menedżer Narodowej Organizacji Turystycznej Czarnogóry Svetlana Tomković, cytowana w komunikacie. – W tym roku widać było dużo większe zainteresowanie ze strony polskich biur podróży, które planują organizację wycieczek do naszego kraju – dodaje.
CZYTAJ TEŻ: Czarnogóra inwestuje w turystykę zimową
Czarnogóra rozwija bazę noclegową, produkty turystyczne i sieć połączeń drogowych – głosi komunikat. W poprzednich latach rząd koncentrował się na tworzeniu dobrych warunków dla biznesu, by przyciągnąć zagranicznych inwestorów. I to się udało, bo znane sieci hotelowe, między innymi Hilton, Iberostar czy Sheraton, zdecydowały się otworzyć w Czarnogórze swoje obiekty.
Coraz bogatsza w infrastrukturę turystyczną jest również północna, górzysta część kraju, której potencjał turystyczny jest jeszcze mało znany. Powstają tam ośrodki narciarskie i szlaki górskie. Jedną z największych inwestycji publicznych jest budowa autostrady, która połączy północ i południe kraju.